Vraag

Traag internet

  • 21 January 2018
  • 47 reacties
  • 735 Bekeken

Beste,

Ik heb onlangs een Tuttimus abonnement gekregen. Normaal gezien zou ik een internet connectie tot 100 mb moeten hebben maar de realiteit zit hier toch wel ver van. Volgens de speedtest heb ik maar iets meer als 7 mb. Is dit normaal?

http://www.speedtest.net/my-result/a/3575429076

47 reacties

happy house kun je altijd aanvragen zeker als ze het op afstand niet kunnen oplossen
Nathalie,
bel eens naar 080022424 en volg de instructies tot op het laatste maar vergeet de uileg van decoder loskoppelen en je de testresultaten zult zien, en doe acteraf dan eens ee speedtest terwijl je verbonden bent met een utp kabel aan de bbox

moest je op adsl zitten dan zou dit ook geen verhoging geven.
heb je een decoder en kun je HD zenders nemen, indien niet zal je wel op adsl zitten.
Nathalie,
bel eens naar 080022424 en volg de instructies tot op het laatste maar vergeet de uileg van decoder loskoppelen en je de testresultaten zult zien, en doe acteraf dan eens ee speedtest terwijl je verbonden bent met een utp kabel aan de bbox

moest je op adsl zitten dan zou dit ook geen verhoging geven.
heb je een decoder en kun je HD zenders nemen, indien niet zal je wel op adsl zitten.


Ja naar de klantendiesnt bellen was de volgende stap.
Ik heb HD zenders maar ben wel vrij zeker dat ik op adsl zit. We zullen zien wat ze voorstellen..
Blijkbaar niet dus..



Nathalie zie je daaronder staan VDSL ? ( inderdaad met hun prijs maar daar moet je niet naar kijken, het is gewoon interessant voor je te weten wat er echt mogelijk is )


Blijkbaar niet dus..



Nathalie zie je daaronder staan VDSL ? ( inderdaad met hun prijs maar daar moet je niet naar kijken, het is gewoon interessant voor je te weten wat er echt mogelijk is )


Ik heb er hetzelfde staan als Antoon1.
Reputatie 6
Badge +2
NB: komt uit de database van Prox dus zelfde als > http://proximus.be/internetsnelheid

Hallo Martin,
Heb de lijntest.be bij mij gedaan. Volgende snelheden zijn beschikbaar Down-98,2 , Up-39,4 Geeft ook aan VDSL XL ( Down-100, Up-40). Wat is VDSL XL eigenlijk. PS: Deze upload nog nooit gehaald in de Speedtest.
Groetjes, Antoon


De lijntest toont aan dat waar U woont VDSL mogelijk is als U nu met ADSL zit is aansluiten/omzetten naar VDSL mogelijk. Dat is voor zover ik het weet. Ik ben wel geen expert.
Reputatie 6
Badge +2
Blijkbaar niet dus..



Nathalie zie je daaronder staan VDSL ? ( inderdaad met hun prijs maar daar moet je niet naar kijken, het is gewoon interessant voor je te weten wat er echt mogelijk is )


Blijkbaar niet dus..



Nathalie zie je daaronder staan VDSL ? ( inderdaad met hun prijs maar daar moet je niet naar kijken, het is gewoon interessant voor je te weten wat er echt mogelijk is )


Ik heb er hetzelfde staan als Antoon1.


De lijntest toont aan dat waar U woont VDSL mogelijk is als U nu met ADSL zit is aansluiten/omzetten naar VDSL mogelijk. Dat is voor zover ik het weet. Ik ben wel geen expert...

Als er geen VDSL mogelijk is zou U dat zien uit de resultaten.

Ik heb HD zenders

dan zou ik toch zelf eens de automatische lijntest uitvoeren door te bellen naar 080022424
en vergeet wat ze zeggen dat je de uitslag op je decoder zal zien na de test
Reputatie 6
Badge +2
De beste test is: op MyProximus te vinden:
Proximus startpagina > MyProximus > Mijn Support > Test mijn lijn

Verder stuur een bericht naar Wim ( proximus medewerker )
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51546
en
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Vraag ook je happyhouse bezoek aan Wim zal je dat zeker ook aanraden !

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html
wel niet altijd correct die "test mijn lijn" al zelf ondervonden en mijn vader ook, geeft fouten aan als er geen zijn en duidt geen problemen aan als er wel zijn, de test kan je uiteraard doen kan nooit kwaad, maar je kan er natuurlijk weinig mee oplossen de automatische lijntest kan dit soms wel doen, enfin 't is maar ter info.
Reputatie 7
Badge +4
Tenzij ik niet goed gekeken heb zie in geen van de bovenstaande berichten een antwoord op onderstaande:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Concreet in mijn omgeving geeft EDPNet groen = vdsl & rood = adsl
Dus op basis van de bovenvermelde EDPnet resultaten zou moeten aangenomen worden dat je op vdsl zou zitten met een snelheid van 20 Mbps .... dat je slecht 8 Mbps (met utp kabel) ziet zou inhouden dat er een lijnprobleem zou kunnen zijn.... (lijntest en/of 0800 22824)
Anderzijds is het ook mogelijk dat je nog op adsl2+ zit (8 Mbps = +/- 2 HD TV) en dat een omschakeling naar vdsl2 in principe mogelijk is via Px medewerkers forum/klantendienst op voorwaarde dat er nog plaats is op de betrokken straatkast
Een Happy House technieker heeft in dit kader mijns inziens geen "toegevoegde waarde"
Reputatie 6
Badge +2
Met een HH technieker kan je je een hoop onnodige kosten besparen, dit is een uitstekende service van PX waar er al veel klanten hebben van genoten, Je kan ook direct voor een dure betalende interventie kiezen maar dat is te gek.


De technicus kijkt alles tot in de kleinste puntjes na:

Check van alle internet- en wifiverbindingen. Zo zijn ze stabiel en veilig. Configuratie van je computers, tablets en smartphones in huis inbegrepen.
Test van het mobiele netwerk in huis, voor een zo sterk mogelijk bereik.
Check van je modem en decoder, en vervanging indien nodig.
Uitleg én een demo over de MyProximus en Proximus TV apps. Jawel, ook dat is inbegrepen!
Nog andere vragen? De technicus beantwoordt ze graag!


Het bezoek wordt ingepland op basis van de beschikbaarheid en capaciteitsplanning van Proximus. Dit bezoek op zich (verplaatsing en werkuren) is gratis. Indien er extra of aangepaste apparatuur nodig is, dan wordt er in samenspraak vrijblijvend overgegaan tot installatie en wordt er desgevallend apparatuur aangerekend. Enkel defecte decoders zullen vervangen worden.


De telefonische lijntest bij vrienden werd onderbroken, de lijntest online niet.
Zij hebben een HH bezoek gehad, 15 minuten werk en problemen van de baan.
Fout in regeling signaalsterkte + interventie in kast later, probleem nu volledig opgelost , kostprijs nul, stress ook nul.
Met een HH technieker kan je je een hoop onnodige kosten besparen, dit is een uitstekende service van PX waar er al veel klanten hebben van genoten, Je kan ook direct voor een dure betalende interventie kiezen maar dat is te gek.


De technicus kijkt alles tot in de kleinste puntjes na:

Check van alle internet- en wifiverbindingen. Zo zijn ze stabiel en veilig. Configuratie van je computers, tablets en smartphones in huis inbegrepen.
Test van het mobiele netwerk in huis, voor een zo sterk mogelijk bereik.
Check van je modem en decoder, en vervanging indien nodig.
Uitleg én een demo over de MyProximus en Proximus TV apps. Jawel, ook dat is inbegrepen!
Nog andere vragen? De technicus beantwoordt ze graag!


Het bezoek wordt ingepland op basis van de beschikbaarheid en capaciteitsplanning van Proximus. Dit bezoek op zich (verplaatsing en werkuren) is gratis. Indien er extra of aangepaste apparatuur nodig is, dan wordt er in samenspraak vrijblijvend overgegaan tot installatie en wordt er desgevallend apparatuur aangerekend. Enkel defecte decoders zullen vervangen worden.


De telefonische lijntest bij vrienden werd onderbroken, de lijntest online niet.
Zij hebben een HH bezoek gehad, 15 minuten werk en problemen van de baan.
Fout in regeling signaalsterkte + interventie in kast later, probleem nu volledig opgelost , kostprijs nul, stress ook nul.


Ik denk eerlijk gezegd ook dat HH niet veel zal uithalen in mijn geval. De installatie is uitgevoerd door iemand die er in mijn ogen toch wel veel van af wist (ken er zelf ook wel een beetje van).

Het was trouwens die technieker die zei dat we op adsl zitten en dat ik maar moest vragen of ik kon veranderen naar vdsl2.

daarbij zei hij ook dat het voor bijna niemand mogelijk is om aan 100 mps te geraken wat ik wel vreemd vind.
Tenzij ik niet goed gekeken heb zie in geen van de bovenstaande berichten een antwoord op onderstaande:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Concreet in mijn omgeving geeft EDPNet groen = vdsl & rood = adsl
Dus op basis van de bovenvermelde EDPnet resultaten zou moeten aangenomen worden dat je op vdsl zou zitten met een snelheid van 20 Mbps .... dat je slecht 8 Mbps (met utp kabel) ziet zou inhouden dat er een lijnprobleem zou kunnen zijn.... (lijntest en/of 0800 22824)
Anderzijds is het ook mogelijk dat je nog op adsl2+ zit (8 Mbps = +/- 2 HD TV) en dat een omschakeling naar vdsl2 in principe mogelijk is via Px medewerkers forum/klantendienst op voorwaarde dat er nog plaats is op de betrokken straatkast
Een Happy House technieker heeft in dit kader mijns inziens geen "toegevoegde waarde"


Ik denk dat een medewerker contacteren over vdsl2 op het moment inderdaad de beste oplossing is.
je staat op vdsl dat is al zeker maar als je het minimum niet haalt zoals aangegeven hier > http://proximus.be/internetsnelheid dan moet er inderdaad achter de reden gezocht worden waarom.
Heb net contact gehad met Proximus. Ik sta inderdaad op vdsl maar gezien mijn afstand van de centrale is mijn maximum snelheid 26 mps. Verder hebben ze waarschijnlijk nog een dlm gedaan om te zien of dat mijn probleem oplost maar dat zal ik deze avond pas kunnen zien.

26 mps blijft wel pijnlijk, aangezien ik op mijn vorig adres bijna 130 mps had..
Reputatie 7
Badge +4
@Martin.... reeds vdsl2 .... niet 100% zeker... waarom: daar waar vdsl2 beschikbaar is wordt adsl2+ niet meer aangeboden (door Px en OLO) omwille van 1.1 MHz vectoring activatie S2.2017
-> dir betekent wel dat iedereen die nog adsl2+ heeft daar waar vdsl2 beschikbaar is, moet (vrij snel) migreren naar vdsl2
ja maar het was al duidelijk dat ze op VDSL stond uit de resultaten en prox heeft het toch bevestigd !
Reputatie 6
Badge +2
Nathalie89,
Je kwam al uit de test die ik je gaf uit op het feit dat je VDSL had en dus geen ADSL.

Je verbinding thuis is afhankelijk van vele factoren daarom dat ik je echt aanraadt een Happy House bezoek aan te vragen, je moet niet maar het kan echt helpen.

Die man heeft zeer gespecialiseerde apparatuur waarmee hij ter plekke bij jou thuis je signaal nog eens kan versterken en kan nagaan of er geen verlies is.

Zelf woon ik in de meest luxueuze nieuwbouw, maar ontvangst is hier een drama.

Waarom ? Kooi van Faraday syndroom.

Een HH bezoek brengt veel soelaas.

Maar nog maar eens, je doet wat je wilt.
dat beslist inderdaad iedereen voor zich maar ik persoonlijk probeer altijd zelf eerst of ik het op één of andere manier terug in orde krijg en als het niet lukt moet ik uiteraard beroep doen op de helpdesk of technieker van prox, dus ik zal zeker niemand maar enigszins proberen tegen te houden om dit niet te doen, daarom dat ik ook maar tips geef wat ik in feite zou doen net als jij ook doet in principe denk ik toch 😉
Peter66,

Wat heeft de technieker van HH precies gedaan om jouw probleem op te lossen als ik dit mag vragen?
Nathalie, heeft het opstarten van de TBF (080022424) niks aan snelheidsverhoging opgebracht.
Martin,
Ik ben niet thuis dus ik heb dit nog niet kunnen proberen, ga ik deze avond doen.

Reageer