Ik heb zojuist twee SIM-kaarten van een IPad mini en een IPad2 na twee IPad Air 2 geswitcht en heb nu op geen van de twee toestel ontvangst.
Het verschijnt "geen Service" op het scherm ondanks dat de SIM-kaarten in de instellingen erkennt worden.
Onder "Info"-"Netwerk" staat de melding: " Simkaart niet geprovisioneerd"
Moet ik de SIM-kaarten opnieuw laten activeeren of .....?
Nu al bedankt voor de hulp...
Eric
Bladzijde 1 / 1
Als die SIM-kaarten op uw vorige toestellen werkten, dienen ze mijns inziens zeker niet "geactiveerd" te worden
Normaal stuurt Px uw IPad Aor2 instellingen automatisch wanneer u eerst op het netwerk komt
Eventueel uw instellingen controleren op basis van onderstaande
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html#/device/apple/ipad-air-2-ios-11/topic/internet-onderweg/verbinden-met-mobiel-internet-4g/1
Normaal stuurt Px uw IPad Aor2 instellingen automatisch wanneer u eerst op het netwerk komt
Eventueel uw instellingen controleren op basis van onderstaande
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html#/device/apple/ipad-air-2-ios-11/topic/internet-onderweg/verbinden-met-mobiel-internet-4g/1
TBI: daar zou ik toch niet al te veel op rekenen van dat automatisch instellen, heb toch ook nog aan de instellingen moet zelf prutsen op mijn iPad.
Voila,
zijn in een Proximus-Center geweest en volgens een vriendelijke medewerker zijn de 2 kaarten niet meer actief omdat Proximus sinds zomer deze kaarten uit de abonnement gehaald heeft.. !!??
Raar genoeg werkten onze IPads nog tot op de dag van vervanging.
Volgens deze medewerker zijn wij als klanten hebben wij een info via de factuur ontvangen.
Wij zijn dus, ter plaatse, na een Tuttimus abo overgestapt en moeten nu de 2 kaarten bij betalen, wat ons natuurlijk meer kost als daarvoor.
😞
zijn in een Proximus-Center geweest en volgens een vriendelijke medewerker zijn de 2 kaarten niet meer actief omdat Proximus sinds zomer deze kaarten uit de abonnement gehaald heeft.. !!??
Raar genoeg werkten onze IPads nog tot op de dag van vervanging.
Volgens deze medewerker zijn wij als klanten hebben wij een info via de factuur ontvangen.
Wij zijn dus, ter plaatse, na een Tuttimus abo overgestapt en moeten nu de 2 kaarten bij betalen, wat ons natuurlijk meer kost als daarvoor.
😞
het lijkt mij een handige verkooptruc en misschien moet je overwegen om een 'pay-and-go' of 'Mobile internet' te gebruiken
https://www.proximus.be/en/id_cr_tablaptop/personal/products/other-products-options/internet-subscriptions/mobile-internet.html
https://www.proximus.be/en/id_cr_tablaptop/personal/products/other-products-options/internet-subscriptions/mobile-internet.html
Bedankt voor de suggesties, maar niet echt een optie voor ons.
Trouwens: In de scherm van de verkoper waren deze 2 telefoonnummers en de nummer van ons oude SIM-kaart, welke wij ooit met de "oude" pack hadden, echt niets meer te zien. - Dat heeft hij onmogelijk kunnen wissen: ik stond er de hele tijd mee naar zijn scherm te kijken...
Trouwens: In de scherm van de verkoper waren deze 2 telefoonnummers en de nummer van ons oude SIM-kaart, welke wij ooit met de "oude" pack hadden, echt niets meer te zien. - Dat heeft hij onmogelijk kunnen wissen: ik stond er de hele tijd mee naar zijn scherm te kijken...
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.