Beantwoord

Traag internet in Peer

  • 14 March 2017
  • 66 reacties
  • 1541 Bekeken

Reputatie 2
Dit zijn de gemeten waarden op lijn 011634561 in Peer:

http://www.speedtest.net/my-result/6130463324?utm_source=share-page&utm_medium=email&utm_campaign=sharev1

Dit zijn toestanden die je in Siberië mag verwachten.

Mvg,

Marcel Gielen
icon

Beste antwoord door jonathandr 23 March 2017, 13:10

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste,

onze techniekers zijn momenteel de nodige zaken aan het voorbereiden zodat er tegen midden mei vdsl2 voor je beschikbaar wordt.

Eenmaal dit zo is zal je naar vdsl2 kunnen migreren.

mvg
De snelheden die Proximus u kan bieden kan je best eens controleren en opvragen zowel door invoeren van telefoonnummer alsook via invoeren van je adres > klik hier
Of er in de toekomst hogere snelheden inzitten en VDSLmogelijk wordt kan je door Proximus laten natrekken, door je klantgegevens te sturen naar "Het Proximus Team" in een Privébericht en dit door
te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 2
Wat een opluchting!!! Goed voor de klanten in de 6 grote steden: Antwerpen, Brussel, Charleroi, Gent, Namen en Roeselare maar hier kom ik geen stap verder mee. Ik ga niet langer 56,85 Euro blijven betalen aan dit antieke netwerk.
Reputatie 7
Badge +4
graag gedaan
Reputatie 5
Badge +4
Dag Fibercar,

Ik heb zonet feedback ontvangen en tegen eind mei zou er VDSL2 mogelijk zijn in je regio.

Stuur ons tegen eind mei eens een berichtje en we zullen dit dan doorsturen naar onze collega's van de commerciële dienst om de omschakeling uit te voeren.

Met vriendelijke groeten,

Andy
Het Proximus-team
Reputatie 7
Badge +6
Hey Fibercar, je zit wel degelijk op een glasvezelkabel. Zoals Snor zegt, zonder dit is VDSL2 nooit mogelijk. Het probleem is echter dat je enorm ver weg zit van deze verdeelkast in straat (welke met glasvezel is aangesloten). De snelheid ligt dus nog steeds wat lager. Het klopt inderdaad dat de kabel langs een andere verdeelkast gaat, dit is namelijk noodzakelijk om het VDSL2 signaal 'op te pikken'. Mogelijks zal dit in de toekomst nog wijzigen, maar voorlopig is dit de beste situatie. Mijn excuses. Als ik mag afsluiten met een positieve noot, je snelheid is nog steeds verdubbeld. 🙂
Reputatie 2
Mij hoor je vandaag ook niet klagen.
Ik ben al heel tevreden met het bekomen resultaat: +10 Mbps is al heel wat als je komt van -2Mbps!
Enkel is het nog een open vraag of en wanneer de glasvezelkabel wordt aangesloten op onze ROP
(hoek Laarderweg - Coenehofweg).
Pas dan horen we er echt bij. Want de belofte is:Wie landelijk woont, zal het dus moeten stellen met de oude technologie en lagere snelheden. Maar Proximus laat die klanten niet helemaal in de kou staan.
Het kan enkel nog beter.😉
Reputatie 6
Badge +4
Hi Marcel,

Begrijp je ongenoegen. In die regio nog geen vdsl2 beschikbaar en momenteel ben je dus nog aangesloten op een adsl budget 2Mb waardoor dus die lage snelheden.Heb die proberen wat te verhogen maar meer dan 3mb krijg ik er niet uit

Actual Net Data Rate 3360.0 Kbps

Mvg sabine
Reputatie 2
Hoi Sabine, idd is een beetje sneller geworden
http://www.speedtest.net/my-result/6131575380
Net geen 3 mbs zo te zien.
Ok, ik ben dus aangesloten op een adsl budget 2 Mb maar op mijn facturen merk ik niet veel van dat budget gedoe.
Ik betaal hetzelfde bedrag als mijn dorpsgenoten die wel over 10 keer sneller internet kunnen beschikken, dat is niet eerlijk. Kan misschien de rekening ook wat minder in verhouding met de snelheid? Een fiets kost ook minder dan een motorfiets of niet soms.:?:?
Reputatie 6
Badge +4
Hi

Ja ik begrijp je maar al te goed hoor, maar het is een feit dat je zal zien onder de 'voetnoten' van het contract dat de snelheden afhankelijk zijn van de infrastructuur. Kortom ik sta ook met mijn rug tegen de muur om je een goedkoper tarief dan dit te kunnen aanbieden.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_int_tv/particulieren/producten/andere-producten/packs/internet-tv.html

mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4
Hi,

Zoals ik al zei, begrijp maar al te goed je ongenoegen.Heb daarom je dossier doorgestuurd naar het Team dat instaat voor de rollout van aanpassingen infrastructuur in de regio's waar nog adsl enkel mogelijk is met de vraag of er in nabije toekomst een upgrade naar vdsl2 of fiber mogelijk is in die regio? Ik wacht echter nog op feedback daaromtrent.

Mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4
Hi

Zoas we al eerder besproken heb ik je gegevens doorgestuurd naar het team dat instaat voor de rollout van vdsl2 en fiber in je streek en van zodra ik antwoord krijg zal ik je daarover feedback geven.

De huidige snelheid op je adsl is momenteel tot op de router ( up to date nu uitgemeten)

Actual Net Data Rate 3360.0 Kbps downstream

Actual Net Data Rate 384.0 Kbps upstream

meer is er niet haalbaar zoals ik ook al eerder vermeldde

Mvg sabine
Reputatie 2
Is dit stuk antiek misschien de oorzaak?
Fibercar,

Het is de de toevoerkabel die in deze kast toekomt die moet vervangen worden door een glasvezel om behoorlijke (VDSL2) snelheden te kunnen halen en hiervoor moet een ROP kast (glasvezelkast) er naast geplaatst worden.
zie > "als vdsl2 nog niet beschikbaar is"

Mvg, Martin
Reputatie 2
Ik ben deze morgen zo vrij geweest alvast de domiciliëring voor Proximus te annuleren bij de bank.
Aangezien wij onze betalingen online verrichten zou het in de toekomst kunnen zijn dat de facturen niet stipt op tijd worden overgeschreven. Oorzaak hiervan is Proximus zelf.
ZIJ TRAAG, IK OOK TRAAG.
Reputatie 2
Goedemorgen
de metingen zijn die met een fysieke kabelverbinding.
Over de wifi verbinding achter de modem hoor je mij niet klagen.
Momenteel is enkel deze PC in gebruik.
Ik heb voor die 55 Euro zelfs een pack ZONDER tv, die neemt dus zeker niks weg.
Ik wacht nog steeds op de feedback van het Team dat instaat voor de rollout van aanpassingen infrastructuur.
Laatste meting:
http://www.speedtest.net/my-result/6148853141
En dan is dit een zeldzaam hoge waarde.
Reputatie 4
Badge +1
Enerzijds hoopgevende vooruitzichten maar anderzijds heb ik nog nooit geweten dat dergelijke omvangrijke werken tegen half mei (2017?) kunnen rond zijn.
In regel vergt het nog +/-1 jaar, na het plaatsen van de ROP, om VDSL2 te activeren (electriciteitsaansluiting, keuring, glasvezelgraafwerken, testen, etc..).
Met die vooruitzichten zouden ze er spreekwoordelijk vandaag reeds moeten bezig zijn. We duimen voor midden mei en zijn benieuwd wat het wordt.
Beter laat dan nooit 😉
Reputatie 4
Badge +1
Die verplichting bestaat ruim 10 jaar in elke stad/gemeente. Kan u opvragen of consulteren op de sites van de meeste steden en gemeenten. Dit is echter NIET de reden waarom Telenet en Proximus slecht zelden kunnen aanleggen in zogenaamde synergie.
Probeer maar eens overlappende straten te vinden in een glasvezel/coax "Telenet-Ringnetwerk" en een glasvezel "Proximus-Sternetwerk".
Slechts héél uitzonderlijk zullen er kleine stukjes van een Telenet-lus samenvallen met een kleine stukje van het Proximus-sternetwerk.
Het is dus de "Kwadratuur van de cirkel" https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwadratuur_van_de_cirkel
En aangezien zelfs Albert Einstein dit niet kon oplossen zal't aardse stervelingen zeker niet lukken.
Fibercar, Als dat geen goed nieuws 🙂
Reputatie 2
Het wordt nu wel langzaam tijd, vandaag hebben we wel het dieptepunt bereikt hoop ik:
Nog eens vragen aan de support medewerkers of er nu al een definitieve datum vast ligt voor overschakeling naar VDSL, (eventueel via PB aan proximus team)
aangezien Support medewerker AndyM sprak dat het voor einde mei voorzien was.
Dag Fibercar,
Ik heb zonet feedback ontvangen en tegen eind mei zou er VDSL2 mogelijk zijn in je regio.
Stuur ons tegen eind mei eens een berichtje en we zullen dit dan doorsturen naar onze collega's van de commerciële dienst om de omschakeling uit te voeren.
Met vriendelijke groeten,
Andy
Het Proximus-team
De anderen zijn mss op een andere straatkast aangesloten ook eens de vraag stellen in een PB aan het proximus team of er eventueel een mogellijkheid inzit om op VDSL te komen.
heel raar dat de tvmogelijkheden test niet werkt bij u, Ik heb hier tot nu toe toch nog niemand anders weten melden dat die test niet lukt?
Dat ze niet altijd bevredigende resultaten krijgen dat is wat anders 😉
Je kan natuurlijk ook afleiden uit hun internetsnelheid test, wat toch moet op het zelfde neer komen tenslotte, want die twee mogen elkaar niet tegenspreken, toch niet als hun database juist geupgedatet is.
Reputatie 2
Hier de resultaten, de test bij proximus werkt momenteel niet.

Mijn korting TROUWE KLANT als compensatie voor het trage internet ben ik ook kwijt.....

Dus bij PROXIMUS heeft getrouwheid niets met trouw te maken.

Scarlet klant worden is nu ook een optie...

PING
12
ms
JITTER
2
ms
DOWNLOAD
13,9
Mbps
UPLOAD
1,9
Mbps
Telenet BVBA/SPRL
Mechelen, Antwerp
Proximus
81.241.42.213

Reageer