Skip to main content
Vraag

Plots geen TV meer

  • November 11, 2018
  • 7 reacties
  • 186 Bekeken

Forum|alt.badge.img
Beste,

Vanmiddag omstreeks 15:00 viel plots mijn TV verbinding weg. Om een of andere reden krijgt de decoder geen netwerk meer.

Ik heb alles gecheckt:
- modem en decoder meermaals herstart
- switch tussen TV em modem meermaals herstart
- decoder rechtstreeks aan de modem gehangen

Niets lijkt te werken. Het vreemde is dat bij het opstarten van de decoder (na het zonder stroom zetten) de decoder wel netwerk heeft, maar dan zet de decoder zijn netwerk uit en is het gedaan met de pret.
Ik heb mijn oude V4 decoder van zolder gehaald, en deze werkt blijkbaar nog wel.


Mvg,
Christophe
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • November 11, 2018
En uiteraard: op exact de moment dat ik dit topic open, springt de decoder weer aan. Vreemde situatie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • November 11, 2018
Ah, nu ist weer om zeep...

Martin
  • November 11, 2018
je kunt nu nog bellen naar de helpdesk 0800 22 800 want op zondag komt hier niemand van proximus langs op het forum

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • November 11, 2018
Correctie, had ik nog niet alles gecheckt. Ik heb een factory reset van de decoder uitgevoerd. Heeft even geduurd eer die klaar was, maar nu lijkt het opgelost.

Martin
  • November 11, 2018
👍 dit is inderdaad altijd aangeraden om bij problemen met de decoder eerst eens te proberen via een heropstart en als dit niet lukt nog een reset te proberen.
NB: en de beste methode is het voor sommige problemen aangeraden om het in een wel bepaalde volgorde uit te voeren:
1- decoder stroomloos zetten
2- bbox 10 seconden stroomloos; terug laten opstarten en wachten tot DSL controlelampje continu blijft branden, dan:
3- decoder terug onder spanning zetten.

Indien dit niets oplevert de decoder even resetten en zelf eventueel ook nog een reset bbox uitvoeren en als dit allemaal niks oplevert kun je gewoon de helpdesk opbellen want veel meer kun je zelf niet meer ondernemen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • November 13, 2018
Alle, het heeft lang geduurd. Het is weer om zeep, en nu werkt de factory reset ook niet meer.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • November 13, 2018
De vriendelijke mevrouw van de helpdesk gaat een nieuwe opsturen.
Wel jammer dat de kwaliteit van die decoders blijkbaar niet meer zoals vroeger is 😞