Vraag

Proximus TV - "Onverwacht probleem" - maar bij zender zappen onmiddellijk terug verbinding

  • 28 June 2018
  • 4 reacties
  • 384 Bekeken

Sinds enige tijd krijgen wij regelmatig de boodschap "Onverwacht probleem - geen verbinding".
In het begin wachten we even en na enige tijd (soms enkele minuten) is het probleem opgelost en gaat het programma verder. tijdens deze periode blijft het internet en de telefonie perfect verder werken.

Na verloop van tijd hebben we echter ontdekt dat indien deze melding op het scherm komt we eenvoudig weg van zender dienen te wisselen om onmiddellijk terug beeld te hebben.
Hoezo verbindingsprobleem ????

2 decoders in huis (waarvan 1 gloednieuw), verbonden via PLC. Alle toestellen reeds meerdere malen in de juiste volgorde gereset / van de stroom gehaald dus daar zou op zich geen probleem meer mogen zitten. Via de website de lijn laten testen en daar is ook geen probleem gemeld.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het kan zijn dat je plc adapters niet goed meer met elkaar communiceren, heb je die al eens gereset?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html
Zijn al meerdere keren gereset
Reputatie 7
Badge +4
Heb je er al eens op gelet welke kleur de lampjes van je plc hebben op de moment van die melding? Als ik je lijn uitmeet, zie ik dat er toch soms fout loopt tussen bbox en decoder, om te kunnen uitsluiten of dat iets met de plc adapters te maken heeft, zou het best zijn om een van je decoders eens te connecteren met kabel te kijken of je er dan nog steeds problemen mee hebt.
Dat wordt niet gemakkelijk want bbox staat op een niet erg decoder+tv vriendelijke plaats.
Ik zal eens zien wat mogelijk is

Reageer