Vraag

Traag internet

  • 21 January 2018
  • 47 reacties
  • 735 Bekeken


Toon eerste bericht

47 reacties

als die mogelijkheid er al is zou je dit hier moeten kunnen zien > http://proximus.be/internetsnelheid
Reputatie 6
Badge +2
Mijn lijn staat inderdaad op adsl en de technieker zei dat ik maar moet vragen aan Proximus of dit niet kan veranderd worden naar vdsl2 (de mogelijkheid is er blijkbaar wel). Als dat zo is, vind ik het vooral raar dat dit niet automatisch kan gebeuren.

http://lijntest.be

Laat deze eens lopen, je zal direct weten of het mogelijk is.
Blijkbaar niet dus..

Reputatie 7
Badge +1
NB: komt uit de database van Prox dus zelfde als > http://proximus.be/internetsnelheid

Hallo Martin,
Heb de lijntest.be bij mij gedaan. Volgende snelheden zijn beschikbaar Down-98,2 , Up-39,4 Geeft ook aan VDSL XL ( Down-100, Up-40). Wat is VDSL XL eigenlijk. PS: Deze upload nog nooit gehaald in de Speedtest.
Groetjes, Antoon
dat is bij edpnet



sommigen bij proximus hebben ook al een verhoogde upload , maar het is nog altijd niet duidelijk of dit om testen gaat of om een fout in de internet cap of dat het de bedoeling is van iedereen een verhoogde up speed te geven, ik ben deze verhoogde up van 40 ook kwijt, heb ze een tijd gehad is het nu omdat ik een oud pack heb of om één van de redenen die ik juist opgegeven heb ❓
Reputatie 6
Badge +2
dat is bij edpnet



sommigen bij proximus hebben ook al een verhoogde upload , maar het is nog altijd niet duidelijk of dit om testen gaat of om een fout in de internet cap of dat het de bedoeling is van iedereen een verhoogde up speed te geven, ik ben deze verhoogde up van 40 ook kwijt, heb ze een tijd gehad is het nu omdat ik een oud pack heb of om één van de redenen die ik juist opgegeven heb ❓


Die test toont wat er op jouw adres ligt aan mogelijkheid aan aansluiting.
Blijkbaar niet dus..



bel mss eens naar 0800 22 800 dat ze eens je lijnsnelheid van je bbox controleren .
of vraag het in privébericht
Reputatie 6
Badge +2
Blijkbaar niet dus..



Nathalie zie je daaronder staan VDSL ? ( inderdaad met hun prijs maar daar moet je niet naar kijken, het is gewoon interessant voor je te weten wat er echt mogelijk is )
Nathalie,
bel eens naar 080022424 en volg de instructies tot op het laatste maar vergeet de uileg van decoder loskoppelen en je de testresultaten zult zien, en doe acteraf dan eens ee speedtest terwijl je verbonden bent met een utp kabel aan de bbox

moest je op adsl zitten dan zou dit ook geen verhoging geven.
heb je een decoder en kun je HD zenders nemen, indien niet zal je wel op adsl zitten.


Ja naar de klantendiesnt bellen was de volgende stap.
Ik heb HD zenders maar ben wel vrij zeker dat ik op adsl zit. We zullen zien wat ze voorstellen..
Blijkbaar niet dus..



Nathalie zie je daaronder staan VDSL ? ( inderdaad met hun prijs maar daar moet je niet naar kijken, het is gewoon interessant voor je te weten wat er echt mogelijk is )


Blijkbaar niet dus..



Nathalie zie je daaronder staan VDSL ? ( inderdaad met hun prijs maar daar moet je niet naar kijken, het is gewoon interessant voor je te weten wat er echt mogelijk is )


Ik heb er hetzelfde staan als Antoon1.

Ik heb HD zenders

dan zou ik toch zelf eens de automatische lijntest uitvoeren door te bellen naar 080022424
en vergeet wat ze zeggen dat je de uitslag op je decoder zal zien na de test
wel niet altijd correct die "test mijn lijn" al zelf ondervonden en mijn vader ook, geeft fouten aan als er geen zijn en duidt geen problemen aan als er wel zijn, de test kan je uiteraard doen kan nooit kwaad, maar je kan er natuurlijk weinig mee oplossen de automatische lijntest kan dit soms wel doen, enfin 't is maar ter info.
Met een HH technieker kan je je een hoop onnodige kosten besparen, dit is een uitstekende service van PX waar er al veel klanten hebben van genoten, Je kan ook direct voor een dure betalende interventie kiezen maar dat is te gek.


De technicus kijkt alles tot in de kleinste puntjes na:

Check van alle internet- en wifiverbindingen. Zo zijn ze stabiel en veilig. Configuratie van je computers, tablets en smartphones in huis inbegrepen.
Test van het mobiele netwerk in huis, voor een zo sterk mogelijk bereik.
Check van je modem en decoder, en vervanging indien nodig.
Uitleg én een demo over de MyProximus en Proximus TV apps. Jawel, ook dat is inbegrepen!
Nog andere vragen? De technicus beantwoordt ze graag!


Het bezoek wordt ingepland op basis van de beschikbaarheid en capaciteitsplanning van Proximus. Dit bezoek op zich (verplaatsing en werkuren) is gratis. Indien er extra of aangepaste apparatuur nodig is, dan wordt er in samenspraak vrijblijvend overgegaan tot installatie en wordt er desgevallend apparatuur aangerekend. Enkel defecte decoders zullen vervangen worden.


De telefonische lijntest bij vrienden werd onderbroken, de lijntest online niet.
Zij hebben een HH bezoek gehad, 15 minuten werk en problemen van de baan.
Fout in regeling signaalsterkte + interventie in kast later, probleem nu volledig opgelost , kostprijs nul, stress ook nul.


Ik denk eerlijk gezegd ook dat HH niet veel zal uithalen in mijn geval. De installatie is uitgevoerd door iemand die er in mijn ogen toch wel veel van af wist (ken er zelf ook wel een beetje van).

Het was trouwens die technieker die zei dat we op adsl zitten en dat ik maar moest vragen of ik kon veranderen naar vdsl2.

daarbij zei hij ook dat het voor bijna niemand mogelijk is om aan 100 mps te geraken wat ik wel vreemd vind.
Tenzij ik niet goed gekeken heb zie in geen van de bovenstaande berichten een antwoord op onderstaande:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Concreet in mijn omgeving geeft EDPNet groen = vdsl & rood = adsl
Dus op basis van de bovenvermelde EDPnet resultaten zou moeten aangenomen worden dat je op vdsl zou zitten met een snelheid van 20 Mbps .... dat je slecht 8 Mbps (met utp kabel) ziet zou inhouden dat er een lijnprobleem zou kunnen zijn.... (lijntest en/of 0800 22824)
Anderzijds is het ook mogelijk dat je nog op adsl2+ zit (8 Mbps = +/- 2 HD TV) en dat een omschakeling naar vdsl2 in principe mogelijk is via Px medewerkers forum/klantendienst op voorwaarde dat er nog plaats is op de betrokken straatkast
Een Happy House technieker heeft in dit kader mijns inziens geen "toegevoegde waarde"


Ik denk dat een medewerker contacteren over vdsl2 op het moment inderdaad de beste oplossing is.
je staat op vdsl dat is al zeker maar als je het minimum niet haalt zoals aangegeven hier > http://proximus.be/internetsnelheid dan moet er inderdaad achter de reden gezocht worden waarom.
Heb net contact gehad met Proximus. Ik sta inderdaad op vdsl maar gezien mijn afstand van de centrale is mijn maximum snelheid 26 mps. Verder hebben ze waarschijnlijk nog een dlm gedaan om te zien of dat mijn probleem oplost maar dat zal ik deze avond pas kunnen zien.

26 mps blijft wel pijnlijk, aangezien ik op mijn vorig adres bijna 130 mps had..
Reputatie 7
Badge +4
@Martin.... reeds vdsl2 .... niet 100% zeker... waarom: daar waar vdsl2 beschikbaar is wordt adsl2+ niet meer aangeboden (door Px en OLO) omwille van 1.1 MHz vectoring activatie S2.2017
-> dir betekent wel dat iedereen die nog adsl2+ heeft daar waar vdsl2 beschikbaar is, moet (vrij snel) migreren naar vdsl2
ja maar het was al duidelijk dat ze op VDSL stond uit de resultaten en prox heeft het toch bevestigd !
dat beslist inderdaad iedereen voor zich maar ik persoonlijk probeer altijd zelf eerst of ik het op één of andere manier terug in orde krijg en als het niet lukt moet ik uiteraard beroep doen op de helpdesk of technieker van prox, dus ik zal zeker niemand maar enigszins proberen tegen te houden om dit niet te doen, daarom dat ik ook maar tips geef wat ik in feite zou doen net als jij ook doet in principe denk ik toch 😉
Peter66,

Wat heeft de technieker van HH precies gedaan om jouw probleem op te lossen als ik dit mag vragen?
Nathalie, heeft het opstarten van de TBF (080022424) niks aan snelheidsverhoging opgebracht.
Martin,
Ik ben niet thuis dus ik heb dit nog niet kunnen proberen, ga ik deze avond doen.

Reageer