Skip to main content
Dankjewel Proximus:

van het ene moment naar het andere, géén SIM aanmelding meer op Tablet (SIM datakaart erin) of smartphone (met zelfde SIM kaart altijd gewerkt)

Proximus annuleert zomaar de mogelijkheid van aanmelden op Smart-Wifi of Fon door de SIM optie uit te zetten in het aanmeldingsmenu...

Zullen maar al denken aan overstap naar andere provider, temeer daar ook de digi-TV dikke prullen worden. ( de laatste dagen, bij uitgesteld kijken, of bij opnames, om de haverklap stilstaand beeld, waar niets meer helpt buiten programma volledig te stoppen en te herbeginnen, of zelfs bij opnames, om eerst door te spoelen tot voorbij het "stop ogenblik"

Dat is KLUNGELEN, van Prox., en kom niet af met decoder en modem herstarten , die worden dagelijks heropgestart, dus probleem duidelijk bij Proximus)

Het is niet "dat het gras altijd groener is aan de overzijde", maar wij kunnen zeer goed vergelijken met bvb Telenet, in gebruik bij familie, waar nooit problemen mee zijn (opnames altijd op eigen digi-corder, en nooit problemen mee) Dat je méér dan twee opnames tegelijk kan maken bij Proximus ..., ja , maar tot welke prijs .....
Als je sim kaart niet werkt op verschillende toestellen zal die defect zijn, in dat geval kan je naar een Proximus winkel gaan om een nieuwe sim kaart te halen.



Verder heb ik je vaste connectie nagekeken en zie geen storingen, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Ik zie ook geen connectie problemen tussen je modem en decoder. Als je blijft problemen hebben van stilstaand beeld op de opnames kan je ons dan enkele specifieke voorbeelden bezorgen (naam van opname, zender waar het is op uitgezonden , tijdtstip wanneer het wordt uitgezonden en tijdstip van stilstaand beeld) ?
Voor SIM:

Zal sim er eens uitnemen en kontakten kuisen, ...(zit nu al tijd in smartphone)

Voor TV problemen:

iedere dag 13:00 VTM nieuws bekijken we met stop beeld om 13:00 omdat we dan nog niet klaar zijn om te kijken. Een 10 tal minuten tot 20 minuten later gaan we door, en dan stopt de weergave, soms na 10 minuten, soms na 25 minuten, enz , dan moeten we van vooraf af aan beginnen (herbekijken dan.) dus uitgesteld kijken werkt mank.

Opnames: willekeurig, stoppen soms na 1/3 van de opname , soms na enkele minuten al.

Door het "cloud "opnemen blijken er missing links te ontstaan( door verhuis van opnames over verschillende servers=cloud), die je soms kan overspoelen, soms moet heel decoder terug herstart worden, omdat weergave telkens op zelfde punt stopt. Na volledige herstart van decoder gaat het wél... rarara (ook te maken met interne linking gegevens van de opnames..., heb dit nog als eens aangekaart; heeft geen zin intern links op te slaan van opnames, want als er een niet meer klopt , blijft programma eindeloos zoeken.Na herstart is link-tabel leeg, en wordt alles gezocht, en dat gaat veel feillozer : juist mijn bescheiden mening...)

PS : uw vraag , welke opname, tijdstip, juiste tijd van stop enz: denk je nu echt dat we niets anders te doen hebben dan ganse avond alle data te loggen (manueel dan nog-) van onze tv kijk-)avond en ook in de daguren ???
Terugmelding over het uitnemen van de SIM en kontakten kuisen:

Blijkt succes. Nochtans zag de smartphone de SIM, want ik kon hem in en uitschakelen, en bij inschakelen werden netjes de datatransmissie eraan toegewezen. Enkel de inlog was SIM niet meer als optie, vandaar ...(Wat voorbarige conclusie van mij, sorry 🙂 )

------------------------------------------------------------------------------------

Extra info bij de gestopte beeldenstroom (opnames/uitgesteld kijken/herbekijken)

Tijdens het stilstaand beeld en geluidloos, flikkeren de ledjes op de communicatiepoort achter op decoder, net zoals bij normale speelsessie., enkel werkt er niets van stop/speel/spoel vooruit of spoel achteruit. Je kan de commando's wel geven, en die zie je op scherm, maar er gebeurt niets mee)

--------------------------------------------------------

Wat we ook frequent ondervinden is: je stopt nomaal spelen, bvb nieuws ten einde, TV en decoder in Standby, na enkele uren terug opzetten= beeld mauve/paars, en geen geluid.

Nu mag je kiezen: even utp uit en terug in= alles normaal(zelfs UTP kabel uit splitter of achterkant modem), OF, even HDMI plug op decoder uit en terug in = gewoon beeld +klank, OF HDMI op TV zijde even uit en terug in= normaal beeld en klank, OF decoder even zender+ of zender - = terug gewoon beeld en klank, maw, als je even het signaal van de decoding verstoort is alles terug normaal (tikken tegen draden of tegen decoder heeft geen effect, is dus niets mechanisch zoals slechte kontakten)

Dit is al aangekaart in andere posting, en zoals met veel... we worden het gewoon, en zoeken zelf naar oplossingen, tot het te erg wordt...

Reageer