Vraag

Lijn blijkbaar niet geschikt voor Proximus Tuttimus al hebben we nu wel Scarlet Tel/Tv/Internet..

  • 28 November 2018
  • 4 reacties
  • 161 Bekeken

Enkele weken geleden hebben we Proximus Tuttimus aangevraagd.
Sindsdien steeds problemen om het daadwerkelijk Proximus Tuttimus geleverd te krijgen.
Het begon toen we een bevestiging kregen van onze bestelling maar geen betaallink voor het gekozen cadeau (tv).
Na bellen met de helpdesk met de vraag een betaallink door te sturen kreeg ik het antwoord dat er een probleem zou zijn met onze aanvraag en dit onderzocht zou worden door de technische dienst.
Na een paar dagen nogmaals gebeld met de helpdesk en toen werd ons gemeld dat onze aanvraag nog steeds in onderzoek is bij de technische dienst.
Nu ik het zo goed als beu begin te worden zijn we vandaag naar de Proximus shop gegaan met de vraag om ons te helpen.
Na 1 uur bellen kreeg de bediende van de shop te horen dat de aanvraag in onderzoek is want dat het kan zijn dat onze lijn misschien niet geschikt is voor Proximus.
Wil ik er wel aan toevoegen dat wij momenteel een vaste lijn + internet + tv hebben bij Scarlet.
Dat is toch via het Proximus netwerk?
Heeft iemand soortgelijke ervaring met Proximus?Oplossing?

4 reacties

kijk gewoon al eens wat je lijn aankan via deze link
http://proximus.be/internetsnelheid
Het resultaat hiervan zou ook moeten overeen komen met die van scarlet omdat het over de zelfde lijn gaat zoals je zelf aanhaalt.
NB: Als de lijn nog bezet is door scarlet dan kunnen ze die zelfde lijn nog niet gebruiken bij proximus
Bedankt voor de reactie Martin.

Ik heb de test gedaan en blijkbaar kan onze lijn maxi internet aan.
93,5 Mbps download - 14,6 Mbps upload.
Ik heb ook een lijn beschikbaarheidstest van Proximus uitgevoerd via mijn pc en dit blijkt ook te lukken.

Over de lijn bezet... het is de bedoeling dat Proximus de lijn overneemt en dit werd ook zo gemeld.
Ik heb het easy switch nummer doorgegeven en ons klantennummer bij Scarlet.
Normaal gebeurt dit toch zodat de klant niet zonder internet of telefoon valt.

Ik sta momenteel met de rug tegen de muur, in de Proximus store (in verbinding met helpdesk) zeggen ze dat Proximus waarschijnlijk niet mogelijk is.
Wat kan ik doen of beginnen?
Hoe kan ik die mensen van Proximus duidelijk maken dat volgens hun eigen site ik wel Proximus kan gebruiken.
Hun technische dienst is er al blijkbaar 2 weken mee bezig . Nu vroegen ze me vandaag om nog tot volgende week af te wachten, dus terug wachten..
Als er op den duur hier niemand van Proximus reageert zou ik nog eens een Privébericht sturen (klik hier)
om hen te vragen het bij de bevoegde dienst op te vragen hoe de vork nu juist in de steel steekt
en je kunt er de link naar je post ook meesturen, namelijk:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/lijn-blijkbaar-niet-geschikt-voor-proximus-tuttimus-al-hebben-we-nu-wel-scarlet-tel-tv-internet-46177
Thx,
Indien ik begin volgende week nog niks heb gehoord zal ik dit overwegen.
Alvast bedankt.

Reageer