Wie van jullie is er bezig met domotica en heeft mss meer info voor mij over de binding voor de decoder.
Ik wil graag de decoder in OPENHAB integreren.
Door de proximus tv app te installeren heb ik ontdekt dat er een remote inzit die via IP de decoder aanstuurt.
Dat wil zeggen in theorie dat we de decoder kunnen bedienen over ons netwerk.
Heeft er iemand meer informatie hierover ?
Ik heb alles kunnen automatiseren wat ik in huis heb, enkel de decoder nog en die zou ik liever niet via IR willen integreren maar via IP .Mochten mensen hierover info hebben of info van mijn kant willen, spreek me gerust aan !
Bladzijde 1 / 1
mss kun je hier ook nog informeren waar het ook over > OPENHAB (klik hier) gaat
De enige binding die je volgens mij kunt maken met de decoder is inderdaad via zijn IR / RF(V5 decoder) /bluetooth(V6 decoder)
Een binding die je ook hebt is bv de Proximus TV app waaruit je ook via wifi de decoder wat kunt (beperkt) bedienen.
Een binding die je ook hebt is bv de Proximus TV app waaruit je ook via wifi de decoder wat kunt (beperkt) bedienen.
Ja dat is wat ik nu probeer te ontdekken, hoe de app de verbinding maakt en hoe die de commando's stuurt
Via de iOS app niet veel wijzer geworden , heb hem ge extract maar dat gaat men petje te boven.
Hopelijk kan ik via de android app iets meer zien of vinden, die ga ik straks extracten en uitpluizen 🙂
Via de iOS app niet veel wijzer geworden , heb hem ge extract maar dat gaat men petje te boven.
Hopelijk kan ik via de android app iets meer zien of vinden, die ga ik straks extracten en uitpluizen 🙂
Heeft weerman of iemand anders hier ondertussen al meer ervaring mee? Ben momenteel aan het overwegen om OpenHAB of HomeAssistant te installeren en aansturing van de Proximus decoder staat hoo op het verlanglijstje. Is er eventueel (beperkte) functionaliteit via CEC?
Of (indien niet via IP of CEC) heeft er iemand goeie ervaring met een welbepaald IR toestelletje of met aansturing via RF?
Of (indien niet via IP of CEC) heeft er iemand goeie ervaring met een welbepaald IR toestelletje of met aansturing via RF?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.