Skip to main content
Ik bevind mij momenteel in Italie, wanneer ik op internet via 4G wens te gaan komt er: pdp-identiteit niet geaccepteerd. Hoe los ik dit op?
Ter uwe info: mss vind je wat hulp in reeds bestaande topics op het forum omtrent dit probleem.

> https://www.google.be/search?q=pdp-identiteit+niet+geaccepteerd+proximus+forum
Ter info:

https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/geen-4g-in-buitenland-roaming-wel-actief-43230

PDP: Policy Decision Point (= wie mag wat doen)

Er zouden verschillende oorzaken kunnen zijn:

- uw databundel is op

- uw instellingen zijn niet ok (apn internet.proximus.be) -> eventueel uw toestel opnieuw instellen/herstarten

- de betrokken lokale operator ondersteunt geen of slechts in beperkte mate 4G roaming (bv. prioriteit voor eigen lokale gebruikers, geen 4G voor roamers, ...) -> eventueel andere operator manueel kiezen



P.S. Ik vrees evenwel dat omwille van de nationale feestdag vandaag en morgen zondag van Proximus-medewerkers geen reactie zult bekomen voor op zijn vroegst maandag (eventueel morgen zondag technische vragen van 08 tot 24h via +32 475 156000
Er zal inderdaad pas maandag iemand van proximus hier op het forum reageren op zondag kun je wel naar helpdesk bellen zoals door M_016 reeds aangegeven werd.
Flore, kan je ons via een privé bericht je gsm nummer doorgeven? Dan kunnen we dit even voor je nakijken. Grtjs, Charlotte.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Charlotte,



Reeds gedaan en nog geen antw gekregen.



mvg
Dag Flore, staat roaming aan op je gsm? MVG, Wim
Wim



Ja die staat aan...
Flore, ik zie dat dit intussen is opgelost. Kan je even opnieuw proberen? Ik zie momenteel alvast een goed signaal vanop je toestel, wat we voordien niet zagen.

De oorzaak was een roaming barring (blokkering mobiele data in het buitenland) die actief stond op je mobiel abonnement. Een Proximus medewerker heeft deze vanmorgen, na je privébericht, verwijderd. Je ontvangt hier normaal gezien ook nog een bevestigingsmail over.

Reageer