Skip to main content
Sinds enige tijd gebruiken we via onze Proximus decoder V5 mini, Netflix.

Wat we op onze smart tv wel hebben is de optie "intro overslaan".

Deze zou bij Proximus ook moeten werken maar ik kan deze functie niet aanduiden.

Hoe kan dit geactiveerd worden?

Alvast bedankt

Yves Bols
Kato en Yves

Als je merkt dat de functie intro overslaan niet goed werkt , kan je dit melden op Netflix.com/ViewingActivity terwijl je bent ingelogd op je account.Groeten Els
Beste

Bedankt voor je reactie, echter na vele keren een melding proberen te maken via uw bovenstaande link.

Kan ik mijn probleem niet melden.

De meldingsknop "probleem melden" werkt niet.

Bedankt

Yves Bols

TUI: Je kunt met hen ook een live chat opstarten omtrent je probleem :

klik hier > https://help.netflix.com/nl/node/63402
Beste

Ondertussen heb ik zonet een live chat gedaan met een van de medewerkers van Netflix. Hieruit blijkt dat de Proximus v5 decoders allemaal nog een oude Netflix software zouden bevatten.

Het is de (laatste) versie software die blijkbaar de intro overslaan zou toelaten.

Graag hoor ik van jullie hoe dit dus kan opgelost worden. Zie bijlage van de chat.

Alvast bedankt

Yves Bols
Ik ben wel niet van Proximus zelf maar ik probeer wel om je ondertussen verder te helpen.

Wat je nog eventueel kunt proberen om de laatste software binnen te halen is je decoder een reset laten uitvoeren als volgt >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Als dit het probleem niet oplost zal het wachten zijn tot hier iemand morgen van proximus zelf reageert op het forum om je verder te helpen.
Beste

Bedankt voor uw reactie nog op dit uur :)

Ik ga een reactie van een Proximus medewerker afwachten, gezien onze aansluiting nog maar 1 maand geleden is, en alles toen geïnstalleerd door een technieker van Proximus, ga ik ervan uit dat we sowieso de laatste software al hebben.

Prettige avond en vlast bedankt voor uw tussenkomst

Yves Bols
Kato en Yves , het klopt inderdaad dat deze functie actief is, maar dit is niet voor elke film/serie. Dit zijn series die door Netflix zelf zijn ingesteld. Vroeger waren dit enkel Netflix Originals (zoals Orange is the new black), maar stilaan gaat Netflix deze voor anderen gaan activeren ook. Maar helaas hebben wij daar zelf geen inspraak op. Grtjs, Charlotte.
Beste

Ik vrees dat deze info niet geheel correct is. Op andere systemen zoals smarttv en via de site lukt het wel bij onze series de intro over te slaan.

Het probleem ligt waarschijnlijk dus wel degelijk aan de software op jullie decoder.

Ik had graag gehad dat dit toch even verder onder de loep genomen zou worden. Jullie bieden Netflix aan, dan ga je er als klant toch van uit dat de meest recente software van Netflix actief is.

Vrgr

Yves
Ik geloof dat we hier inderdaad niet op dezelfde golflengte zaten.

Even ter verduidelijking. De optie 'Intro overslaan' is inderdaad niet actief op de V5/V5c decoder. Deze optie is wel actief op de V6 decoder.

Ik heb geen info of deze optie alsnog actief komt op de V5/V5c. Ik heb even de desbetreffende teams gecontacteerd om dit te verifiëren.
Beste

Bedankt voor uw verduidelijkende reactie.

Mag ik dan een andere vraag stellen...

Onze installatie is minder dan een maand geleden, wij ontvingen 2 decoders v5 mini. Bij mijn ouders, is de installatie enkelen dagen voor ons gedaan. Zij ontvingen 2 V6 decoders.

Kunnen wij als nieuwe klant dan ook 2 V6 decoders ontvangen?

Alvast bedankt

Yves
Beste

Standaard worden bij aansluitingen de V5 mini decoders geplaatst. Op bepaalde plaatsen gaan wij testen met V6 decoders tot we zeker zijn dat de software volledig goed staat. Dus momenteel kunnen wij deze nog niet laten omruilen. Grtjs, Charlotte.
Raar, mijn ouders hebben zich niet opgegeven als testpersoon.

Een tijdje geleden konden bestaande klanten hiervoor inschrijven heb ik gelezen. Eigenaardig dat sommige nieuwe klanten dan zomaar testdecoders ontvangen.

En vooral jammer voor ons, ook als nieuwe klant, dat we niet optimaal gebruik kunnen maken van Netflix, iets waar jullie zelf veel reclame voor maken. En ook één van de redenen waarom we beiden van Telenet zijn weggegaan.

Hopelijk ontvangen we alsnog snel de V6 decoders. Of als er nog testplaatsen nodig zij, willen we ons alvast kandidaat stellen.
Yves, Netflix heeft hier geen enkele invloed op. De software voor V5 en V6 is perfect Netflix compatibel en werkt op exact dezelfde manier. Grtjs, Charlotte.

Reageer