Skip to main content
Vraag

Storing op 2de tv

  • September 4, 2018
  • 11 reacties
  • 191 Bekeken

Ik heb sinds kort vdsl2 nu zouden daarop 2 tv moeten werken met HD kwaliteit maar de 2de tv stoort ook stoort soms de 1ste ik heb een snelheidstests gedaan met een utp kabel en dan is deze 16 Mbps up en 8 down. Waar kan de storing aan liggen omdat allebei de decoders bekabeld zijn
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

11 reacties

Martin
  • September 5, 2018
doe je de speedtest http://pxs.speedtestcustom.com/ terwijl je enkel verbonden bent met laptop of pc met netwerkkabel aan de bbox en wifi op bbox uitgezet hebt (drukknop vooraan).

ook eens kijken wat je minimum zou moeten halen op http://proximus.be/internetsnelheid

  • Auteur
  • Apprentice
  • September 5, 2018
Via bekabeling de van bbox naar pc loopt via een splitter rare is wel dat alle lampjes op de splitter groen zijn muv de verbinding Russen bbox en splitter die is oranje terwijl de splitter 1g is

Martin
  • September 5, 2018
met een switch moet je wel rekening houden dat je kunt last hebben igmp snooping zelf bepaalde switchen die deze ondersteunen zorgen ook voor problemen naar het schijnt ! Je zou naar alle waarschijnlijkheid het probleem niet hebben als je de switch er van tussen zou halen

  • Auteur
  • Apprentice
  • September 5, 2018
Heb bij orange of telenet dit probleem nooit gehad ga eens testen

Martin
  • September 5, 2018
geef ik verder mee ter info: modem en decoder heropstarten en desnoods resetten lost soms ook wel problemen op.

> https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_down/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen.html

  • Auteur
  • Apprentice
  • September 5, 2018
Bedankt

LinosD
Forum|alt.badge.img+5
  • Proximus Ambassador
  • September 5, 2018
Probeer inderdaad even zonder de switch, en laat zeker weten of dat het probleem heeft verholpen, jvanhal!

  • Auteur
  • Apprentice
  • September 5, 2018
Geprobeerd maar werkt niet rare is inderdaad wel dat op de switch de verbinding met de bbox oranje is terwijl de anderen groen zijn

LinosD
Forum|alt.badge.img+5
  • Proximus Ambassador
  • September 5, 2018
Kan je even meegeven wat je bedoelt met "storing" op je TV? Zijn dit blokjes, haperingen, freezes, ... ?

  • Auteur
  • Apprentice
  • September 5, 2018
Alle 3

LinosD
Forum|alt.badge.img+5
  • Proximus Ambassador
  • September 5, 2018
Kan je eens proberen - bij wijze van test - om maar één toestel aangesloten te laten op je modem? Dus één decoder (liefst rechtstreeks verbonden via de kabel), en te kijken of het zich dan nog voordoet?