Skip to main content
Ik heb sinds deze ochtend geen verbinding meer met Base, dus ik dacht dat ik dan kort daarna via mijn nieuwe proximus-simkaart verder zou kunnen, maar helaas.

Ik heb daardoor vandaag veel problemen gehad op men werk want ik was niet bereikbaar & kon dit dus ook aan niemand laten weten.

Hoe komt het dat ik nu nog steeds niks kan ontvangen/versturen?

Bellen & mobiele data werken ook niet.

Graag zsm antwoord.

Mvg Niels
mss al eens kijken bij welke operator je nummer nog actief staat

https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Martin,

Heb dit net gecontroleerd en staat nog op Base Company.

Maar vraag me dan wel af waarom ik geen verbinding heb.. zal eens bij Base luisteren.

Alvast bedankt voor de hulp!
Martin,

Nog 1 vraagje, hoelang kan het duren tot de omschakeling inorde is?
ik ben niet van proximus zelf dus zal dit antwoord van iemand van Proximus moeten komen.

Als er geen reactie moest komen hier van hen kun je altijd nog aanporren door hen een Privébericht te sturen (klik hier) en je kunt er ook de link naar je post hier meesturen, namelijk:

https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/overschakeling-van-base-naar-proximus-46325/



PS: Louter ter info: wat hieromtrent al op het forum verschenen is,

al gaat de uitleg hier nu wel over een overdracht van Orange naar PX,

maar het gaat om het principe:

Klik op "toon inhoud":



http://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf

Samengevat (p.11 &22)

Een overdracht van een mobiel nummer vergt onderstaande:

de donor-operator (Orange) dient de vraag voor overdracht door de receptor-operator (Px)

binnen 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) te aanvaarden of te weigeren (dit laatste met omklede redenen uiteraard)

de receptor-operator (Px) heeft vervolgens max. 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren ("execute")

deze "execute" vergt max. 1uur voor de effectieve overdracht en "broadcast" naar alle andere operatoren

voor aanpassing van de routering (met mogelijke tijdelijke dienstonderbreking)


Best inderdaad een privé bericht sturen met je gsm nummer in , zodat we kunnen nagaan wat de status is

Reageer