Sporza in UHD op KPN


Reputatie 4
Badge +2
  • Grand Master
  • 235 reacties
http://www.zdnet.be/nieuws/182652/kpn-test-uitzendingen-4k-resolutie/

Sporza gaat dus in UHD te bekijken zijn in Nederland (KPN).
Waar blijft Proximus ???

21 reacties

Niet alleen PX al de providers hier lopen achter op dit gebied
het wordt wel door VRT via fiber in UHD verstuurd.
Reputatie 6
Badge +1
Dat is wel straf, in eigen land dus niet.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is wel straf, in eigen land dus niet.

Wat nog straffer is is dat de NPO geen 4K testuitzendingen doet voor hun eigen bevolking.
Erg logisch is dat toch niet. :?
Reputatie 6
Badge +1
En nog straffer dat de NPO hier niet in HD te zien is
Reputatie 2
In eigen land wordt dit ook aangeboden, ik weet niet die zender en hoeveel. maar bij reklame van Orange stond er bij 70 zenders te ontvangen + dan nog iets over die UHD zenders. maar ik heb het artikel niet gelezen omdat ik niet geĂŻnteresseerd ben in die operator.
Reputatie 2
Dat is wel straf, in eigen land dus niet.

Wat nog straffer is is dat de NPO geen 4K testuitzendingen doet voor hun eigen bevolking.
Erg logisch is dat toch niet. :?


Misschien heeft deze zender nog niet eens zo een versie.
Reputatie 6
Badge +1
De NPO zenders zijn in HD, Proximus ontvangt ze in HD en downscaled ze dan naar SD
Onverkoopbaar als je dit leest, normale mens verwacht dit in B en niet in NL

Opmerkelijk is dat Sporza van de VRT opgenomen werd in KPN’s selectie voor 4K-content. Testers kunnen zowel de halve finales als de finale van het EK volgen op hun 4K-compatibele televisies. Duizend Nederlanders kunnen dus in volle 4K-glorie aanschouwen hoe de rode duivels (hopelijk) schitteren in de EK-finale.

SCHANDE VRT dat dit jullie doen in NL en niet in B, PX is onschuldig in die zaak dit is een beslissing van de VRT maar snap hun logica niet wat het nut ervan is. Ik vind het logischer dat het jullie testen in B en niet in NL.

En rode duivels GO
Reputatie 2
Onverkoopbaar als je dit leest, normale mens verwacht dit in B en niet in NL

Opmerkelijk is dat Sporza van de VRT opgenomen werd in KPN’s selectie voor 4K-content. Testers kunnen zowel de halve finales als de finale van het EK volgen op hun 4K-compatibele televisies. Duizend Nederlanders kunnen dus in volle 4K-glorie aanschouwen hoe de rode duivels (hopelijk) schitteren in de EK-finale.

SCHANDE VRT dat dit jullie doen in NL en niet in B, PX is onschuldig in die zaak dit is een beslissing van de VRT maar snap hun logica niet wat het nut ervan is. Ik vind het logischer dat het jullie testen in B en niet in NL.

En rode duivels GO


Maar ik zeg het je toch duidelijk Patick, misschien is dit nog niet eens de fout van die zenders. Doodgewoon omdat bv. het netwerk het ook allemaal niet toelaat. Men heeft vroeger plannen gemaakt om met die uitzendingen te beginnen, en of Ă©Ă©n land nu vroeger er mee begint gaat een ander dat niet na doen. zweden zend misschien al een half jaar zulke beelden door. Dat hangt toch af van hoever men staat met de infrastructuur en wat de aperatuur zelf allemaal aan kan. Telenet heeft het zelf ook niet, en ik hoor hier steeds zeggen dat ze mijlen verder staan dan PX dus heeft het zeker niets met die zender te maken, enkel met het binnenkomen van het signaal, en ook zal zo een zender veel meer plaats nodig hebben dan een HD zender en is het dus ook niet logisch dat het er van 1 2 3 is.
Reputatie 7
Badge +1
Voorlopig hebben de meeste mensen toch nog geen 4K-TV denk ik, maar wél meer en meer een full HD. Ze kunnen hun bandbreedte momenteel inderdaad beter gebruiken voor het uitbreiden van het HD-aanbod, dat nog ondermaats is. Als bv. nichezenders als TLC en Plattelands TV in HD kunnen, waarom dan bv. de 3 NPO's niet (bij TN al wél)?
Reputatie 6
Badge +1
Dat blijft maar aanslepen, ik dacht als de zenders met SD stoppen dan moeten ze wel. Maar neen hoor, het signaal wordt gedownscaled naaar SD. Schandalig!
Reputatie 2
Ik denk dat je daar dus al het verschil hebt van de mogelijkheid om het te kunnen aanbieden aan een klant; Het is ook niet omdat PX het daarom niet wil, ze gaan het volgens mij ook hier niet tegen hun klanten zeggen wat de reden wel of niet is. Ik denk enkel zoals ik al zei, dat ze bv; tot 2017 zullen wachten om die beelden door te sturen. Of die er nu zijn of niet. Maar ik zou het stom vinden, zelf heb ik genoeg aan een HD tv en meer hoeft dit voor mij niet te zijn. Ik heb nu een bepaalde leeftijd gehaald, dat ik binnenkort niet van plan ben om zo een tv te kopen en dan drie brillen op te zetten om nog iets te kunnen zien.
Reputatie 7
Badge +6
Voorlopig hebben de meeste mensen toch nog geen 4K-TV denk ik, maar wél meer en meer een full HD. Ze kunnen hun bandbreedte momenteel inderdaad beter gebruiken voor het uitbreiden van het HD-aanbod, dat nog ondermaats is. Als bv. nichezenders als TLC en Plattelands TV in HD kunnen, waarom dan bv. de 3 NPO's niet (bij TN al wél)?
Daar ben ik het volledig mee eens. Daarbij zou Proximus er ook zo vlug mogelijk moeten voor zorgen dat IEDEREEN al in HD kan kijken, want dat is ook nog niet het geval, als ik dat hier zo lees op het forum en elders. Een aantal klanten kan nog altijd alleen in SD kijken. Dat is pas onaanvaardbaar, zeker omdat ze evenveel moeten betalen voor hun abonnement als wij, HD kijkers. Zou dat trouwens niet de reden zijn van dat 'downscalen' van HD zenders? Dat snel verhelpen zou al formidastisch zijn, maar zo evident zal het ook wel weer niet zijn, vrees ik.
Al dat gedoe om een klein experiment in Nederland. Een paar maanden geleden was hier trouwens hetzelfde 'debat', o.a. omwille van een experiment van VOO met 4K in Wallonië. Ook iets voor een zeer beperkte groep, die een en ander kon uittesten met een speciale decoder, gedurende een zeer korte periode.
Natuurlijk experimenteert men en zoekt men naar vernieuwing, maar first things first asjeblief: iedereen HD en zoveel mogelijk HD.
Zou dat trouwens niet de reden zijn van dat 'downscalen' van HD zenders?

dan moet PX maar beiden voorzien SD & HD voor hun TV klanten
Reputatie 7
Badge +6
Dat zou moeten ja, ....
Ging Proximus trouwens ook niet 'experimenteren' met UHD decoders? Meen dat lang geleden hier eens gelezen te hebben, maar daar is niks meer van gehoord sedertdien.
inderdaad daar zijn ze mee bezig maar hoe ver het ermee staat, daar hoor je inderdaad niet veel over.
Belachelijk dat PX maar blijf zwijgen op tv gebied en ons geen eerlijke info geeft betreffende de toekomst.
Reputatie 7
Badge +1
Allicht weten ze het zelf nog niet Ă©cht...🆒
Reputatie 6
Badge +3
Belachelijk dat PX maar blijf zwijgen op tv gebied en ons geen eerlijke info geeft betreffende de toekomst.
Het moment dat er iets vast staat komt er steeds een persbericht. Ze kunnen toch niets communiceren dat nog niet beslist is? Ja ze zijn aan het werken aan een volgende decoder, ja die zal 4K aankunnen (bron: krantenartikel met Dominique Leroy die ik jammer genoeg niet meer terug vind) en er was sprake op dat moment (ergens midden 2015) dat die er zou zijn eind 2016. Maar ze hebben waarschijnlijk ook geleerd uit hun fouten: communiceer niet voordat het zeker is. Er zijn er hier op het forum ook die steeds zitten te klagen dat een vooropgestelde datum niet gehaald word. Dus is het simpel: geen data vooropstellen waarvan je niet 100% zeker bent.
Dat hebben ze nog nooit gedaan en dat zullen ze ook nooit doen :8
Reputatie 4
Badge +1
en binnenkort zend de NPO alweer een UHD zender uit van NPO1 in samenwerking met VRT en de EBU,
voorlopig bij KPN in Nederland te zien,
waneer in belgie dit kan is nog de vraag.

Reageer