Skip to main content
Vraag

Portforward / Poortmapping - help

  • August 3, 2018
  • 7 reacties
  • 262 Bekeken

Hallo iedereen

Ik zit al een lange tijd te zoeken hoe ik de poort "5552" opendoe en het lukt me maar niet, is er hier iemand die er wat van snapt? De instructies van proximus zelf vind ik namelijk te moeilijk, en ik heb hier weinig verstand van en zou wat hulp aanvaarden.

De vraag: Hoe doe ik de poort "5552" open?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • August 3, 2018

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 3, 2018
Lyz, de poorten die je kan openen via je MyProximus account kan je in onderstaande link terugvinden:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/welkom-bij-support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html

Zijn dit de enige poorten die ik kan openen?

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 3, 2018
Neen
&
https://www.edpnet.be/nl/support/installeren-en-gebruiken/internet/proximus-toestellen-beheren/hoe-configureer-ik-een-port-forwarding-op-mijn-b-box-3.html
&
ik vermoed dat u bv. nog een dienst moet kiezen (aangepast/custom?)

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • August 3, 2018
Dit zijn inderdaad de enige poorten die je via MyProximus kan openen. Grtjs, Charlotte.

Martin
  • August 3, 2018
Hoe test je dit om te weten of je poorten open staan of niet want je instellingen zien er goed uit

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 3, 2018
Hoe test je dit om te weten of je poorten open staan of niet want je instellingen zien er goed uit
https://portchecker.co/online-port-scanner
http://canyouseeme.org/

Martin
  • August 3, 2018
Als je checkt via je lokaal netwerk en het lukt niet (wat goed mogelijk is) probeer het eens via het mobiel netwerk (met uw smartphone bv enz..) of probeer vanop het lokaal netwerk bij iemand anders als je kunt.