Beantwoord

Traag internet in Peer

  • 14 March 2017
  • 66 reacties
  • 1541 Bekeken

Reputatie 2
Dit zijn de gemeten waarden op lijn 011634561 in Peer:

http://www.speedtest.net/my-result/6130463324?utm_source=share-page&utm_medium=email&utm_campaign=sharev1

Dit zijn toestanden die je in Siberië mag verwachten.

Mvg,

Marcel Gielen
icon

Beste antwoord door jonathandr 23 March 2017, 13:10

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dan leveren ze tocht het minimum die ze beloven (magere troost).
Reputatie 2
Hier de resultaten, de test bij proximus werkt momenteel niet.

Mijn korting TROUWE KLANT als compensatie voor het trage internet ben ik ook kwijt.....

Dus bij PROXIMUS heeft getrouwheid niets met trouw te maken.

Scarlet klant worden is nu ook een optie...

PING
12
ms
JITTER
2
ms
DOWNLOAD
13,9
Mbps
UPLOAD
1,9
Mbps
Telenet BVBA/SPRL
Mechelen, Antwerp
Proximus
81.241.42.213
Reputatie 4
Badge +1
Vectoring VDSL2 op grote afstand is sinds enige tijd actief.
Indien nog Proximus klant ben ik benieuwd naar uw effectieve snelheid.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/speedResult

U zou minimum hetvolgende moeten halen:
11,6 Mbps download - 0,9 Mbps upload
Reputatie 2
Vandaag heeft een technicus de buurman van ADSL naar VDSL aangesloten. Niet erg competent naar mijn mening: foutje gemaakt in de kast en mijn nummer blijkbaar buiten gebruik gezet. Ik ben het probleem gaan melden en hij zou het oplossen, niet dus...Ik heb dan PROXIMUS gebeld, gevolg een andere technicus zou komen. 3 uur zonder internet geweest en dan zonder iemand te zien toch weer internet maar wel 6 Mbps trager dan deze morgen.
Heb ik nu mijn volume moeten delen met de buurman? We zijn weer terug naar af!!!
voor TVmogelijkheden test een foutmelding ;)



voor internetsnelheid test :



Als je het opvraagt via EDPNET, die gebruik maken van proximus infrastructuur
VDSL = 9,5 Mbps
Reputatie 2
011634561,

laat eens weten wat het resultaat oplevert.
Wat ik nu ook opmerk is dat hun testlink:
https://proximus.be/internetsnelheid
nu niet meer werkt.
Ach zo, ik moet er overgelezen hebben, dank je voor de correctie.
Reputatie 4
Badge +1
ThomasP of Forum-collega,
in 99,00% van de checks werkt de testlink, zowel voor TV als Speed, perfect.
Zoals ikzelf opmerkte, en Fibercar bevestigt, werkt de checklink in het !!specifieke geval (routering VDSL2 via actieve ROP en twéé KVD's) zoals door ThomasP geformuleerd helaas niet.
Kunnen jullie dit intern laten behandelen?
Begint die miserie daar nu ook al mee?
Als je het vertrouwt (ben niet van Proximus) mag je altijd eens je telefoonnummer of adres door geven zodat ik het van hieruit eens kan proberen of het lukt.
Reputatie 2
En als ik dan de test doe met een fake nummer (089819819) dan doet de test het wel.

Die van PROXIMUS zijn nog rotter dan ze stinken 😷 😷 😷

Blijf maar lekker dom trouwe klant
Reputatie 2
Ook bij ons wil die test niet werken:
Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.

Het is zo als bij de katholieken: jullie het geloof en wij het geld........
heel raar dat de tvmogelijkheden test niet werkt bij u, Ik heb hier tot nu toe toch nog niemand anders weten melden dat die test niet lukt?
Dat ze niet altijd bevredigende resultaten krijgen dat is wat anders 😉
Je kan natuurlijk ook afleiden uit hun internetsnelheid test, wat toch moet op het zelfde neer komen tenslotte, want die twee mogen elkaar niet tegenspreken, toch niet als hun database juist geupgedatet is.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Fibercar,
goed dat u VDSL2 hebt maar kan u voor uzelf en/of directe omgeving eens nakijken als de Proximus-check nog werkt in een specifieke case zoals bij u?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/andere-producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html#/input
Zelfs als een aansluiting routeert via een tussenliggende KVD-kast, zonder ROP , zou m.i. de check moeten blijven werken maar bij mij lukt dit via geen enkele browser. Zoniet heeft Proximus er alle belang bij hun check-tool te upgraden.
Reputatie 2
Mij hoor je vandaag ook niet klagen.
Ik ben al heel tevreden met het bekomen resultaat: +10 Mbps is al heel wat als je komt van -2Mbps!
Enkel is het nog een open vraag of en wanneer de glasvezelkabel wordt aangesloten op onze ROP
(hoek Laarderweg - Coenehofweg).
Pas dan horen we er echt bij. Want de belofte is:Wie landelijk woont, zal het dus moeten stellen met de oude technologie en lagere snelheden. Maar Proximus laat die klanten niet helemaal in de kou staan.
Het kan enkel nog beter.😉
Reputatie 7
Badge +6
Hey Fibercar, je zit wel degelijk op een glasvezelkabel. Zoals Snor zegt, zonder dit is VDSL2 nooit mogelijk. Het probleem is echter dat je enorm ver weg zit van deze verdeelkast in straat (welke met glasvezel is aangesloten). De snelheid ligt dus nog steeds wat lager. Het klopt inderdaad dat de kabel langs een andere verdeelkast gaat, dit is namelijk noodzakelijk om het VDSL2 signaal 'op te pikken'. Mogelijks zal dit in de toekomst nog wijzigen, maar voorlopig is dit de beste situatie. Mijn excuses. Als ik mag afsluiten met een positieve noot, je snelheid is nog steeds verdubbeld. 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Ikzelf kan dit uiteraard niet weten maar indien de ROP gepland is binnen het jaar kan u dit, mits enig speurwerk, steeds +/- zélf achterhalen.
Indien de 2 gelegde HDPE buizen een oranje kleur hadden én gelegd zijn tot op de hoek Laarderweg - Coenehofweg dan is ditt wellicht t.b.v. een geplande ROP (of 4G/5G antenne of KMO).
Indien de extra ROP nu nog NIET geplaatst werd kan u naar uw gemeente gaan (dienst openbare werken) en er navragen als Proximus reeds een vergunning aangevraagd heeft voor opstelling van de ROP.
Dan en dan alleen zal u weten als er bij u binnen het jaar VDSL2 gepland is.

Gemeenten/steden weigeren namelijk dikwijls "Netwerk-innovatie".
Denk maar aan Brussel die de opstart van 4G meer dan 2 jaar blokkeerde en nog steeds boycot met stralingsnormen waardoor zwak netwerk bij !!alle operatoren. Nog extremer in Wallonië via extreme antenne-taksen waardoor full rollout onmogelijk.
Reputatie 2
Aan de ROP (hoek laarderweg - Coenehofweg) zijn nog geen werkzaamheden gebeurd.
In het voorjaar heeft een aannemer 2 buizen gelegd langs de Laarderweg. Bij mijn weten is de glasvezelkabel nog niet getrokken. Weet jij of als en indien er een PROXIMUS kabel komt deze verbonden kan worden met de ROP hoek laarderweg - Coenehofweg ?
Enkel als dat zo is heb ik nog hoop.
Reputatie 4
Badge +1
Zonder extra ROP (hoek laarderweg - Coenehofweg) is VDSL2 wellicht ONMOGELIJK.
U kan het forum én de Proximus helpdesk wél uitsluitsel bezorgen door eens terplaatse te gaan kijken.
Zeg "nooit ... nooit" maar bij mijn weten gaf Proximus NOOIT eerder konkrete vooruitzichten voor upgrade van hun resterende 10% ADSL's.
Het is m.i. strategische info die ze intern niet laten doorstromen naar hun 1ste en 2de lijns helpdesks.
Reputatie 2
Noppes, vorige week een technieker van PROXIMUS op bezoek gehad.
Die man heeft zijn werk prima gedaan maar met alle beperkingen van het PROXIMUS netwerk in onze straat kon hij er niet meer dan 8.5 Mbps uitwringen. Hij heeft ons via omschakeling in de centrale van Peer en een andere ROP ("Leyssenhofweg" als ik het goed begrepen heb) omgeleid.
Van een glasvezel netwerk is helemaal geen sprake. 't Blijft een atoomnummer 29 kabel.
Dat had ik ook verwacht gezien de tegenstrijdige berichten van verschillende incompetente PROXIMUS medewerkers op mijn privébericht en meerdere telefonische contacten.
Reputatie 4
Badge +1
Beste,
onze techniekers zijn momenteel de nodige zaken aan het voorbereiden zodat er tegen midden mei vdsl2 voor je beschikbaar wordt.
Eenmaal dit zo is zal je naar vdsl2 kunnen migreren.
mvg


Is de VDSL2 upgrade ondertussen beschikbaar?
nb: gelet op de positieve vooruitzichten zou de ROP 11PEE0/315 (hoek Laarderweg - Coenenhofweg) nu alvast reeds moeten !!zichtbaar zijn?
Reputatie 2
Meting om 12:45 op 1 mei:

Privébericht sturen naar Proximus team kan je door
te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Waar kan je PB versturen aan proximus team ?
De anderen zijn mss op een andere straatkast aangesloten ook eens de vraag stellen in een PB aan het proximus team of er eventueel een mogellijkheid inzit om op VDSL te komen.

Reageer