Skip to main content

Uitval zender EenHD


Toon eerste bericht

68 reacties

Alexander
Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • 1815 reacties
  • 8 januari 2018
Bij mij werkt alles normaal zowel internet als TV (Oostende)

Martin
  • 33312 reacties
  • 8 januari 2018
'k zou het geloven je hebt telenet ook :wink;

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 8 januari 2018
idem regio Berlare.
modem herstart, terug internet maar valt geregeld uit, tv : niks, decoder heropgestart maar werkt steeds niet.

Alexander
Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • 1815 reacties
  • 8 januari 2018
Martin schreef:
'k zou het geloven je hebt telenet ook :wink;

Klopt dat ik ook Telenet heb (alleen voor TV) maar ik had het wel over de Proximus diensten die bij mij normaal werkt, ik heb dus geluk.

Martin
  • 33312 reacties
  • 8 januari 2018
't is ondertussen opgelost denk ik want iedereen begint terug te melden dat het in orde is.

Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1892 reacties
  • 8 januari 2018
Klopt hier in Wenduine weer EenHD waar de fout begonnen is. De rest dus ook maar dat werkte bij mij gewoon.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 359 reacties
  • 8 januari 2018
Hier nog niet opgelost...Welkom Proximus TV scherm blijft staan!

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 359 reacties
  • 8 januari 2018
Moeten we iedere keer de decoder heropstarten om te proberen, of laten staan op het Welkom scherm?

Martin
  • 33312 reacties
  • 8 januari 2018
decoder heropstarten moet je inderdaad doen

nb: De oorzaak lag bij een elektriciteitspanne in een datacenter (TV diensten / Server)

Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1892 reacties
  • 8 januari 2018
Opgelost maar veel klanten zijn not amused met dit. Heel veel hebben dit ongenoegen geuit over de storing en het gebrek aan communicatie. http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180108_03286707. Mevr. Leroy zegt " 2018 moet beter ". Goed begin.

Martin
  • 33312 reacties
  • 8 januari 2018
de 0800 22 800 lag er ook uit wegens overbelast ....

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 359 reacties
  • 8 januari 2018
Al zekers 7x opgestart, zonder resultaat! Wordt tijd.😡

Martin
  • 33312 reacties
  • 8 januari 2018
mss moet je dan toch eerst een de bbox even heropstarten ?
want in brusselse is het ook terug in orde gekomen ongeveer een uur geleden, ik had wel eerst de bbox heropgestart en dan de decoder al zou het normaal gezien door de decoder alleen op te starten ook kunnen lukken! (mijn pa heeft alleen de decoder moeten heropstarten)

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 359 reacties
  • 8 januari 2018
Welkom scherm blijft maar draaien, zal de modem herstarten.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 476 reacties
  • 8 januari 2018
hier tv weer in orde
app werkt nog niet
website proximus tv ook nog niet

Martin
  • 33312 reacties
  • 8 januari 2018
Bij mij werkt het wel terug in ieder geval.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 359 reacties
  • 8 januari 2018
Modem en decoder herstart, geen resultaat!

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 359 reacties
  • 8 januari 2018
De decoder V4 boven doet het wel, daar heb ik terug TV...versta er niets meer van!
De V5c start niet op, blijf op het welkomscherm draaien! Decoder naar de vaantjes???
Wat kan ik nog doen?

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 359 reacties
  • 8 januari 2018
Ben nu bezig met een FacReset van de V5 mini, wanneer dit niet lukt zal er niet meer opzitten dan morgen bellen naar de klantendienst.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 359 reacties
  • 8 januari 2018
Lukt ook niet. Geef het op, morgen werken.

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 9 januari 2018
hier TV gisteren uitgevallen, b-box gereset, maar nu nog altijd proximus welkom scherm. raakt dit vanzelf opgelost? Wat kan ik zelf nog doen? internet werkt wel.
Regio Gent 9000

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 9 januari 2018
gisteren regio 9300 ook prijs...uitval TV...steeds fout 'geen genius verbinding'. Probleem lijkt algemene uitval geweest te zijn, MAAR :
- dag ervoren en dag zelf regelmatig bij zappen dat andere posten zwart scherm bleven of met serieuze vertraging er toch door kwamen
- regelmatig slecht internet, of wegval connectie

Weet niet of alles dus kan verklaard worden door de grote uitval van gisteren !

Algemeen stel ik vast dat ik zelden bij speedtests resultaten haal die hoger kiggen dan 15 Mbps, cijfers die VER onder het beloofde liggen.

Ik vrees dat ze de capaciteit gewoon niet aankunnen > netflix streamen, HD, en nu de tests met ULTRA HD met de nieuw te verwachten decoder V6.

Ik vind nochtans dat we goed betalen (tuttimus + mobilus > circa 90-100 € per maand !). Mijn zoon is sinds zomler 2016 alleen gaan wonen en draait bij andere operator snelheden van die 5-6x hoger liggen !!!

Martin
  • 33312 reacties
  • 9 januari 2018
MAAR :
- dag ervoren en dag zelf regelmatig bij zappen dat andere posten zwart scherm bleven of met serieuze vertraging er toch door kwamen
==> hiervoor herstart je best eens de decoder en bbox (door eerst decoder zonder stroom te zetten dan de bbox 5 seconden , na dat de DSL led continu blijft branden dan de decoder terug opzetten)
(zie ook: toestellen, zoals Bbox-modem / (PLC's / wifi-bridge "indien van toepassing") / decoder,
resetten zoals beschreven in deze FAQ's hier:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html )
- regelmatig slecht internet, of wegval connectie
==> Heb je dat ook voor als je via een utp kabel werkt op je pc/laptop of alleen op wifi-2.4
> https://www.proximus.be/support/en/id_sfaqr_wifi_trouble/personal/welcome-on-support/internet/internet-at-home/wi-fi-network/9-tips-for-improving-your-wi-fi.html
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html

Weet niet of alles dus kan verklaard worden door de grote uitval van gisteren !
==> Nee heeft daar niks mee te maken

Algemeen stel ik vast dat ik zelden bij speedtests resultaten haal die hoger kiggen dan 15 Mbps, cijfers die VER onder het beloofde liggen.
==> als eens gekeken op http://proximus.be/speedtest wat je als minimum snelheid zou moeten hebben.

Ik vrees dat ze de capaciteit gewoon niet aankunnen > netflix streamen, HD, en nu de tests met ULTRA HD met de nieuw te verwachten decoder V6.
==> netfliks in UHD en 15Mbps is wat krap !!!
Ik vind nochtans dat we goed betalen (tuttimus + mobilus > circa 90-100 € per maand !). Mijn zoon is sinds zomler 2016 alleen gaan wonen en draait bij andere operator snelheden van die 5-6x hoger liggen !!!

==> als je blijft problemen hebben zou ik eens een gratis house technieker aanvragen om dit eens te laten onderzoeken en die kun je aanvragen hier : > http:proximus.be/happyhouse

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 9 januari 2018
beste martin,

hartelijk dank voor uw toevoegingen, maar deze oplossingen zijn mij al lang bekend....ik ben al proximus-tv-klant van in 2006, nu mijn 12e jaar...en heb deze tips en tricks al tientallen keren moeten toepassen.....en het eindigt altijd bij hetzelfde : een technieker aan huis.....dan gaat het even goed, en dan begint de miserie opnieuw......van decoder V1 tot V5,.. van parameters anders instellen, op andere lijnbundels geconnecteerd.....en dan bel je naar 0800 22 800, en dan wijzigen ze daar ewa parameters en gaat het de rest van de maand goed....en dan begint de miserie weer....bij elke maandelijkse routine-update of reset wordt alles weer basic ingesteld, en zijn we terug naar af.......continue verbetering van de producten is continu leven met kinderziektes zeker ?!

Martin
  • 33312 reacties
  • 9 januari 2018
ja aangezien ik niet zelf van proximus ben kan ik je alleen maar tips geven in de hoop je iets verder te kunnen helpen, maar inderdaad de uiteindelijke oplossing zou van Proximus moeten komen !

Reageer