Beste,
Sinds enkele maanden heb ik last van een wegvallende internetverbinding (meestal in de avond). Ik dacht eerst dat dit zou kunnen liggen aan een overbelasting van het wifinetwerk ( gezin van 4 personen) Na contact met proximus, ben ik er achter gekomen dat dit niet het probleem is. Ik heb ook een wifi-extender aangekocht in de hoop dat het misschien hieraan kon liggen ( ps4 en pc staan op zolder en modem en router op gelijkvloers, maar dit hielp ook niet).
Proximus verwees me toen door naar hun "home optimizer" app, omdat het volgens hen aan het wifikanaal kan liggen. Wanneer ik deze app gebruik en het optimaal wifinetwerk selecteer. Meestal 1, 6 ,11 verdwijnt mijn 2.4 netwerk. Het is dan niet meer zichtbaar voor mijn apparaten ( smartphone, ps4, pc,...) enkel als ik "automatisch wifikanaal " instel, kan het wifinetwerk gevonden worden.
Weet er toevallig iemand hoe ik dit kan oplossen ? ligt dit aan mijn bbox 3 of moet ik een extra router kopen ? Moet er een andere instellingen op de ps4 worden gedaan of op de andere apparaten ?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Vraag
Optimaal wifikanaal ingesteld maar niet gevonden door apparaten (pc,smartphone,ps4)
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.