Skip to main content
nadat we afgelopen maandag heel de avond geen tv gehad hebben

na verschillende keren decorder en de modem te resetten hadden we dinsdag terug tv

blijkbaar is er een nieuwe software update gebeurd want nu hebben we een andere layout op ons scherm

alles leek prima te werken maar niets was minder waar

wij hebben allsports pakket en uiteindelijk kunnen wij de voetbalkalender niet opvragen

vroeger kon je via menu de volledige lijst van de matchen van de dag bekijken nu lukt dat niet

telkens we willen scrollen blokkeert de decorder en zijn we genoodzaakt deze terug te herstarten



kan dit te wijten zijn aan het feit dat we nog adsl hebben?

graag een oplossing aub
TIP: Moest ik u zijn dan zou ik het volgende proberen, in deze volgorde

- decoder stroomloos zetten (schakelaar achteraan of via netstekker)

- modem stroomloos zetten na 5 seconden terug opzetten

- wachten tot "dsl" lampje continu blijft branden

- decoder terug onder stroom zetten.
bedankt Martin voor je reactie maar de tip die u aanbrengt

hebben we al meerdere malen geprobeerd zelfs een factory reset van de decorder helpt niet



ik ben al jaren ADSL Klant van Proximus en het resetten van modem en decorder is één van onze dagelijkse bezigheden

om tv te kunnen kijken

Toch bedankt voor de reactie

groetjes Leon
ADSL? Zit je nog op dit profiel? Nog geen VDSL2?

Kan je HD kijken?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html?v1=shorturl&v6=tvmogelijkheden#/input
bedankt Martin voor je reactie maar de tip die u aanbrengt

hebben we al meerdere malen geprobeerd zelfs een factory reset van de decorder helpt niet



ik ben al jaren ADSL Klant van Proximus en het resetten van modem en decorder is één van onze dagelijkse bezigheden

om tv te kunnen kijken

Toch bedankt voor de reactie

groetjes Leon


welke internetsnelheid geeft proximus hier aan dat je kan halen > http://proximus.be/internetsnelheid



Is je decoder direct verbonden met een kabel aan je bbox2 modem.
Inderdaad nog adsl wij kunnen geen HD kijken

Beloofd ons al jaren Vdsl maar allemaal loze beloftes

Dus kunnen wij eveneens veel minder zenders ontvangen alles wat in HD wordt uitgezonden niet door ons kan ontvangen worden

Wij betalen wel evenveel als andere klanten

Onlangs geprobeerd via ombudsman dit probleem op te lossen maar zonder resultaat

De internetsnelheid moet ik je u schuldig blijven want als ik dit probeer te achterhalen krijg ik een foutmelding

Grts Leon
Mijn decoder is direct verbonden met een kabel aan mijn bbox3 modem.

Grts Leon
Leon, de beslissing om de koperkabels te vervangen door glasvezelkabels (om VDSL2 te voorzien) ligt niet enkel bij Proximus. Wij dienen aanvragen in bij steden en gemeenten en als daar een goedkeuring voor komt, kunnen wij een datum vastleggen. Zolang wij geen goedkeuring krijgen, mogen wij de wegen niet zomaar openbreken. Groeten, Charlotte
Dat is nieuw voor mij mij is me verteld dat er in onze regio te weinig proximus klanten wonen en dat men daar dan de kosten niet wil voor maken

Ik neem wel eens contact op met de gemeente diensten

Niet tegenstaande heb ik nog geen antwoord op mijn vraag die ik hier boven heb gesteld ivm het blokkeren van decorder bij het raadplegen van de voetbalkalender

Mvg

Leon
Mss kan proximus binnenkort bij u een 4G gateway installeren die in combinatie met je ADSL werkt om zo hogere snelheden te bereiken in afwachting van andere oplossingen!

Dit plaatsen van 4G gateways zou dit jaar normaal van start gaan.
Leon, ik geef dit even door aan onze engineering dienst. Als hier meer nieuws over is, dan verwittig ik je. Groeten, Charlotte.
Bedankt Charlotte voor uw medewerking en Martin misschien is dit wel een mogelijke oplossing

We wachten af

Mvg

Leon
Is er geen alternatief in de straat waar je woont?
Dat zal hoogst waarschijnlijk niet, want TN volgt de zelfde filosofie en dat wil zeggen dat zij er zeker niet aanwezig zullen zijn en als ze toch aanwezig moesten zijn dan bevestigt de uitzondering de regel 😉

Als er 4G dekking moest zijn dan is er bv ook nog de > flybox wat eigenlijk op de 4G gateway oplossing van Prox neerkomt, maar dan in dit geval nog in samenwerking met ADSL.
Neen er is jammer genoeg geen ander alternatief

Dus wachten op de goodwill van proximus om dit probleem op te lossen

Reageer