Beantwoord

PLC-adapter Wi-Fi extender

  • 10 September 2018
  • 8 reacties
  • 1378 Bekeken

Heb deze aangekocht omdat boven mijn wifi signaal te zwak is, heb reeds een plc oplossing voor mijn decoder in huis, het is er eentje met 2 lampjes, het eerste lampje brand meestal wit en andere knippert steeds rood, heb nu al verschillende malen geprobeerd geen oplossing; De Happy house aangevraagd en kreeg te horen deze werken niet samen met andere plc oplossing wat nu ???
icon

Beste antwoord door HadewychT 11 September 2018, 14:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Is er daar een handleiding bij. Ooit heb ik eens een "repeater" gekocht ter gelegenheid van een reklameactie in een dagblad, het was iets van 34 euro, en gewoon de handleiding gevolgd. Het was iets met de WPS-knop, na minder dan twee minuutjes vonden ze mekaar en sindsdien heb ik toch redelijk ver van mijn modem een mooi signaal.
Dat ding is gewoon draadloos, ik kan daarop ook de decoder van proximus op aankoppelen, en dat geeft een goed beeld.
Hier vind je wat uitleg over de installatie van plc-adapter wifi extender
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html
En nog andere links via google search > https://www.google.be/search?q=proximus+plc-adapter+wifi+extender
@Martin ja maar krijg hem toch niet aan de praat al verschillende malen geprobeerd maar geen succes
Reputatie 7
Badge +4
Welke toestellen gebruik je dan exact ? En wat is het probleem bij het aansluiten ? Heb je het eerst al getest in dezelfde ruimte ?
de plc die ik heb zijn er van tp-link, die van jullie werd in dezelfde ruimte als waar de modem hangt getest
steek stekker in duw op bbox 3 op wps duw op huisje van de adapter en de wifi word wit maar huisje blijft rood knipperen
Reputatie 7
Badge +4
Als ik het goed begrijp heb je van ons enkel een wifi extender met 2 lichtjes, of toch ook een set van 2 toestellen ? De wifi extender van ons werkt enkel samen met een PLC-zender van Proximus zoals uitgelegd in de link die Martin al postte.
beste dit werd mij zo niet gezegd bij de aankoop wat nu kan toch moeilijk al mijn plc stekkers de vuilbak ingooien en nieuwe kopen ?
Reputatie 7
Badge +4
Mijn excuses voor de eventuele foute, of onvolledige info, die je gekregen hebt. Misschien is er gesproken over de PLC's die je al had zonder te vermelden dat ze niet van Proximus waren en is daar het misverstand ontstaan ? De wifi extender heeft die zender echt nodig. Misschien kan je dan best dat toestel terug meenemen naar de winkel samen met het aankoopbewijs om daar te zien wat de beste oplossing is voor u (terug binneleveren, toch een extra zender aanschaffen,...) Groeten, Hadewych

Reageer