Skip to main content
Antwoord

Merkwaardige mail van Proximus?

  • June 12, 2018
  • 8 reacties
  • 358 Bekeken

Ik kreeg vandaag volgende mail -iemand een idee of dit van proximus komt
en zo ja wat dit te betekenen heeft
Re: SRX1263035658ID - Controleer je account‏‏ ‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏
From Proximus (Jeanpierre.cool@skynet.be) To: user@skynet.be

Beste ,

Volgens onze informatie is uwaccountniet door onze klantenondersteuningsdienst als deel van ons normaleaccount-onderhoud bijgewerkt. Onze technische medewerker zal alle niet geverifieerdeaccounts sluiten.Om te voorkomen dat uwaccountgesloten wordt, dient u het te vernieuwen door te klikken op de antwoordknop hieronder om dit bericht te beantwoorden en vervolgens de mankerende informatie hieronder in te vullen.

Naam* ....................................................................................

skynet-account:*…….......................................................

wachtwoord*…………...........................................................

Geboortedatum*....................................................................

Land/regio*……................................................................

Waarschuwing!!Account-bezitters die hetaccount24 uur na ontvangst van deze waarschuwing niet hebben bijgewerkt, raken hunaccountdefinitief kwijt.

Met vriendelijke groet,

Jean

Proximus-team

Beste antwoord door M_016

Dus best gewoon Px informeren....
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • June 12, 2018
ik denk niet dat er iemand bij Prox zo'n mail met tekst vol fouten zal versturen ☺️

volgens de eigenschappen van die mail is die wel afkomstig van jeanpierre.cool@skynet.be, wel veel spaties vergeten:
Return-Path:
Received: from mailsec102.isp.belgacom.be ([195.238.20.98])
by mailfep017.skynet.be
(InterMail vM.8.04.03.28.2 201-2389-100-182-101-20170306)
with ESMTP
id ;
Tue, 12 Jun 2018 17:46:22 +0200

ik merk wel dat dit return-path ingebracht met copy paste wel verdwijnt :

Return-Path:
Received: from mailsec102.isp.belgacom.be ([195.238.20.98])
by mailfep017.skynet.be
(InterMail vM.8.04.03.28.2 201-2389-100-182-101-20170306)
with ESMTP
id ;
Tue, 12 Jun 2018 17:46:22 +0200

;;;

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • Antwoord
  • June 12, 2018
Dus best gewoon Px informeren....
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html

Martin
  • June 12, 2018
;;;
Je mag deze mail doorsturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form
Als je de mail opent kan je die opslaan als bestand en
als bijlage versturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form .
Zodat Prox de nodige stappen kan ondernemen omdat deze mails
niet meer zouden doorgestuurd geraken naar Proximus mailboxen.
Uit de header van deze mail kan prox weten via welke mailservers
de phishing mail (spam) vertrokken is ...(zie meer uitleg hier).

LinosD
Forum|alt.badge.img+5
  • Proximus Ambassador
  • June 13, 2018
Uitstekende antwoorden van M_016 en Martin - voeg zo veel mogelijk gegevens toe op dat formulier, dan doen wij het nodige!