Beantwoord

Traag internet in Peer

  • 14 March 2017
  • 66 reacties
  • 1541 Bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dan leveren ze tocht het minimum die ze beloven (magere troost).
Reputatie 2
Sabine,

de kleine lettertjes en een bijna monopoly, dat is sterk.
Maar de grootste operator in België zoekt steeds de behoeften van zijn klanten te voldoen en stelt regelmatig voordelige promoties voor.
Helaas niet voor trouwe klanten dus....
Telenet legt hier (Laarderweg in Peer) momenteel een kabel van ongeveer een arm dik, die doen wat hun klanten.
Volgende zet....
Reputatie 2
Slechter dan dit kan echt niet:
0,13 Mbs in de 21ste eeuw, dit is voorhistorisch, een postduif is nog sneller.
http://www.speedtest.net/my-result/6132572910
Zijn jullie bij Proximus niet verlegen bij het zien van zulke metingen???
Reputatie 4
Badge +1
1) Voor de resterende 10% ADSL's en/of zwakke VDSL2' (profiel 4&5) vind ik in de persbrichten vooruitzichten op middellange- en lange termijn.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-3008_en.htm
European Commission - Press release: objectives for 2025
All European households, rural or urban, should have access to connectivity offering a download speed of at least 100 Mbps, which can be upgraded to Gbps.

2) Persbericht 16/12/2016 Proximus: Proximus zal blijven investeren in ... Fiber To The Curb (glasvezelgevoede ROP’s en VDSL2-Vectoring 100Mbps tot in de woning)
https://www.proximus.com/nl/news/20161216_Fiber?_ga=1.110220997.1791777334.1481961961
Hopelijk heeft het Rolloutteam goed nieuws en hoeft u niet te wachten tot de allerlaatsten (2025)
Reputatie 4
Badge +1
De KVD op de foto is zéker niet de oorzaak omdat de laatste km in koper (twisted pair) perfect geschikt is voor 100Mbps.
Naast de KVD moet er een ROP-kast geplaatst worden.
Hét probleem is altijd de nood aan extra glasvezel (dikwijls 1km dure graafwerken) naar de extra ROP's.
We kijken uit naar de feedback van het Rolloutteam.
Reputatie 2
Dreigen helpt ook al niet...

Zie hier het resultaat:

http://www.speedtest.net/my-result/6147796304
Reputatie 6
Badge +3
Goedemorgen,

Normaal moet je toch een hogere snelheid kunnen halen. Je lijn is 4,6 Mbps. Met kabel zou je deze max snelheid moeten halen. Met wifi moet toch hoger kunnen dan deze snelheid nu. Kan je het volgende eens toepassen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
je moet inderdaad wel met een paar zaken rekening houden als je de speedtest doet,
waarbij verschillende factoren kunnen de meting beïnvloeden.

- Verbind je computer met een netwerkkabel (UTP-kabel) die rechtstreeks aangesloten is op je B-box
- Doe de meting alleen als er geen andere gebruikers tegelijk ook jouw netwerk gebruiken
- Download niet tijdens de meting
- Zorg dat je computer vrij is van spyware of adware terwijl je de meting doet
- ( indien je ook tv hebt zorgen dat de decoders niet opstaan en er geen PVR opnames zijn )
Reputatie 2
Goedemorgen,

Normaal moet je toch een hogere snelheid kunnen halen. Je lijn is 4,6 Mbps. Met kabel zou je deze max snelheid moeten halen. Met wifi moet toch hoger kunnen dan deze snelheid nu. Kan je het volgende eens toepassen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

Inderdaad, 4,6 Mbps zou al een mooi resultaat zijn. Terwijl we betalen voor het tienvoudige!
Maar helaas haal ik zelfs die beschamend lage snelheid in de praktijk nooit.
Reputatie 2
Joepie,
dat is goed nieuws, ik kijk er naar uit.
Bedankt voor de informatie.
Reputatie 2
Is het hoopgevend dat TELENET afgelopen week een nieuwe kabel heeft gelegd langs de Laarderweg?
Werken ze misschien samen?
Eerlijk gezegd hier in Belgie heb ik op gebied samenwerken nog niet veel gezien, wel eerder de ene die alles in straat terug dicht maakt en een korte tijd later de ander die terug de straat open breekt :)

Eigenlijk hebben die ook met elkaar niks te zien
Reputatie 4
Badge +1
Voor de aanleg van glasvezelbuis moeten alle operatoren een specifieke kleur gebruiken: Telenet = groen, Proximus = oranje.
Ze werken inderdaad verplicht samen doch énkel indien er zich vise-versa opportuniteiten aandienen (bv. aanleg glasvezel naar één van de ontbrekende ROP's en/of Nodes, KMO-zones, 4G/5G-mast, etc...).
Indien u een oranje Proximus-buis zag meeleggen zou't kunnen dat dit voor uw geplande ROP 315 is.
Is die verplichting dan onlangs , heb ik hier nog nooit meegemaakt of gezien ?
Of is dat iets dat met het glasvezelproject van Prox te maken heeft dat je bedoelt?
Reputatie 6
Badge +3
Synductis coördineert de meeste nutsmaatschappijen dus dat is mogelijk.

Maar Telenet is geen lid van synductis.

Veel gemeenten eisen wel dat nutsmaatschappijen gelijktijdig werken..


Als er oranje buizen gelegd zijn, dan is dat van Proximus. De kleur van Telenet ken ikniet, hoewel coax in groene buizen wordt geplaatst. De kleur van fiberbuizen ?
Bedankt voor de info Snor,

Dat werd in ieder geval hier, (nu al 5 jaar geleden ongeveer schat ik), zeker niet tezamen aangelegd en gebeurde dit korte tijd na elkaar daarom dat ik ook een beetje verwonderd was van de uitleg dat ze verplicht samen moet aanleggen.

Mvg,
Reputatie 4
Badge +1
De Telenetkleur voor aanleg grondleidingen is idd groen.
Indien niet tesamen aangelegd, zelfs los van Synductis, ging het kwasi zeker over klein stuk.
Sinds >10 jaar kan dit veel efficiënter onderboord worden dmv een gestuurde boring. http://www.particuliere-boringen.be/?page_id=162
(Te) Kleine stukken van +/-200m vergen ook teveel koppelingen die een blijvende zwakke schakel vormen.
En, ik herhaal, een sternetwerk grootdeels in synergie uitbouwen met een ringnetwerk is "kwadratuur vd cirkel"
Reputatie 2
Het net loopt duidelijk op zijn laatste benen:



Van mij mag PROXIMUS zich best haasten om de nieuwe kabels door de buizen te trekken.
Hier juist hetzelfde in 1755 LEERBEEK ( Winnepennickxstraat ) postduif is veel sneller. Maar betalen kan je wel. Onlangs verhuisd naar onze nieuwe woning aanvraag gedaan voor installatie en niemand van Proximus dat is zegt opgelet bij jullie is er nog geen VDSL. We kennen iemand dat in de straat 8 huizen verder als ons woont en daar is er dan wel VDSL. Proximus helpt de klanten niet ze lichten ze op.
wat krijg je als resultaat op
  • http://proximus.be/internetsnelheid
  • of
  • http://lijntest.be
Reputatie 2
Goede dag Martin, op die link krijg ik de "beloofde" snelheden maar dat haal ik helaas niet in de praktijk.



En dan is EDPNET (3,36) nog eerlijker dan PROXIMUS want die flirten met 3.95 wat ook nog utopisch weinig is in 2017.

Als ik op dit moment meet krijg ik er slechts 1,2 Mps uit.



1/3 van de theoretische snelheid, zonder blozen van PROXIMUS en dan wordt VW gestraft voor een beetje sjoemelen met beloftes!!!!

Dat is voor een provider als PROXIMUS toch wel beschamend, NIET????

We hopen echt op de versproken upgrade van de lijnen in mei 2017.
Gisteren programma willen downloaden kreeg ik de melding dat het +- 7 uur zou duren 😞 heb ik het maar gedaan op een ander en daar maar enkele min.

Waarom 8 huizen verder in straat wel vdsl en wij niet ?

Waar kan je PB versturen aan proximus team ?
Privébericht sturen naar Proximus team kan je door
te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 2
Meting om 12:45 op 1 mei:

Reageer