Op 3/3 om 22u50 zou er een transactie op mijn gsm gebeurd zijn via mpay. Hiervoor werd mij 7,5 euro aangerekend.
Het enige wat ik kan zien is dat het gaat om een abonnement met onbeperkte toegang tot Premium pornofilms. Op 3/3 om 22u50 was ik aan het babysitten (de kindjes sliepen) en ben ik 100% zeker dat ik geen zulks abonnement ben aangegaan. Mijn gsm was de hele tijd in mijn bezit dus niemand kan dit in mijn naam gedaan hebben.
Hoe kan ik dit betwisten en vooral hoe kan ik dit stoppen zodat ik niet verder gefactureerd wordt.
Ook kreeg ik een franstalige sms van Playfilms (had ik nog nooit van gehoord) dat ik een abonnement heb voor 4,99 euro per week. Er staat een link bij hoe ik me moet uitschrijven maar wanneer ik daar mijn gsm nr. ingeef, krijg ik geen bevestiging van de uitschrijving.
Gaat het hier om hetzelfde abonnement of zijn dit 2 verschillende diensten waarop ik plotseling geabonneerd blijkt te zijn.
Hoe is het mogelijk dat derden mij kunnen factureren via proximus zonder enige toestemming?
Zijn er nog mensen die deze diensten gefactureerd kregen?
Bladzijde 1 / 1
Ter info
https://fr.forum.proximus.be/telephonie-13/proximus-m-pay-playfilms-42426
******* extract (misschien je tf in formaat +3247xyyyyyy moeten ingeven?)
Je kan je ook uitschrijven via de email customer@playfilms.co. Vermeld in de email je mobiele nummer die u wilt uitschrijven van de dienst.
Je zult binnen 48 uur (kantoor uren) worden uitgeschreven.
*******
&
Vraag in elk geval aan betrokken firma bewijs van inschrijving; indien ze het niet kunnen voorleggen klacht neerleggen bij Px en opschorting van de betrokken betaling vragen (indien nodig in een 2e stap naar de ombudsman telecom stappen )
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
stappen: regel het direct - ik ken mijn nr - vraag factuur - klacht neerleggen - e-mail ons
https://fr.forum.proximus.be/telephonie-13/proximus-m-pay-playfilms-42426
******* extract (misschien je tf in formaat +3247xyyyyyy moeten ingeven?)
Je kan je ook uitschrijven via de email customer@playfilms.co. Vermeld in de email je mobiele nummer die u wilt uitschrijven van de dienst.
Je zult binnen 48 uur (kantoor uren) worden uitgeschreven.
*******
&
Vraag in elk geval aan betrokken firma bewijs van inschrijving; indien ze het niet kunnen voorleggen klacht neerleggen bij Px en opschorting van de betrokken betaling vragen (indien nodig in een 2e stap naar de ombudsman telecom stappen )
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
stappen: regel het direct - ik ken mijn nr - vraag factuur - klacht neerleggen - e-mail ons
Ik heb mijn telefoonnr. op beide manieren ingegeven maar ik krijg geen bewijs van annulering. Ik heb ook een mail gestuurd doch ook geen enkele reactie hierop. Ik kan ook geen bewijs van inschrijving vragen want ik weet zelfs niet waar ik dit abonnement ben aangegaan en op my proximus staat dit ook niet vermeld. Ik weet trouwens nog steeds niet of die playfilms en die onbeperkte toegang tot pornofilms hetzelfde is. Wanneer proximus dit factureert kunnen ze op zijn minst contactgegevens vermelden. Nu moet ik 7,5 euro betalen voor iets dat ik niet gevraagd heb en zelfs geen toegang tot heb.
Ter info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html
->
1)reageert de betrokken maatschappij niet (of kan ze geen bewijs van inschrijving voorleggen Px contacteren en factuur Px betwisten (=vragen op te schorten & bedrijf te contacteren, zie hierboven)
2) stuurt ook Px u met een kluitje in het riet : klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecom
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html
->
1)reageert de betrokken maatschappij niet (of kan ze geen bewijs van inschrijving voorleggen Px contacteren en factuur Px betwisten (=vragen op te schorten & bedrijf te contacteren, zie hierboven)
2) stuurt ook Px u met een kluitje in het riet : klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecom
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Ik heb contact opgenomen met Proximus via mail zoals voorgesteld door M_016.
Hun antwoord stelt mij zeer teleur: Dit is een dienst geleverd door derden. Deze dienst komt niet van Proximus uit. Gelieve hier voor contact op te nemen met de dienst zelf.
Ik heb geen enkele gegevens van deze dienst en kan dus ook geen contact opnemen om deze fraude te bewijzen. Dit had ik hun trouwens reeds gemeld. Zij moeten mij toch op zijn minst kunnen zeggen voor welke derden zij factureren. Ze antwoorden zelfs niet op mijn vraag of die playfilms dezelfde dienst is.
Een paar maanden geleden hebben ze me weken aan het lijntje gehouden omdat ik niet kon surfen in het buitenland. Toen was er een blokkering op mijn gsm en heeft dit mij veel moeite gekost om dit op te laten heffen.
Nu weer doen ze geen enkele moeite om mij te helpen. Ik weet niet of ik nog lang klant wil zijn bij een firma waar klantvriendelijkheid duidelijk niet bestaat. Ondertussen heb ik mijn klacht overgemaakt aan de ombudsdienst telecom.
Hun antwoord stelt mij zeer teleur: Dit is een dienst geleverd door derden. Deze dienst komt niet van Proximus uit. Gelieve hier voor contact op te nemen met de dienst zelf.
Ik heb geen enkele gegevens van deze dienst en kan dus ook geen contact opnemen om deze fraude te bewijzen. Dit had ik hun trouwens reeds gemeld. Zij moeten mij toch op zijn minst kunnen zeggen voor welke derden zij factureren. Ze antwoorden zelfs niet op mijn vraag of die playfilms dezelfde dienst is.
Een paar maanden geleden hebben ze me weken aan het lijntje gehouden omdat ik niet kon surfen in het buitenland. Toen was er een blokkering op mijn gsm en heeft dit mij veel moeite gekost om dit op te laten heffen.
Nu weer doen ze geen enkele moeite om mij te helpen. Ik weet niet of ik nog lang klant wil zijn bij een firma waar klantvriendelijkheid duidelijk niet bestaat. Ondertussen heb ik mijn klacht overgemaakt aan de ombudsdienst telecom.
Inderdaad zeer hypocriet om voor de pers vrouwvriendelijk te willen zijn terwijl de klantvriendelijkheid ver te wensen over laat. Ik ben al mijn hele volwassen leven klant bij hun, heb een pack Tutimus met 3 gsm abonnementen en krijg dan zo een nietszeggend antwoord op mijn vraag om hulp!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.