Skip to main content
Antwoord

V6 decoder connection problem

  • February 6, 2018
  • 8 reacties
  • 313 Bekeken

Ik kan geen verbinding maken met mijn decoder V6. Ik heb al een nieuw exemplaar ontvangen maar deze geeft dezelfde fout.
Decoder gereset, modem gereset, kabels vervangen, ik weet echt het probleem niet. Ik merk wel dat de controlelampjes van de ethernet poort achteraan niet branden.

Beste antwoord door Sofie_VO

Vandaag met een Proximus Technieker gepraat. Hij zei dat het toch de netwerkabel zou kunnen zijn. Blijkbaar heeft de V5 maar 2 paren nodig en zou de V6 er wellicht meer gebruiken. Dus V6 rechtstreeks aan de modem met een nieuwe kabel en hoera het werkt. Dus nu de oude kabel die door het huis ligt, vervangen door een nieuwe. Er zal een paartje kapot zijn.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • February 6, 2018
Welke fout geeft die dan?

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • February 6, 2018
Dag Sofie, brandt er aan de voorkant een lampje op de decoder? MVG, Wim

  • Auteur
  • Apprentice
  • February 6, 2018
Geen connectie mogelijk of zoiets.
Aan de voorkant brand er wel een lampje.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • February 6, 2018
Hoe is de decoder aangesloten op de bbox?

  • Auteur
  • Apprentice
  • February 6, 2018
Via netwerkabel. Deze werkt want op de oude decoder hebben we wel verbinding.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • February 6, 2018
Kan je toch nog eens eenmaal het volgende doen, zet de decoder volledig af, reset de bbox (reset knopje aan achterkant dus 10 sec ingedrukt houden), en pas nadat op de bbox het internet lampje blauw brandt de decoder aanzetten.

  • Auteur
  • Apprentice
  • Antwoord
  • February 7, 2018
Vandaag met een Proximus Technieker gepraat. Hij zei dat het toch de netwerkabel zou kunnen zijn. Blijkbaar heeft de V5 maar 2 paren nodig en zou de V6 er wellicht meer gebruiken. Dus V6 rechtstreeks aan de modem met een nieuwe kabel en hoera het werkt. Dus nu de oude kabel die door het huis ligt, vervangen door een nieuwe. Er zal een paartje kapot zijn.

LinosD
Forum|alt.badge.img+5
  • Proximus Ambassador
  • February 8, 2018
Blij te lezen dat het in orde is gekomen, en bedankt voor de feedback!