Skip to main content
Mijn TV decoder verliest meerdere keren per dag de verbinding. Het beeld bevriest, de klank valt weg en de decoder reageert zeer traag of niet op de afstandsbediening. Als ik de decoder dan standby en weer aan zet, klaagt deze dat er geen signaal is. Het probleem is onmiddellijk opgelost als ik de decoder herstart (met de knop op de achterzijde).



Internet en telefoon blijven de hele tijd gewoon werken en buiten dit vastlopen werkt tv ook zonder storingen. De decoder is via een UTP kabel met de modem verbonden. Een lijntest geeft aan dat er geen problemen zijn.



Is er mogelijk een defect aan mijn decoder of kan het volgens jullie toch nog ergens anders aan liggen?
erikdw Ik zie geen storingen op je lijn zelf, de oorzaak zal vermoedelijk op de verbinding tussen de decoder en je modem liggen. In eerste instantie raad ik je alvast aan eens alle toestellen te herstarten volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html Indien de problemen blijven kan je dan laten weten op welke manier je modem en decoder met elkaar verbonden zijn?
Dag Samuel, alle hardware is al meermaals herstart zonder blijvend resultaat. De modem en decoder zijn met een UTP kabel met elkaar verbonden. Een speedtest op dezelfde kabel met een laptop geeft mij een goede 80Mbps. Ik kan desgewenst het pakketverlies op de verbinding eens opmeten, maar ik verwacht dat dat nihil gaat zijn.
Erik voor alle zekerheid kan je ook eens een volledige reset doen van de modem; zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Ik zal later vandaag eens een reset proberen. Als het probleem daarna terug opduikt laat ik iets weten.
Perfect !
Na een reset / herstart van alle aangesloten toestellen en de modem viel gisteren de verbinding alweer weg. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik mijn decoder elke dag minstens een keer moet herstarten?
dit is zeker niet de bedoeling

ik heb je lijn nog verder gecontroleerd en maat vind echter geen fout op de lijn

er zijn ook geen onverbrekingen te zien tot de modem

We kunnen hiervoor de decoder omruilen als je wenst
Als een omruiling mogelijk is zou ik daar graag gebruik van maken. Hopelijk heeft het nieuwe toestel dan geen last van hetzelfde probleem.
ok

we kunnen de decoder omruilen via een ups punt

kan je ons je voorkeurspunt doorgevevn aan de hand van volgende link



https://www.proximus.be/eshop/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?DeliveryDate=19/04/2018&ZipCode=3190&GuiLang=NL



we hebben ook een gsmnr nodig als contact nr

je zal immers een sms ontvangen als de decoder ter plaatse is

je neemt dan gewoon de decoder mee met stroomkabel in een gesloten doos en geeft deze af in het afhaalpunt



Kan je ons deze gegevens doorgeven via privebericht ?



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
ik heb sinds vanmorgen een decoder update dit lijkt me vrij lang. heb een uur geleden heropstart gedaan maar probleem blijft hetzelde. kan ook sinds een paar weken geen films op aanvraag meer openen , geen reactie als ik eenvfilm wil opstarten en sommige van mijn opnames zijnnook niet beschikbaar. kan u mij helpen
heb je net je modem herstart ?

ik zie momenteel immers geen enkel signaal meer op je lijn



Mvg

jonathan
Hallo,

Hebben jullie dit probleem al kunnen oplossen? Zoja, wat lag aan de basis? Ik heb namelijk ook al maanden hetzelfde probleem ...



Gr, Tom

Reageer