Vraag

Traag internet

  • 21 January 2018
  • 47 reacties
  • 735 Bekeken

Beste,

Ik heb onlangs een Tuttimus abonnement gekregen. Normaal gezien zou ik een internet connectie tot 100 mb moeten hebben maar de realiteit zit hier toch wel ver van. Volgens de speedtest heb ik maar iets meer als 7 mb. Is dit normaal?

http://www.speedtest.net/my-result/a/3575429076

47 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Men gaat toch uiteindelijk het Happy House bezoek adviseren.

Dat is ook de beste oplossing en gratis.

Neem zeker eens contact op met Het Proximus Team dan krijg je gegarandeerd de beste oplossing.
Reputatie 6
Badge +2
De beste test is: op MyProximus te vinden:
Proximus startpagina > MyProximus > Mijn Support > Test mijn lijn

Verder stuur een bericht naar Wim ( proximus medewerker )
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51546
en
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Vraag ook je happyhouse bezoek aan Wim zal je dat zeker ook aanraden !

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html
Reputatie 6
Badge +2
Internet is al traag vanaf het begin.

Werkt u voor Proximus?


Neen hoor, ik zou die stress niet aankunnen, ik ben 'maar' een klant.
Reputatie 6
Badge +2
https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html

Klik maar op de link !
Reputatie 6
Badge +2
Met een HH technieker kan je je een hoop onnodige kosten besparen, dit is een uitstekende service van PX waar er al veel klanten hebben van genoten, Je kan ook direct voor een dure betalende interventie kiezen maar dat is te gek.


De technicus kijkt alles tot in de kleinste puntjes na:

Check van alle internet- en wifiverbindingen. Zo zijn ze stabiel en veilig. Configuratie van je computers, tablets en smartphones in huis inbegrepen.
Test van het mobiele netwerk in huis, voor een zo sterk mogelijk bereik.
Check van je modem en decoder, en vervanging indien nodig.
Uitleg én een demo over de MyProximus en Proximus TV apps. Jawel, ook dat is inbegrepen!
Nog andere vragen? De technicus beantwoordt ze graag!


Het bezoek wordt ingepland op basis van de beschikbaarheid en capaciteitsplanning van Proximus. Dit bezoek op zich (verplaatsing en werkuren) is gratis. Indien er extra of aangepaste apparatuur nodig is, dan wordt er in samenspraak vrijblijvend overgegaan tot installatie en wordt er desgevallend apparatuur aangerekend. Enkel defecte decoders zullen vervangen worden.


De telefonische lijntest bij vrienden werd onderbroken, de lijntest online niet.
Zij hebben een HH bezoek gehad, 15 minuten werk en problemen van de baan.
Fout in regeling signaalsterkte + interventie in kast later, probleem nu volledig opgelost , kostprijs nul, stress ook nul.
Reputatie 6
Badge +2
Nathalie89,
Je kwam al uit de test die ik je gaf uit op het feit dat je VDSL had en dus geen ADSL.

Je verbinding thuis is afhankelijk van vele factoren daarom dat ik je echt aanraadt een Happy House bezoek aan te vragen, je moet niet maar het kan echt helpen.

Die man heeft zeer gespecialiseerde apparatuur waarmee hij ter plekke bij jou thuis je signaal nog eens kan versterken en kan nagaan of er geen verlies is.

Zelf woon ik in de meest luxueuze nieuwbouw, maar ontvangst is hier een drama.

Waarom ? Kooi van Faraday syndroom.

Een HH bezoek brengt veel soelaas.

Maar nog maar eens, je doet wat je wilt.
Reputatie 6
Badge +2
Die testen zijn niet accuraat.

Afhankelijk van het netwerk in je regio kan je verbinding een snelheid tot 100 Mbps bereiken. De daadwerkelijke surfsnelheid hangt af van verschillende gebruiksfactoren (uur, verkeer, aantal geconnecteerde klanten, status van het netwerk, ...). De wifi-snelheid hangt ook af van de prestaties van je materiaal en van de afstand van het materiaal tot je modem.


Ik heb er twee geprobeerd, volgens de ene heb ik geen snelheid volgens de andere wel.

Ik heb de test van PX gedaan vgl met Telenet en die van Fast... allemaal totaal verschillend.
Reputatie 6
Badge +2
Momenteel wel panne op netwerk.
Reputatie 6
Badge +2



Mijn resultaten.
Internet is al traag vanaf het begin.

Werkt u voor Proximus?
Reputatie 6
Badge +2
Vraag anders eens een Happy House bezoek = gratis !
Ok bedankt, zal ik proberen
Beste,

Ik heb onlangs een Tuttimus abonnement gekregen. Normaal gezien zou ik een internet connectie tot 100 mb moeten hebben maar de realiteit zit hier toch wel ver van. Volgens de speedtest heb ik maar iets meer als 7 mb. Is dit normaal?

http://www.speedtest.net/my-result/a/3575429076


die 100MB die je zou moeten hebben leid je dat af uit wat je Tuttimus abo aangeeft , dan is dat daarom niet de snelheid die je lijn aankan en deze kun je vinden op http:/proximus.be/internetsnelheid
als deze maar 8 aangeeft dan zit je nog op adsl dan zou iemand van proximus kunnen natrekken of vdsl eventueel mogelijk is of wordt ...
NB: komt uit de database van Prox dus zelfde als > http://proximus.be/internetsnelheid
Reputatie 6
Badge +2
Blijkbaar niet dus..



bel mss eens naar 0800 22 800 dat ze eens je lijnsnelheid van je bbox controleren .
of vraag het in privébericht


En die gaan zeggen: Happy House bezoek, ik heb het met mijn zus meegemaakt.
En die dienst is echt top.
De beste uitleg en de grootst mogelijke voordelen.
Reputatie 6
Badge +2
http://www.adsl-breedband.be/speedtest/speedtest-starten


ADSL & Breedband
Speedtest
Heeft u ADSL, VDSL of kabel internet en altijd al willen weten wat uw internetsnelheid is? Doe dan de speedtest op ADSL & Breedband, zo weet u precies de daadwerkelijke internetsnelheid in uw woonplaats.
Op ADSL & Breedband is het vanaf nu ook mogelijk een speedtest te starten. Handig als u bijvoorbeeld een abonnement bij Proximus of Telenet heeft en u de internetsnelheid in uw woonplaats wilt weten. Het komt namelijk nog wel eens voor dat internet providers een internetsnelheid beloven die in uw woonplaats flink verschilt. De geadverteerde internetsnelheid en de daadwerkelijke snelheid kunnen iets verschillen, maar dit mag nooit te veel zijn. Met de speedtest kunt u bekijken of u toch niet te veel betaald voor uw internetabonnement.

In het overzicht hieronder vindt u de gemiddelde resultaten van gebruikers die de speedtest al hebben gedaan. Dit is slechts een indicatie, de internetsnelheid hangt ook af van het abonnement dat u heeft. Wilt u een speedtest starten? Houd er dan rekening mee dat het gaat om een momentopname en slechts een indicatie geeft van uw internetsnelheid. Voor een realistische meting raden wij het aan dat u alle openstaande downloadprogramma’s afsluit. Ook andere apparaten die op het thuisnetwerk zijn aangesloten kunnen de resultaten negatief beïnvloeden.

http://www.adsl-breedband.be/speedtest/speedtest-starten
happy house kun je altijd aanvragen zeker als ze het op afstand niet kunnen oplossen
Nathalie,
bel eens naar 080022424 en volg de instructies tot op het laatste maar vergeet de uileg van decoder loskoppelen en je de testresultaten zult zien, en doe acteraf dan eens ee speedtest terwijl je verbonden bent met een utp kabel aan de bbox

moest je op adsl zitten dan zou dit ook geen verhoging geven.
heb je een decoder en kun je HD zenders nemen, indien niet zal je wel op adsl zitten.
Reputatie 6
Badge +2
NB: komt uit de database van Prox dus zelfde als > http://proximus.be/internetsnelheid

Hallo Martin,
Heb de lijntest.be bij mij gedaan. Volgende snelheden zijn beschikbaar Down-98,2 , Up-39,4 Geeft ook aan VDSL XL ( Down-100, Up-40). Wat is VDSL XL eigenlijk. PS: Deze upload nog nooit gehaald in de Speedtest.
Groetjes, Antoon


De lijntest toont aan dat waar U woont VDSL mogelijk is als U nu met ADSL zit is aansluiten/omzetten naar VDSL mogelijk. Dat is voor zover ik het weet. Ik ben wel geen expert.
Reputatie 6
Badge +2
Blijkbaar niet dus..



Nathalie zie je daaronder staan VDSL ? ( inderdaad met hun prijs maar daar moet je niet naar kijken, het is gewoon interessant voor je te weten wat er echt mogelijk is )


Blijkbaar niet dus..



Nathalie zie je daaronder staan VDSL ? ( inderdaad met hun prijs maar daar moet je niet naar kijken, het is gewoon interessant voor je te weten wat er echt mogelijk is )


Ik heb er hetzelfde staan als Antoon1.


De lijntest toont aan dat waar U woont VDSL mogelijk is als U nu met ADSL zit is aansluiten/omzetten naar VDSL mogelijk. Dat is voor zover ik het weet. Ik ben wel geen expert...

Als er geen VDSL mogelijk is zou U dat zien uit de resultaten.
Reputatie 7
Badge +4
Tenzij ik niet goed gekeken heb zie in geen van de bovenstaande berichten een antwoord op onderstaande:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Concreet in mijn omgeving geeft EDPNet groen = vdsl & rood = adsl
Dus op basis van de bovenvermelde EDPnet resultaten zou moeten aangenomen worden dat je op vdsl zou zitten met een snelheid van 20 Mbps .... dat je slecht 8 Mbps (met utp kabel) ziet zou inhouden dat er een lijnprobleem zou kunnen zijn.... (lijntest en/of 0800 22824)
Anderzijds is het ook mogelijk dat je nog op adsl2+ zit (8 Mbps = +/- 2 HD TV) en dat een omschakeling naar vdsl2 in principe mogelijk is via Px medewerkers forum/klantendienst op voorwaarde dat er nog plaats is op de betrokken straatkast
Een Happy House technieker heeft in dit kader mijns inziens geen "toegevoegde waarde"
Ok ze zijn misschien niet helemaal correct maar ik zie ook zo wel dat internet extreem traag is. Ik snap wel dat 100 mb theoretisch is maar ik had ook wel op iets beters gehoopt voor de prijs die ik betaal.
Reputatie 7
Badge +4
Vraag hebt u al gekeken wat het resultaat is van onderstaande (als bestaande klant én als nieuwe klant op adres) en bij voorkeur via utp-kabel (indien enkel via Wifi mogelijk bij voorkeur 5GHz in de nabijheid van de Bbox3)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
-> indien enkel 8 Mbps, misschien nog op standaard vdsl2 of adsl2+ aangesloten...)
als Nathalie haar lijn op adsl staat en er is geen vdsl mogelijk dan kan die technieker daar niks komen oplossen of het zou moeten zijn dat hij een 4G gateway bij zich heeft 😉
Mijn lijn staat inderdaad op adsl en de technieker zei dat ik maar moet vragen aan Proximus of dit niet kan veranderd worden naar vdsl2 (de mogelijkheid is er blijkbaar wel). Als dat zo is, vind ik het vooral raar dat dit niet automatisch kan gebeuren.

Reageer