Beantwoord

Smart wifi instellen

  • 3 December 2017
  • 45 reacties
  • 5599 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Beste
Ik heb smartfoon LG K4 2017 wat moet in invullen en waar om wifi in te stellen?
groetjes joan
icon

Beste antwoord door Wilin 3 December 2017, 12:56

Bekijk origineel

45 reacties

zie op
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect_apps/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-apps/smart-wifi-wi-fi-hotspots-fon-hotspot/wifi-hotspots-installeren/hoe-surfen-op-een-wifi-hotspot.html

Ook hier kun je de instellingen kunt vinden van versschillende toestellen
> https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html
Of je kan soms een ander toestel nemen (als de uwe er niet tussen staat) om een leidraad te hebben, wat je allemaal kan invoeren....


PS: smart wifi zou ook moeten geïntegreerd zijn in de MyProximus app
Reputatie 2
Badge
ja wat moet ik nemen proximusfon.be of proximus auto fon?
Best Proximus_Auto_Fon
Reputatie 2
Badge
Er komt indentiteit wat invullen?
Identiteit: (inclusief de suffix @proximusfon.be) je Proximus Fon username
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb smartfoon LG K4 2017 wat moet in invullen en waar om wifi in te stellen?


Wil je wifi thuis instellen of wifi onderweg (Smart WiFi)?

Indien voor onderweg, dan volg de instructies hierboven en gebruik de MyProximus app, die stelt het in voor jou met 1 druk op een knop. Indien het voor thuis is: op de achterzijde van je modem staat de naam van het netwerk en het wachtwoord.
Reputatie 7
Badge +1
Best Proximus_Auto_Fon
Heb nu alles op Smart WiFi staan. Ben benieuwd of het nu wel werkt. PX zegt dat deze automatisch WiFi pakt zonder in te loggen. Ben benieuwd.
Ik gebruik smart wifi niet maar wel Proximus_Auto_fon, dus ik heb geen ervaring met Smart wifi.
Als je Smart wifi gebruikt via My Proximus zal dit wel op het zelfde neer komen veronderstel ik dan?
Reputatie 2
Badge
auto fon werkt niet heb proximus fon genomen smart wifi komt er niet op is dat gratis heb 113.35 mb om mobiel te surfen per maand?
zit bij internet start?het is voor buitenhuis te surfen.
vergeet dan eens die apps en probeer dan gewoon al eens om via je smartphone terwijl je bij je bbox staat om het wifi signaal dat binnen komt van je bbox met als wifi netwerk naam (SSID) = PROXIMUS_AUTO_FON te kiezen en connect (verbinden) te kiezen.
Als er een paswoord gevraagd wordt gebruik je deze van je fon login.
kan je ook vinden in je myproximus > http://proximus.be/login waar je ook ziet of die actief is.
anders gewoon de raad van Wilin volgen die hier als beste antwoord staat aangegeven.
Reputatie 7
Badge +1
vergeet dan eens die apps en probeer dan gewoon al eens om via je smartphone terwijl je bij je bbox staat om het wifi signaal dat binnen komt van je bbox met als wifi netwerk naam (SSID) = PROXIMUS_AUTO_FON te kiezen en connect (verbinden) te kiezen.
Als er een paswoord gevraagd wordt gebruik je deze van je fon login.
kan je ook vinden in je myproximus > http://proximus.be/login waar je ook ziet of die actief is.
anders gewoon de raad van Wilin volgen die hier als beste antwoord staat aangegeven.

Hallo Martin. Heb gedaan zoals bovenstaand. Op de iPad kan ik thuis zowel op Fon en Auto Fon connecten zonder inlog code maar op mijn iPhone helemaal niet. Zou dit te maken hebben met Orange pre-paid kaart die ik gebruik in mijn iPhone. Maar dit heeft toch niets mee te maken. Heb toch een internet abo bij PX dus op internet gaan heeft toch niets te maken met de shim van Orange.
normaal gebeurt de identificatie bij FON via uw 'fon login' en 'fon wachtwoord' en bij auto fon gebeurt de identificatie via uw sim dus als je een Orange prepaid hebt kan de identificatie niet via deze sim gebeuren.
Reputatie 7
Badge +1
normaal gebeurt de identificatie bij FON via uw 'fon login' en 'fon wachtwoord' en bij auto fon gebeurt de identificatie via uw sim dus als je een Orange prepaid hebt kan de identificatie niet via deze sim gebeuren.
Dus de Fon zou moeten werken. Helaas alle 2 connecten ze niet op mijn iPhone. Op mijn iPad heb ik er geen shim in zitten en daar werkt het wel. Hoe kan dit dan.
Dat moet toch iets te maken hebben door het feit dat er al dan niet een sim insteekt (toch wat auto fon betreft), want dat is eigenlijk ook zo met mijn laptop (waar natuurlijk ook geen simkaart insteekt) en daar heb ik de eerste keer bij auto_fon ook moeten inloggen met fon login en wachtwoord, achteraf worden die login onthouden en moet ik ook niet meer inloggen, wat eigenlijk ook het voordeel is bij auto_fon met sim identificatie.
Maar in feite weet ik niet juist wat er gebeurt als er een sim insteekt hoe er dan beslist wordt of wanneer je via login/wachtwoord kan inloggen of wanneer met sim identificatie., dus ik moet je het antwoord schuldig blijven. Misschien moet je eerst data communicatie buiten dienst zetten op je iphone en kan je dan wel via logi/wachtwoord inloggen maar dan heb ik nog niet direct een uitleg waarom het dan niet met fon lukt ?
Reputatie 7
Badge +1
Dat moet toch iets te maken hebben door het feit dat er al dan niet een sim insteekt (toch wat auto fon betreft), want dat is eigenlijk ook zo met mijn laptop (waar natuurlijk ook geen simkaart insteekt) en daar heb ik de eerste keer bij auto_fon ook moeten inloggen met fon login en wachtwoord, achteraf worden die login onthouden en moet ik ook niet meer inloggen, wat eigenlijk ook het voordeel is bij auto_fon met sim identificatie.
Maar in feite weet ik niet juist wat er gebeurt als er een sim insteekt hoe er dan beslist wordt of wanneer je via login/wachtwoord kan inloggen of wanneer met sim identificatie., dus ik moet je het antwoord schuldig blijven. Misschien moet je eerst data communicatie buiten dienst zetten op je iphone en kan je dan wel via logi/wachtwoord inloggen maar dan heb ik nog niet direct een uitleg waarom het dan niet met fon lukt ?

Martin, bedankt. Leg deze vraag neer bij een PX medewerker. Je hebt het weer druk op het forum zie ik. Wordt tijd dat ze jouw bij PX in dienst gaan nemen. Jij reageert tenminste dat kan je van de PX medewerkers op dit forum niet altijd zeggen. Klasse.
Reputatie 7
Badge +6
Antoon1, dit hebben we toch zopas al eens besproken op deze topic?

Antoon1, dit is het verschil tussen Smart WiFi en WiFi hotspots. Als Proximus klant kan je altijd gebruik maken van de WiFi hotspots. Deze login kan je aanmaken in je MyProximus en kan je gebruiken op al je toestellen. Hier maakt het inderdaad niet uit. De authenticatie gebeurt op basis van je login en wachtwoord die je hebt aangemaakt via je MyProximus. Bij de Smart WiFi gebeurt de authenticatie op basis van je simkaart.
Je kan de Smart WiFi optie op je MyProximus app dus niet gebruiken met je simkaart bij een andere provider. Je kan wel werken met de 'WiFi hotspot (FON). Er zijn apps die je login opslagen en zo automatisch verbinding maken. De gebruikservaring is dan ongeveer hetzelfde.
Je kan wel werken met de 'WiFi hotspot (FON). .
@ ThomasP, Je bedoelt toch met (FON) zowel Proximus_Fon als Proximus_Auto_Fon

@ Antoon1 , heb je mss ios 9.x staan op je iPhone want daar werden problemen gemeld met Prox Fon
Reputatie 7
Badge +6
Martin, eigenlijk spreken we niet meer over FON en AUTO_FON maar over WiFi hotspots en Smart WiFi. Eerste regel op deze pagina. ;)
Om al een tipje van de sluier op te lichten en ook zo wat duidelijkheid te scheppen hierover. De naam van het WiFi netwerk zelf zal ook wijzigen.
Als je de Smart WiFi optie niet gebruikt, raad ik aan de WiFi hotspot (FON) te gebruiken en manueel in te loggen. Er zijn eventueel apps die je login onthouden en automatisch verbinding maken (met de WiFI hotspots).
Ja maar wat ik bedoel dat als ik voor een huis sta bv waar een bbox staat en ik wil inloggen met mijn smartphone dan zie ik toch altijd als keuze
SSID = Proximus_Fon en Proximu_Auto_fon
Reputatie 7
Badge +6
Klopt, deze namen zullen binnenkort ook gewijzigd worden.
Ok, ThomaP en bedankt voor de opheldering.
Reputatie 2
Badge
Proximus fon werkt maar ik moet altijd inloggen en wachtwoord is dat normaal?ik heb 2 appen op staan proximus en wifi hotspot,hoelang kan ik surfen met 113 mb mobiel fon of is dat gratis heb int.start,wat is het verschil tussen fon en auto fon?Ik werk met prekaart prox.
Reputatie 7
Badge +1
Martin, eigenlijk spreken we niet meer over FON en AUTO_FON maar over WiFi hotspots en Smart WiFi. Eerste regel op deze pagina. ;)
Om al een tipje van de sluier op te lichten en ook zo wat duidelijkheid te scheppen hierover. De naam van het WiFi netwerk zelf zal ook wijzigen.
Als je de Smart WiFi optie niet gebruikt, raad ik aan de WiFi hotspot (FON) te gebruiken en manueel in te loggen. Er zijn eventueel apps die je login onthouden en automatisch verbinding maken (met de WiFI hotspots).

Heb op de iPhone met Orange sim kaart de PX app WiFi hotspots weggehaald en kon toen wel inloggen op Auto Fon. Bij gewone Fon moest ik inloggen. Dus zo werkt het wel bij mij thuis dan. Heb nog niet buitenshuis geprobeerd. En Martin op deze iPhone zit IOS 10.3.3. en kan niet meer hoger.
Reputatie 7
Badge +6
Joan, Dit is normaal wanneer je gebruik maakt van de FON WiFi. Hier zal je altijd moeten inloggen op basis van je FON login die je hebt aangemaakt in je MyProximus. Wanneer je GSM mee in je Proximus pack zit, raad ik aan gebruik te maken van de Smart WiFi zoals uitgelegd op deze pagina. Dit werkt sneller en eenvoudiger. Ook de internetsnelheid is hoger bij de Smart WiFi.
Ter info: eens ik de eerste keer ingelogd heb op wifi hotspot Fon, met mijn samsung smartphone dan onthoudt die wel het de inloggegevens en moet ik niet meer inloggen, (anders moet ik kiezen voor "vergeten") en ik heb geen enkel app staan voor wifi hotspots.

Reageer