Skip to main content
Antwoord

Smart TV start zelf

  • November 29, 2018
  • 14 reacties
  • 500 Bekeken

Heb sinds begin november minimus pack.
Alles werkt normaal.
Paar uurtjes geleden was er een update. (dacht voor decoder, heb te snel weg geclicked).
Update goed verlopen maar nu is mijn (nieuwe samsung) smart tv al 4 keer zelf opgestart.
Decoder staat op, tv staat af.
Was ervoor nooit.

Iets in de instellingen automatisch veranderd?

Beste antwoord door randomname

Ik denk dat ik het heb opgelost.
Er staat een app op mijn galaxy note8.
SmartThings : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.android.oneconnect
Deze was ten alle tijden verbonden met tv.
Door de laatste update van proximus zal er iets veranderd zijn. Heb eens getest door tv uit app te verwijderen en tot nu nog geen problemen.
Decoder staat nu al meer dan 3uur op en tv uit en hij blijft uit!

Aan iedereen bedankt voor de moeite.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

14 reacties

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 29, 2018
Hallo,

Dat kan inderdaad een bug in de update zijn.

Heb je de modem (bbox3) en de decoder (bij de tv) al eens herstart?

Groeten Geert

  • Auteur
  • Apprentice
  • November 29, 2018
Hallo,

Had beiden 1minuut volledig afgezet.
Tot nu was alles inorde, tv springt net opnieuw zelf op.

Ik kan wel elke keer decoder volledig afzetten maar is niet zo handig.

Martin
  • November 29, 2018
als het een bug is kun dan tijdelijk op je decoder eens proberen door de instelling te veranderen om automatische HDMI detectie uit te schakelen .
Druk op Menu van je remote
Kies Instellingen > Systeem > Beeld > Automatische HDMI-selectie > Neen.
Druk op OK om te valideren.

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • November 29, 2018
kan je me het type tv doorgeven die je gebruikt
dan kunnen we dit verder laten onderzoeken

  • Auteur
  • Apprentice
  • November 29, 2018
Hallo,

Samsung UE49NU7100

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • November 29, 2018
bedankt !
ik geef dit door voor verder nazicht

  • December 1, 2018
Hey! Kan je even kijken of de optie Instellingen > Systeem > Beeld > Automatische HDMI Selectie aanstaat? Deze kan waarschijnlijk uitgezet worden dan 😉 Groetjes, Wenzel

  • Auteur
  • Apprentice
  • December 1, 2018
Toen Martin dit voorstelde heb ik dat direct getest.
En het probleem blijft aanwezig.

  • December 1, 2018
Best wordt je decoder dan omgeruild voor een ander type, een v5c. Zou je dit opgestuurd willen krijgen via BPost of haal je liever je decoder op in een UPS Access Point (het vroegere Kiala)?

  • Auteur
  • Apprentice
  • December 1, 2018
Dit is dan een downgrade.
Ik heb nu een v6. (uhd)
Dit is een vrij bizarre oplossing.

  • December 1, 2018
Jammer genoeg hebben we momenteel nog geen sluitende oplossing voor dergelijke problemen. Bij een hoog percentage helpt de laatste software wel, maar bij enkele uitzonderingen nog niet. De enige oplossing die dan nog overblijft is de verandering naar een versie die dit probleem zeer zeker niet heeft.

Martin
  • December 1, 2018
En zou het dan niet tijdelijk helpen als je op je tv de HDMI selectie uitzet, enfin toch eens waard om dit uit te proberen dacht ik?

  • Auteur
  • Apprentice
  • Antwoord
  • December 1, 2018
Ik denk dat ik het heb opgelost.
Er staat een app op mijn galaxy note8.
SmartThings : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.android.oneconnect
Deze was ten alle tijden verbonden met tv.
Door de laatste update van proximus zal er iets veranderd zijn. Heb eens getest door tv uit app te verwijderen en tot nu nog geen problemen.
Decoder staat nu al meer dan 3uur op en tv uit en hij blijft uit!

Aan iedereen bedankt voor de moeite.

Martin
  • December 1, 2018
Bedankt voor de nuttige info.
Allee ik heb geluk dat ik smart things nog niet gebruikt heb, bij updates vraagt hij altijd toegang naar … en ik heb al iedere keer geweigerd dus dat zal dan de reden zijn dat ik dit nog niet voorgehad heb.