Skip to main content
Goeiemiddag,

Gisterennamiddag stopte de service van mijn vorige provider IP Nexia nav een nummeroverdracht naar Proximus omdat ik van werk ben veranderd.

Vanochtend stopte ik mijn nieuwe Proximus-sim in mijn iPhone. Maar tot nu nog steeds ‘geen service’ linksboven op mijn scherm. Enig idee hoe lang dit kan duren? Bedankt voor de feedback
Tip: hier kun je vaststellen bij welke operator je nummer nog actief staat >

http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Dankuwel voor de tip!

Proximus Mobile staat er.

Ik vermoed dat ik nog wat geduld zal moeten oefenen.

Groeten
Op hun site staat binnen de 24u > klik hier

Ook best eens de gsm/smartphone heropstarten om te zien of het dan lukt.
Hier hetzelfde probleem
Goeiemiddag,

Ik vermoed dat die 24h enkel geldt voor particulieren en niet voor zakelijke klanten. Bij mij werkt het in elk geval nog steeds niet. Morgen eens de helpdesk bellen indien het nog steeds niet werkt.

Groeten en bedankt voor de hulp
Ter info:

http://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf

Samengevat (p.11 &22)

De donor operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) om de overdracht naar de receptor operator (Px) te aanvaarden of te verwerpen.

Vervolgens beschikt de receptor over max. 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren (execute)

De execute van de overdracht en broadcast van de info naar alle operatoren voor toepassing mag max. 1 uur in beslag nemen



Tenzij IP/Nexia u voortijdig (bij de aanvraag tot overdracht) - zou afgesloten hebben, zou Px uw nummer normaal dus nog op zaterdag moeten kunnen geactiveerd hebben (uw nr moet in dienst blijven bij de donoroperator tot de vraag van "execute" door Px wordt verstuurd en pas dan kunnen er zich slechts tot max. 1 uur eventuele problemen met de bereikbaarheid uit andere netten dan Px voordoen)

Ik weet niet van welk netwerk IP/Nexia (als MVNO) gebruik maakt, maar als zakelijke klant kunt u in principe uiteraard ook vandaag zondag naar 0800 22500 bellen voor oplossing/onderzoek (technisch probleem).
Beste M-016,

Bedankt voor de info!

IP Nexia maakt ook gebruik van het Proximus netwerk.

In elk geval, ik heb intussen gebeld naar het 0800 nummer. En er is wat fout aan het lopen bij de activering van de Sim-kaart. Morgen zullen de specialisten ter zake dat oplossen.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Echt heel aangenaam verrast door de snelle en kwalitatieve reacties.

Groeten
@M_016,

In een ander antwoord op een ander topic ivm overdracht De donor-operator dient binnen de 48 uur (2 werkdagen zaterdag inbegrepen) de aanvraag van de receptor-operator te aanvaarden of te verwerpen....

is je bovenstaande uitleg dan verkeerd als je het nu over 1 dag hebt ?
Tja Martin,

of ik heb mij toen vergist

of het BIPT heeft enige tijd geleden een update van zijn website gedaan (ouder document vervangen door een nieuwer)



Ik vind dat andere topic niet direct meer terug, van wanneer is het (indien er een pdf-link zoals hierboven inzit is het gemakkelijk te controleren, anders wordt het waarschijnlijk vrij hopeloos om de oorzaak te reconstrueren)
Gisterenochtend om 10h was het probleem van de baan.

Alles werkt naar behoren.

Ter info en bedankt voor de tips & tricks

Reageer