Dit zijn de gemeten waarden op lijn 011634561 in Peer:
http://www.speedtest.net/my-result/6130463324?utm_source=share-page&utm_medium=email&utm_campaign=sharev1
Dit zijn toestanden die je in Siberië mag verwachten.
Mvg,
Marcel Gielen
Bladzijde 1 / 3
De snelheden die Proximus u kan bieden kan je best eens controleren en opvragen zowel door invoeren van telefoonnummer alsook via invoeren van je adres > klik hier
Of er in de toekomst hogere snelheden inzitten en VDSLmogelijk wordt kan je door Proximus laten natrekken, door je klantgegevens te sturen naar "Het Proximus Team" in een Privébericht en dit door
te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Of er in de toekomst hogere snelheden inzitten en VDSLmogelijk wordt kan je door Proximus laten natrekken, door je klantgegevens te sturen naar "Het Proximus Team" in een Privébericht en dit door
te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Hi Marcel,
Begrijp je ongenoegen. In die regio nog geen vdsl2 beschikbaar en momenteel ben je dus nog aangesloten op een adsl budget 2Mb waardoor dus die lage snelheden.Heb die proberen wat te verhogen maar meer dan 3mb krijg ik er niet uit
Actual Net Data Rate 3360.0 Kbps
Mvg sabine
Begrijp je ongenoegen. In die regio nog geen vdsl2 beschikbaar en momenteel ben je dus nog aangesloten op een adsl budget 2Mb waardoor dus die lage snelheden.Heb die proberen wat te verhogen maar meer dan 3mb krijg ik er niet uit
Actual Net Data Rate 3360.0 Kbps
Mvg sabine
Hoi Sabine, idd is een beetje sneller geworden
http://www.speedtest.net/my-result/6131575380
Net geen 3 mbs zo te zien.
Ok, ik ben dus aangesloten op een adsl budget 2 Mb maar op mijn facturen merk ik niet veel van dat budget gedoe.
Ik betaal hetzelfde bedrag als mijn dorpsgenoten die wel over 10 keer sneller internet kunnen beschikken, dat is niet eerlijk. Kan misschien de rekening ook wat minder in verhouding met de snelheid? Een fiets kost ook minder dan een motorfiets of niet soms.:?:?
http://www.speedtest.net/my-result/6131575380
Net geen 3 mbs zo te zien.
Ok, ik ben dus aangesloten op een adsl budget 2 Mb maar op mijn facturen merk ik niet veel van dat budget gedoe.
Ik betaal hetzelfde bedrag als mijn dorpsgenoten die wel over 10 keer sneller internet kunnen beschikken, dat is niet eerlijk. Kan misschien de rekening ook wat minder in verhouding met de snelheid? Een fiets kost ook minder dan een motorfiets of niet soms.:?:?
Hi
Ja ik begrijp je maar al te goed hoor, maar het is een feit dat je zal zien onder de 'voetnoten' van het contract dat de snelheden afhankelijk zijn van de infrastructuur. Kortom ik sta ook met mijn rug tegen de muur om je een goedkoper tarief dan dit te kunnen aanbieden.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_int_tv/particulieren/producten/andere-producten/packs/internet-tv.html
mvg sabine
Ja ik begrijp je maar al te goed hoor, maar het is een feit dat je zal zien onder de 'voetnoten' van het contract dat de snelheden afhankelijk zijn van de infrastructuur. Kortom ik sta ook met mijn rug tegen de muur om je een goedkoper tarief dan dit te kunnen aanbieden.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_int_tv/particulieren/producten/andere-producten/packs/internet-tv.html
mvg sabine
Sabine,
de kleine lettertjes en een bijna monopoly, dat is sterk.
Maar de grootste operator in België zoekt steeds de behoeften van zijn klanten te voldoen en stelt regelmatig voordelige promoties voor.
Helaas niet voor trouwe klanten dus....
Telenet legt hier (Laarderweg in Peer) momenteel een kabel van ongeveer een arm dik, die doen wat hun klanten.
Volgende zet....
de kleine lettertjes en een bijna monopoly, dat is sterk.
Maar de grootste operator in België zoekt steeds de behoeften van zijn klanten te voldoen en stelt regelmatig voordelige promoties voor.
Helaas niet voor trouwe klanten dus....
Telenet legt hier (Laarderweg in Peer) momenteel een kabel van ongeveer een arm dik, die doen wat hun klanten.
Volgende zet....
Hi,
Zoals ik al zei, begrijp maar al te goed je ongenoegen.Heb daarom je dossier doorgestuurd naar het Team dat instaat voor de rollout van aanpassingen infrastructuur in de regio's waar nog adsl enkel mogelijk is met de vraag of er in nabije toekomst een upgrade naar vdsl2 of fiber mogelijk is in die regio? Ik wacht echter nog op feedback daaromtrent.
Mvg sabine
Zoals ik al zei, begrijp maar al te goed je ongenoegen.Heb daarom je dossier doorgestuurd naar het Team dat instaat voor de rollout van aanpassingen infrastructuur in de regio's waar nog adsl enkel mogelijk is met de vraag of er in nabije toekomst een upgrade naar vdsl2 of fiber mogelijk is in die regio? Ik wacht echter nog op feedback daaromtrent.
Mvg sabine
Slechter dan dit kan echt niet:
0,13 Mbs in de 21ste eeuw, dit is voorhistorisch, een postduif is nog sneller.
http://www.speedtest.net/my-result/6132572910
Zijn jullie bij Proximus niet verlegen bij het zien van zulke metingen???
0,13 Mbs in de 21ste eeuw, dit is voorhistorisch, een postduif is nog sneller.
http://www.speedtest.net/my-result/6132572910
Zijn jullie bij Proximus niet verlegen bij het zien van zulke metingen???
Hi
Zoas we al eerder besproken heb ik je gegevens doorgestuurd naar het team dat instaat voor de rollout van vdsl2 en fiber in je streek en van zodra ik antwoord krijg zal ik je daarover feedback geven.
De huidige snelheid op je adsl is momenteel tot op de router ( up to date nu uitgemeten)
Actual Net Data Rate 3360.0 Kbps downstream
Actual Net Data Rate 384.0 Kbps upstream
meer is er niet haalbaar zoals ik ook al eerder vermeldde
Mvg sabine
Zoas we al eerder besproken heb ik je gegevens doorgestuurd naar het team dat instaat voor de rollout van vdsl2 en fiber in je streek en van zodra ik antwoord krijg zal ik je daarover feedback geven.
De huidige snelheid op je adsl is momenteel tot op de router ( up to date nu uitgemeten)
Actual Net Data Rate 3360.0 Kbps downstream
Actual Net Data Rate 384.0 Kbps upstream
meer is er niet haalbaar zoals ik ook al eerder vermeldde
Mvg sabine
1) Voor de resterende 10% ADSL's en/of zwakke VDSL2' (profiel 4&5) vind ik in de persbrichten vooruitzichten op middellange- en lange termijn.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-3008_en.htm
European Commission - Press release: objectives for 2025
All European households, rural or urban, should have access to connectivity offering a download speed of at least 100 Mbps, which can be upgraded to Gbps.
2) Persbericht 16/12/2016 Proximus: Proximus zal blijven investeren in ... Fiber To The Curb (glasvezelgevoede ROP’s en VDSL2-Vectoring 100Mbps tot in de woning)
https://www.proximus.com/nl/news/20161216_Fiber?_ga=1.110220997.1791777334.1481961961
Hopelijk heeft het Rolloutteam goed nieuws en hoeft u niet te wachten tot de allerlaatsten (2025)
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-3008_en.htm
European Commission - Press release: objectives for 2025
All European households, rural or urban, should have access to connectivity offering a download speed of at least 100 Mbps, which can be upgraded to Gbps.
2) Persbericht 16/12/2016 Proximus: Proximus zal blijven investeren in ... Fiber To The Curb (glasvezelgevoede ROP’s en VDSL2-Vectoring 100Mbps tot in de woning)
https://www.proximus.com/nl/news/20161216_Fiber?_ga=1.110220997.1791777334.1481961961
Hopelijk heeft het Rolloutteam goed nieuws en hoeft u niet te wachten tot de allerlaatsten (2025)
Wat een opluchting!!! Goed voor de klanten in de 6 grote steden: Antwerpen, Brussel, Charleroi, Gent, Namen en Roeselare maar hier kom ik geen stap verder mee. Ik ga niet langer 56,85 Euro blijven betalen aan dit antieke netwerk.
Is dit stuk antiek misschien de oorzaak?
De KVD op de foto is zéker niet de oorzaak omdat de laatste km in koper (twisted pair) perfect geschikt is voor 100Mbps.
Naast de KVD moet er een ROP-kast geplaatst worden.
Hét probleem is altijd de nood aan extra glasvezel (dikwijls 1km dure graafwerken) naar de extra ROP's.
We kijken uit naar de feedback van het Rolloutteam.
Naast de KVD moet er een ROP-kast geplaatst worden.
Hét probleem is altijd de nood aan extra glasvezel (dikwijls 1km dure graafwerken) naar de extra ROP's.
We kijken uit naar de feedback van het Rolloutteam.
Fibercar,
Het is de de toevoerkabel die in deze kast toekomt die moet vervangen worden door een glasvezel om behoorlijke (VDSL2) snelheden te kunnen halen en hiervoor moet een ROP kast (glasvezelkast) er naast geplaatst worden.
zie > "als vdsl2 nog niet beschikbaar is"
Mvg, Martin
Het is de de toevoerkabel die in deze kast toekomt die moet vervangen worden door een glasvezel om behoorlijke (VDSL2) snelheden te kunnen halen en hiervoor moet een ROP kast (glasvezelkast) er naast geplaatst worden.
zie > "als vdsl2 nog niet beschikbaar is"
Mvg, Martin
Ik ben deze morgen zo vrij geweest alvast de domiciliëring voor Proximus te annuleren bij de bank.
Aangezien wij onze betalingen online verrichten zou het in de toekomst kunnen zijn dat de facturen niet stipt op tijd worden overgeschreven. Oorzaak hiervan is Proximus zelf.
ZIJ TRAAG, IK OOK TRAAG.
Aangezien wij onze betalingen online verrichten zou het in de toekomst kunnen zijn dat de facturen niet stipt op tijd worden overgeschreven. Oorzaak hiervan is Proximus zelf.
ZIJ TRAAG, IK OOK TRAAG.
Dreigen helpt ook al niet...
Zie hier het resultaat:
http://www.speedtest.net/my-result/6147796304
Zie hier het resultaat:
http://www.speedtest.net/my-result/6147796304
Goedemorgen,
Normaal moet je toch een hogere snelheid kunnen halen. Je lijn is 4,6 Mbps. Met kabel zou je deze max snelheid moeten halen. Met wifi moet toch hoger kunnen dan deze snelheid nu. Kan je het volgende eens toepassen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Normaal moet je toch een hogere snelheid kunnen halen. Je lijn is 4,6 Mbps. Met kabel zou je deze max snelheid moeten halen. Met wifi moet toch hoger kunnen dan deze snelheid nu. Kan je het volgende eens toepassen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
je moet inderdaad wel met een paar zaken rekening houden als je de speedtest doet,
waarbij verschillende factoren kunnen de meting beïnvloeden.
- Verbind je computer met een netwerkkabel (UTP-kabel) die rechtstreeks aangesloten is op je B-box
- Doe de meting alleen als er geen andere gebruikers tegelijk ook jouw netwerk gebruiken
- Download niet tijdens de meting
- Zorg dat je computer vrij is van spyware of adware terwijl je de meting doet
- ( indien je ook tv hebt zorgen dat de decoders niet opstaan en er geen PVR opnames zijn )
waarbij verschillende factoren kunnen de meting beïnvloeden.
- Verbind je computer met een netwerkkabel (UTP-kabel) die rechtstreeks aangesloten is op je B-box
- Doe de meting alleen als er geen andere gebruikers tegelijk ook jouw netwerk gebruiken
- Download niet tijdens de meting
- Zorg dat je computer vrij is van spyware of adware terwijl je de meting doet
- ( indien je ook tv hebt zorgen dat de decoders niet opstaan en er geen PVR opnames zijn )
Goedemorgen
de metingen zijn die met een fysieke kabelverbinding.
Over de wifi verbinding achter de modem hoor je mij niet klagen.
Momenteel is enkel deze PC in gebruik.
Ik heb voor die 55 Euro zelfs een pack ZONDER tv, die neemt dus zeker niks weg.
Ik wacht nog steeds op de feedback van het Team dat instaat voor de rollout van aanpassingen infrastructuur.
Laatste meting:
http://www.speedtest.net/my-result/6148853141
En dan is dit een zeldzaam hoge waarde.
de metingen zijn die met een fysieke kabelverbinding.
Over de wifi verbinding achter de modem hoor je mij niet klagen.
Momenteel is enkel deze PC in gebruik.
Ik heb voor die 55 Euro zelfs een pack ZONDER tv, die neemt dus zeker niks weg.
Ik wacht nog steeds op de feedback van het Team dat instaat voor de rollout van aanpassingen infrastructuur.
Laatste meting:
http://www.speedtest.net/my-result/6148853141
En dan is dit een zeldzaam hoge waarde.
Normaal moet je toch een hogere snelheid kunnen halen. Je lijn is 4,6 Mbps. Met kabel zou je deze max snelheid moeten halen. Met wifi moet toch hoger kunnen dan deze snelheid nu. Kan je het volgende eens toepassen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Inderdaad, 4,6 Mbps zou al een mooi resultaat zijn. Terwijl we betalen voor het tienvoudige!
Maar helaas haal ik zelfs die beschamend lage snelheid in de praktijk nooit.
Beste,
onze techniekers zijn momenteel de nodige zaken aan het voorbereiden zodat er tegen midden mei vdsl2 voor je beschikbaar wordt.
Eenmaal dit zo is zal je naar vdsl2 kunnen migreren.
mvg
onze techniekers zijn momenteel de nodige zaken aan het voorbereiden zodat er tegen midden mei vdsl2 voor je beschikbaar wordt.
Eenmaal dit zo is zal je naar vdsl2 kunnen migreren.
mvg
Joepie,
dat is goed nieuws, ik kijk er naar uit.
Bedankt voor de informatie.
dat is goed nieuws, ik kijk er naar uit.
Bedankt voor de informatie.
graag gedaan
Enerzijds hoopgevende vooruitzichten maar anderzijds heb ik nog nooit geweten dat dergelijke omvangrijke werken tegen half mei (2017?) kunnen rond zijn.
In regel vergt het nog +/-1 jaar, na het plaatsen van de ROP, om VDSL2 te activeren (electriciteitsaansluiting, keuring, glasvezelgraafwerken, testen, etc..).
Met die vooruitzichten zouden ze er spreekwoordelijk vandaag reeds moeten bezig zijn. We duimen voor midden mei en zijn benieuwd wat het wordt.
In regel vergt het nog +/-1 jaar, na het plaatsen van de ROP, om VDSL2 te activeren (electriciteitsaansluiting, keuring, glasvezelgraafwerken, testen, etc..).
Met die vooruitzichten zouden ze er spreekwoordelijk vandaag reeds moeten bezig zijn. We duimen voor midden mei en zijn benieuwd wat het wordt.
Beter laat dan nooit 😉
Is het hoopgevend dat TELENET afgelopen week een nieuwe kabel heeft gelegd langs de Laarderweg?
Werken ze misschien samen?
Werken ze misschien samen?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.