Beantwoord

Smart wifi instellen

  • 3 December 2017
  • 45 reacties
  • 5599 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Beste
Ik heb smartfoon LG K4 2017 wat moet in invullen en waar om wifi in te stellen?
groetjes joan
icon

Beste antwoord door Wilin 3 December 2017, 12:56

Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 2
Badge
Moet ik betalen voor de pr fon of zit dat in mijn pack int start 150 gb?

Reputatie 2
Badge
Beste
Ik heb alleen Internet start +tv geen telefony ?dat is bij carrefouer mobile.
als je via myproximus http://proximus.be/login gaat kijken kom je daar dan ergens tegen dat je moet betalen of als je uw fon login naam en wachtwoord aanmaakt?
Reputatie 2
Badge
Beste
Er staat 150 GB per maand vast int en(113,35 MB Wi-Fi Hotspots incl.)
Wat bedoelt dat?Is dat rap op?113.35 hoeveel GB is dat?
grtjs joan
hangt er allemaal vanaf wat je allemaal download bv. veel naar netfix kijkt in hoge resolutie, veel grote bestanden via pc/laptop download enz....
(zelf al neem je netflix via de decoder, netflix wordt wel van je internetvolume afgetrokken)

Ik kom er in ieder geval mee toe, maar dat hangt gewoon van persoon tot persoon af wat hij op het internet uitspookt 😉

wat info bv voor netflix:
Lage kwaliteit (< 480p): verbruikt tot 0,3 GB per uur
Medium kwaliteit (480p): verbruikt tot 0,7 GB per uur
Hoge kwaliteit (HD en Ultra HD): verbruikt tot 3 GB per uur voor HD en 7 GB per uur voor Ultra HD
Met een abonnementen 150GB per maand kun je dus ongeveer 30 tot 50 uur streamen.
Gebruik je Netflix dus veel dan kies je best voor een verbinding met onbeperkt volume.
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de info maar mijn vraag is hoelang kom ik met mijn smartfon toe met die 113,35 MB Wi-Fi Hotspots incl en hoeveel GB is dat?grtjs joan
113.35 MB is 0,11 GB dus heel veel kan je er niet mee doen mail eens bekijken maar video streamen enz.... zal van korte duur zijn!
Reputatie 2
Badge
ok bedankt grtjs joan
Reputatie 2
Badge
Dag, ik heb een Nokia 6.1 maar daar kan ik Smart Wifi niet op instellen (om te surfen op een openbare hotspot...). Hoe kan ik dat oplossen?
lukt het dan niet volgens de uitleg die je kunt vinden hier
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html
Reputatie 2
Badge
Dag Martin, heb ik al gedaan via de app Maar ik krijg de melding "smart wifi kan niet worden ingesteld op dit toestel". Heb wel geen gsm-abonnement bij Proximus. Alleen een vaste lijn en internet... Het vroegere Proximus Fon werkte wel...
Dan kan je eens proberen via de instellingen van je smartphone:
Heb eens gekeken bij mijn android smartphone
Eap-Methode : PEAP
Verificatie Fase 2 MSCHAPV2
Certificaat selecteren Niet valideren
Identiteit xxxxxxx@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit xxxxxxx@proximuswifi.be

xxxxxxx is de loginnaam die je vroeger gekozen hebt waarmee je uw fon account aangemaakt hebt
Reputatie 2
Badge
Martin, ik vind dat menu niet terug in mijn gsm. Heb alle menu-items doorzocht... Kan het zijn dat smart wifi niet mogelijk is bij mij omdat ik geen gsm-abonnement heb bij proximus?
Ik heb de smart wifi app ook niet geïnstalleerd en gewoon het ontvangen SSID: "Proximus Smart Wi-fi" signaal gekozen die mijn bbox uitzend en daar dan bij de instellingen, het bovenstaande ingevoerd.
Maar ik heb wel een P&G kaart van Proximus in mijn toestel.
Ik vermoed dat het ook zo zou moeten werken aangezien je vroeger ook met Proximus_auto_fon kon werken!
Reputatie 2
Badge
Okee, ik zal dat eens testen ten velde. Hartelijk bedankt alvast!
Smart Wifi: Enige tijd geleden heb ik Smart Wifi ingesteld. Dit heeft zonder problemen gewerkt tot vorige week. Plotseling krijg ik geen verbinding meer. Ik heb de app al eens opnieuw geïnstalleerd gehad maar het helpt niet. Ik krijg steeds de melding paswoord onjuist. Waarom weet ik niet vermits ik er niets aan gewijzigd heb. Waar kan ik dit aanpassen zodat het probleem van de baan is.
hotspots wachtwoord >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_pwd/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/wachtwoord-van-hotspots.html

NB: eens je deze pagina geopend hebt, gaat er een chat venster open waar je kunt chatten met iemand van proximus om je eventueel laten verder te helpen
Reputatie 7
Badge +3
hallo,

dat is vreemd want normaal heb je geen paswoord nodig voor het verbinden met smart Wifi;

Heb je bij het network 'smart wifi' al eens vergeten aangeduid je toestel herstart en opnieuw verbinding gemaakt?

Groeten Geert
Bedankt Martin en Geert. Ik heb de paswoorden gelijk gezet en het was opgelost. Ik vermoed dat de lengte van het paswoord werd herzien want mijn paswoord was voordien een karakter minder. Er zit wel degelijk een paswoord achter en je kan ze aan beide zijden aanpassen. Het probleem is in elk geval op dit ogenblik opgelost.

Reageer