Beste,
Sinds enkele maanden heb ik last van een wegvallende internetverbinding (meestal in de avond). Ik dacht eerst dat dit zou kunnen liggen aan een overbelasting van het wifinetwerk ( gezin van 4 personen) Na contact met proximus, ben ik er achter gekomen dat dit niet het probleem is. Ik heb ook een wifi-extender aangekocht in de hoop dat het misschien hieraan kon liggen ( ps4 en pc staan op zolder en modem en router op gelijkvloers, maar dit hielp ook niet).
Proximus verwees me toen door naar hun "home optimizer" app, omdat het volgens hen aan het wifikanaal kan liggen. Wanneer ik deze app gebruik en het optimaal wifinetwerk selecteer. Meestal 1, 6 ,11 verdwijnt mijn 2.4 netwerk. Het is dan niet meer zichtbaar voor mijn apparaten ( smartphone, ps4, pc,...) enkel als ik "automatisch wifikanaal " instel, kan het wifinetwerk gevonden worden.
Weet er toevallig iemand hoe ik dit kan oplossen ? ligt dit aan mijn bbox 3 of moet ik een extra router kopen ? Moet er een andere instellingen op de ps4 worden gedaan of op de andere apparaten ?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Bladzijde 1 / 1
Heb je ook een wegvallende internet verbinding als je beneden bij de bbox staat.
De 2.4 is wel een heel erg bezette band en heb je veel kans om gestoord te worden door naburige wif signalen
De 2.4 is wel een heel erg bezette band en heb je veel kans om gestoord te worden door naburige wif signalen
@Martin
Alvast, bedankt voor je snelle antwoord.
Ja ook als ik in een straal van 5 meter van de bbox sta heb ik een wegvallend wifisignaal. Mijn ene buur( heeft exact hetzelfde huis als ons) heeft proximus, bbox 2 en heeft nooit last internet problemen. En mijn andere buren hebben telenet. Ik weet niet of dit belangrijk is voor het oplossen van het probleem. Maar ik meld het maar even 😉.
Alvast, bedankt voor je snelle antwoord.
Ja ook als ik in een straal van 5 meter van de bbox sta heb ik een wegvallend wifisignaal. Mijn ene buur( heeft exact hetzelfde huis als ons) heeft proximus, bbox 2 en heeft nooit last internet problemen. En mijn andere buren hebben telenet. Ik weet niet of dit belangrijk is voor het oplossen van het probleem. Maar ik meld het maar even 😉.
met een wifi analyser applicatie zou je kunnen zien of je 2.4 wifi band dus op de kanalen 1 of 6 of 11 druk bezet is (gestoord is door ander signalen) en als dit het geval is zal het heel moeilijk zijn om dit op t e lossen.
Het kan natuurlijk ook nog altijd zijn dat andere stoorbronnen je partner spelen zoals draadloze baby phones, Bluetooth .... enz
Heb je ook problemen als je een pc of notebook aansluit op de bbox van wegvallend wifisignaal.
De bbox rebooten of resetten zal je waarschijnlijk al eens gedaan hebben.
Op wifi-5.0 werken is ook niog een optie als je toestellen dit ondersteunen.
Het kan natuurlijk ook nog altijd zijn dat andere stoorbronnen je partner spelen zoals draadloze baby phones, Bluetooth .... enz
Heb je ook problemen als je een pc of notebook aansluit op de bbox van wegvallend wifisignaal.
De bbox rebooten of resetten zal je waarschijnlijk al eens gedaan hebben.
Op wifi-5.0 werken is ook niog een optie als je toestellen dit ondersteunen.
@Martin
Rechtsreeks aansluiten via ethernetkabel heb ik nog niet geprobeerd. Ik probeer ook zoveel mogelijk via 5.0 te werken als het mogelijk is. Maar wanneer de kinderen op de PS4 spelen is dit niet mogelijk, want deze ondersteunt dit kanaal niet. Ik heb ook al geprobeerd op kanaal 13 , dit geeft zeer mooie en snelle verbinding weer, maar dit is steeds van korte duur.
Rechtsreeks aansluiten via ethernetkabel heb ik nog niet geprobeerd. Ik probeer ook zoveel mogelijk via 5.0 te werken als het mogelijk is. Maar wanneer de kinderen op de PS4 spelen is dit niet mogelijk, want deze ondersteunt dit kanaal niet. Ik heb ook al geprobeerd op kanaal 13 , dit geeft zeer mooie en snelle verbinding weer, maar dit is steeds van korte duur.
Als je internet niet wegvalt als je verbonden bent met utp aan de bbox en het ook niet wegvalt als je op wifi-5.0-xxxx werkt, zal het waarschijnlijk niet aan de bbox liggen maar aan stoorbronnen / (naburige wifi signalen) Als je nu naast de bbox staat dan zullen de naburige wifi signalen minder een rol spelen maar stoorbronnen kunnen nog wel roet in het eten strooien en die zie je ook niet met een wifi-analyser applicatie.
NB: mss eens dit overwegen > http://proximus.be/happyhouse !
@Martin
Ok bedankt voor de tips. Ik zal eens proberen en checken of ik stoorbronnen kan vinden en uitschakelen.
Ok bedankt voor de tips. Ik zal eens proberen en checken of ik stoorbronnen kan vinden en uitschakelen.
Misschien powerline adapters of (mesh) multiroom WiFi oplossingen overwegen om het probleem uit de wereld te helpen (indien utp bekabeling niet direct mogelijk is)
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/getest-de-3-beste-wifi-mesh-systemen/
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/getest-de-3-beste-wifi-mesh-systemen/
Als bijkomende info: dan moet je wel eerst zeker zijn da je internetsignaal stabiel is op de bbox3 zelf en ook bv ivm met latency voor spelcomputers is dit niet altijd ideaal.
@Martin
Ik heb een afspraak gemaakt met de happyhouse dienst. Ik hoop dat zij een oplossing kunnen vinden. En mss raden ze mij dan indd zo een mesh syteem of powerline adapters aan.
Ik heb een afspraak gemaakt met de happyhouse dienst. Ik hoop dat zij een oplossing kunnen vinden. En mss raden ze mij dan indd zo een mesh syteem of powerline adapters aan.
als latency geen rol speelt voor sommige spellen zou dit dan eventueel een oplossing kunnen zijn PLC's zijn dan de goedkoopste oplossing, maar zoals ik reeds aanhaalde moet de internetverbinding op je bbox zelf eerst zeker stabiel zijn maar daarvoor dient de happy house technieker om dit uit te vissen 😉
@ Martin
Latency speelt wel een rol, het zijn vaak shooters zoals Call of duty en battlefield die online gespeeld worden. En inderdaad ik hoop dat de happy house technieker het kan uit vissen!
Latency speelt wel een rol, het zijn vaak shooters zoals Call of duty en battlefield die online gespeeld worden. En inderdaad ik hoop dat de happy house technieker het kan uit vissen!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.