Skip to main content
Antwoord

Snelheid gehalveerd?

  • February 2, 2017
  • 19 reacties
  • 380 Bekeken

Hallo,

Op de website is er 48/8 haalbaar voor mijn adres, dat is hoger dan wat er vroeger stond.
Ik had ongeveer een snelheid van 30/4 en dat is nu opeens 15/2 geworden.
Ik zit niet aan de limiet. Enig idee waarom dit gebeurt?

Groeten

Beste antwoord door Wim VL

Dag Jeroen, je verbinding is in principe 20 mbit download. Ons systeem kan nadien je lijn verhogen indien deze stabiel genoeg geacht wordt, maar we kunnen dit nooit garanderen. Momenteel is er nog geen vectoring op je verdeelkast, eens dit er komt zal je automatisch op een hoger profiel komen te staan. MVG, Wim
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

19 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • February 2, 2017
Dag Jeroen,

Kan je ons via privé bericht je lijnnr of klantennr bezorgen? Dan kijk ik het even voor je na.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Met vriendelijke groeten,

Jimmy

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Legend
  • February 3, 2017
Jeroen, ik heb de snelheid terug op zijn oorspronkelijke snelheid gezet van 30/4. Have fun! 😉

  • Auteur
  • Rising star
  • February 3, 2017
Hallo,

Ik had ondertussen gebeld met de klantendienst om te laten weten dat alles terug in orde was en kreeg te horen dat nu blijkbaar door de inwerking treden van de vectoring mijn gemeten snelheid nu +- 50/8 was, wat ook bleek te kloppen na meting via speedtest. En vanaf nu mijn profiel 50/8 zou blijven. En nu zie ik juist dat die terug op 30/4 gezet is. :(

Groeten

Martin
  • February 3, 2017
Hey ThomasP, Hopelijk blijft de DLM het ook eens met wat je gedaan hebt 🙂

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Legend
  • February 3, 2017
Jeroen. Vectoring is helaas nog niet mogelijk. Ik heb inderdaad enkele testen gedaan op 50/8 , mogelijks dat je vandaar heel even 50Mbps had. Maar helaas was deze snelheid te hoog gegrepen en heb ik de lijn opnieuw op zijn oorspronkelijk snelheid moeten zetten van 30/4.

  • Auteur
  • Rising star
  • February 3, 2017
Dacht dat ik nu eindelijk op het 50 profiel zat die al reeds gelange tijd beloofd was. Jammer.
Toch bedankt voor de hulp.

Groeten

Martin
  • February 3, 2017
ThomasP,
50/8 bstaat dit profiel in zone 3?
vooral de upload 8 verwondert mij een beetje ik dacht dat het daar (voor vectoring) 5 Up was?
Of heeft dit al iets te maken dat Proximus met andere VDSL specrums aan het jongleren is?

  • Auteur
  • Rising star
  • February 3, 2017
Martin,

Gemeten snelheid was 48 down en 5,4 up moest je het u afvragen. 🙂

Martin
  • February 3, 2017
Misschien zat je toen in zone 2 met DLM > 50/10 > door abo beperkt tot 50/6 ?

  • Auteur
  • Rising star
  • February 3, 2017
Ik heb Internet Overal Maxi.

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Legend
  • February 3, 2017
Ok, even wat extra uitleg voor de geïnteresseerde:

Je locatie, Jeroen, is 1 lus waarbij het systeem geen duidelijk onderscheid kan maken van afstand. Dit is dus meer iets van tussen x min aantal meter en x max aantal meter waarbij dmv enkele berekeningen een schatting wordt gemaakt. Vandaar dat de snelheid niet volledig overeenkwam met de geadverteerde snelheid. Ik heb na een nieuwe berekening en na het nakijken op het kabelplan gezien dat je dichter bij de verdeelkast woont dan oorspronkelijk voorzien en je minimum snelheid aangepast van 16Mbps (zone3) naar 20Mbps (zone 2). Dit maakt dat de max beschikbare snelheid ook mee omhoog gaat naar 50Mbps. Voorlopig ziet alles er goed uit en heb ik de lijn verhoogd naar 50/8. Ik moet er wel bij zeggen dat dit een automatisch systeem is dat de lijn nakijkt en zal nagaan of er voldoende capaciteit is, en belangrijker, dat de lijn stabiel blijft. Indien de lijn niet stabiel blijft, wordt deze terug verlaagd naar 20 of een tussenin profiel. De snelheid van 50Mbps kan dus niet gegarandeerd worden. Momenteel ziet alles er alvast goed uit.

@Martin, dit moet volgens mij ook een antwoord zijn op jouw vraag. 😉

Martin
  • February 3, 2017
Inderdaad ThomaP, en bedankt voor je gedetaillerde uileg.

  • Auteur
  • Rising star
  • February 3, 2017
Via een tooltje die werkte op bbox2 kon je de afstand bekijken, geen idee of die 100 procent correct was, maar weet nog dat die op +- 400m was. Werkt niet meer voor bbox3 dacht ik tijd geleden ergens gelezen te hebben. Maar dat ter zijde alvast bedankt voor de hulp ThomasP 😉 . En bedankt voor de interesse aan Martin 🙂

Martin
  • February 3, 2017
:)
400m is inderdaad een randgeval maar het is niet alleen de lengte maar ook de verzwakking die een grote rol speelt, vroeger was het meer op de lengte dat Proximus bepaalde in welk provisioning profiel je terecht kwam.

Als je een b-box3 hebt van Sagemcom kan je dit nog altijd uitlezen met een tool, voor de b-box3 van Technicolor werkt dit niet. te downloaden > hier

  • Auteur
  • Rising star
  • February 3, 2017
Het is een technicolor. Toch bedankt 😃

Nothofagus
  • Apprentice
  • February 5, 2017

Als je een b-box3 hebt van Sagemcom kan je dit nog altijd uitlezen met een tool, voor de b-box3 van Technicolor werkt dit niet. te downloaden > hier

Nou breekt mijn klomp!
[img]602daf3e-5e9b-489a-bed8-fcf022bf8ab3.png[/img

Martin
  • February 5, 2017
PS:Ik kan inderdaad ook alleen maar het tool downloaden als ik ingelogd ben op het usebase forum, waar ook de maker van het tool zit.

  • Auteur
  • Rising star
  • March 26, 2018
Ok mijn verbinding was na dit probleem (nu al meer dan een jaar geleden zie ik) in orde. Dus als na een jaar geen verandering voordeed veronderstel ik toch dat mijn lijn stabiel was. Constant gemeten snelheid +-50download/10upload . Nu sinds enkele weken is mijn down naar 25 gegaan en mijn upload onveranderd gebleven dus 10upload. Na contact met een medewerken zei hij dat hij enkel eens mijn modem kon herstarten en indien hij iemand zo langs sturen die ook geen probleem zou vinden, toen heb ik alles uitgelegd wat ik hier online dan had verteld en gebeurd was en zei die ik heb geen knop om uw verbinding omhoog te draaien.
En dat was het dan blijkbaar. Enig hulp zou welkom zijn alvast bedankt om tijd te nemen dit te lezen. Groeten

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • Antwoord
  • March 27, 2018
Dag Jeroen, je verbinding is in principe 20 mbit download. Ons systeem kan nadien je lijn verhogen indien deze stabiel genoeg geacht wordt, maar we kunnen dit nooit garanderen. Momenteel is er nog geen vectoring op je verdeelkast, eens dit er komt zal je automatisch op een hoger profiel komen te staan. MVG, Wim