Skip to main content
Antwoord

Onregelmatige internetverbinding - problemen Philips Hue homekit

  • August 21, 2018
  • 18 reacties
  • 553 Bekeken

Ik heb een internetradio en die stagneert heel vaak, met andere woorden de uitzending stopt gewoon en hervat nadien. Kan dit aan de BB0X 3 te wijten zijn ?

Via mijn iPhone Se gebruik ik homekit voor de bediening van mijn Philips Hue lampen. Deze app valt soms uit en dit voor meerdere uren om nadien dan wel weer operationeel te zijn en dit gebeurt meerdere malen per dag. Dit probleem heb ik voorgelegd aan de technici van Philips Hue en alles werd gecheckt met hen en het probleem kan dus niet liggen bij de app of de nieuwe Hue Bridge 2. Kan dit aan de BB0X 3 te wijten zijn ?

Beste antwoord door Martin

Als je andere toestellen verbindt via wifi heb je dit dan ook voor bv notebook enz...
en als je de notebook of pc bv verbindt met netwerkkabel valt dit dan ook soms voor.
👉 tips om je wifi te verbeteren
👉 tips om wifi te versterken
Eventueel bbox even heropstarten (5sec stroom onderbreken)
Desnoods even 👉 resetten
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

18 reacties

Martin
  • Antwoord
  • August 21, 2018
Als je andere toestellen verbindt via wifi heb je dit dan ook voor bv notebook enz...
en als je de notebook of pc bv verbindt met netwerkkabel valt dit dan ook soms voor.
👉 tips om je wifi te verbeteren
👉 tips om wifi te versterken
Eventueel bbox even heropstarten (5sec stroom onderbreken)
Desnoods even 👉 resetten

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • August 21, 2018
Poireaux,

We kijken je verbinding eens na, je mag me je via deze link je klantnummer of telefoonnummer doorsturen.

Groeten Geert

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 21, 2018
ik heb dit ook wanneer ik surf op mijn telefoon via de wifi, dan verdwijnt de connectie van mijn internetradio ook.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • August 21, 2018
Poireaux,

Ben je soms verbonden met de smart WiFi dan? Eventueel moet je de smart Wifi via de instellingen dan selecteren en 'vergeten' aanduiden.

Groeten Geert

Martin
  • August 21, 2018
ik heb dit ook wanneer ik surf op mijn telefoon via de wifi, dan verdwijnt de connectie van mijn internetradio ook.
en ook als je via netwerkkabel verbonden bent met pc/notebook aan de bbox modem/router
Heb je al eens de 👉 verbindingstijden bekeken op MyProximus

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 21, 2018
ik werk met MacBook Air zonder ethernetaansluiting.....

Martin
  • August 21, 2018
Heb je al eens de 👉 verbindingstijden bekeken op MyProximus
=========================
ik werk met MacBook Air zonder ethernetaansluiting..... valt die dan ook weg

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 21, 2018
nee die valt niet weg tenminste dat ik het niet opmerk in elk geval

Martin
  • August 21, 2018
Als je niks merkt in je verbindingstijden en je MacBook heeft ook geen verbindingsonderbrekingen zal het mss toch iets te maken hebben met de manier waarop je andere toestellen verbinding maken zoals ook aangehaald door > Poireaux,
Ben je soms verbonden met de smart WiFi dan? Eventueel moet je de smart Wifi via de instellingen dan selecteren en 'vergeten' aanduiden.
Groeten Geert

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 21, 2018
Hi Geert, sorry maar ik begrijp wel niet wat 'smart' wifi is.... via welke instellingen en waar kan ik dit configureren ?
thx

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 21, 2018
net gevonden wat het is.... ik heb dit niet geactiveerd dus dat kan het ook niet zijn hé

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • August 21, 2018
via de My proximus app, kan je dat instellen op je smartphone of tablet. (zie link)

https://www.proximus.be/nl/id_cb_wifispot/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/andere-producten-en-opties/internet-abonnementen/gratis-smart-wi-fi.html

als je video's streamt via youtube lukt dat wel of heb je dan ook onderbrekingen?

Geert

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 21, 2018
ik heb dit niet geactiveerd dus dat kan het ook niet zijn hé

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • August 21, 2018
Los van de verbinding, video's streamen via bv. youtube lukt dat wel?

Geert

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 21, 2018
bekijken lukt maar zélf iets streamen naar youtube heb ik nog nooit gedaan.

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 21, 2018
Nog een opmerking : bij gebruik van FaceTime valt de verbinding wel geregeld weg...

Martin
  • August 21, 2018
eens gezocht met google search
👉 https://www.google.be/search?q=bij+gebruik+van+facetime+valt+internetverbinding+weg

mss is dit al een van de oplossingen die je daar vindt
👉 https://www.icreatemagazine.nl/workshop/problemen-met-facetime-of-imessage-router-firewall/

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 22, 2018
Bedankt hoor Martin voor al je moeite ! Ik kijk het zeker na :-)
groeten, Philip