Skip to main content
De installateur heeft in de kelder een BBOX3 gezet en heeft dan met de bestaande internetkabels op de gelijkvloers de wifi extender met 2 lampjes aangesloten.

Hij werkt zonder plc adapter!

Het linkse lampje knipperd rood en het rechtse brand wit.

We hebben perfect wifi bereik nu.

Nu wil ik boven in de slaapkamer ook wifibereik hebben en heb een 2de wifi extender met 2 lampjes gekocht.

Boven heb ik ook een vaste internetkabel.

Het lukt me echter niet om boven een goed wifisignaal te krijgen.

Hoe komt dit? Wat moet ik doen?

mvg

Andy
als je de eerste even uitzet werkt de 2de dan wel?
Nee, dat helpt niets.

Ik heb hem boven gewoon ingestoken.

Heb getracht met te synchroniseren, etc.... maar niets

Boven knipperd het ook rood en de rechtse gewoon constant wit. Net zoals beneden
Dat synchroniseren dat is als je met een plc adapter werkt maar jij verbindt die met een netwerkkabel.

Als in de wifi lijst kijkt van binnenkomende wifi signalen vind je dan het wifi SSID van deze wifi extender terug.

Je zou ook als test eens de eerste extender eens kunnen aansluiten op die netwerkkabel die in de slaapkamer toekomt en de tweede in de plaats van de eerste zetten om te zien of het dan werkt of wat en waar het dan eventueel niet werkt.

Stel je die wifi extender in via de wps functie da kun je die best eerst bij de bbox zetten om dit te doen >

zie ook

■ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/support/televisie/tv-materiaal-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html

Je kunt natuurlijk ook alles manueel instellen >

◙ PLC Login: admin

en het paswoord is wat op de PLC staat.

Vind je dus op een sticker van je extender.

Maar je kan je wifi extender ook gewoon synchroniseren met de bbox,

dan heb je dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord.

Hier vind je hoe: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html
Andy, wat gebeurt er als je gaat proberen de extender iets dichter te plaatsen in de buurt van je Bbox?

Grtjs, Charlotte.
pffffff, nu werkt mijn wachtwoord zelfs niet meer van mijn wifiextender???

Ik zit nu op de wifi van de BBOX.

Hoe kan dit nu een onjuist wachtwoord zijn terwijl het altijd dat wachtwoord is geweest!

Ik heb echt zin om die proximus rommel van mijne muur te trekken en aan mijn hond te geven als kauwspeeltje!!!
had hij het zelfde wachtwoord niet van de bbox want als je die instelt met de wps functie van de extender en de bbox zou dit de zelfde moeten zijn.( wifi wachtwoord staat op een sticker van je bbox)
nee dat waren 2 aparte codes, een wifikey van de BBOX en een wachtwoord van de wifi extender
Ik heb op dit late uur nog een proximusmedewerker te pakken gekregen en hij heeft het opgelost voor me.

extender beneden naast de BBOX kopieren door op de WPS knop te drukken tot lampje knipperd, en dan vervolgens op huisje van de extender drukken tot deze knipperd en dan wachten tot het wifilampje blijft branden.

Nu is deze gekopieerd en heeft de extender de zelfde wifinaam en wachtwoord als de BBOX wat ervoor eigelijk niet het geval was.

Dus morgen ga ik dat ook proberen met de 2de extender en dan is hopelijk alles in orde!

Dank u proximus (Patrick) om me nog te helpen op dit late uur!
Eigelijk heel simpel, maar stel me wel de vraag waarom de installateur dit zo niet heeft gedaan dan.
Het staat nochtans zo beschreven op hun proximus site met de WPS methode, zie de linken die ik al hierboven gepost had.

Het kan zijn dat de installateur mss dit om een andere reden gedaan heeft bv als je niet wilt dat op deze plaats waar de wifi extender staat iedereen het wachtwoord kent of een ander reden om een gemakkelijk wachtwoord te hebben die je gemakkelijk kunt onthouden enz..... dan zal hij dit manueel ingevoerd hebben, ook zoals in de methode die ik hierboven al aangehaald heb.

Reageer