Beantwoord

Kan men verhinderen dat een SMS soms MMS komt en zo extra kost?


Reputatie 1
Badge
Weet iemand hoe men het automatisch veranderen van SMS naar MMS kan vermijden?
Is daar een instelling bij Proximus, zoals het blokkeren van bepaalde nummers mogelijk is?
Het toestel is een Huawei GSM.
Het is bij lange berichten, maar waar kan men die lengte instellen in de GSM ?
Of MMS gewoon blokkeren "maar hoe?", is het telefoon nummer van de SMS centrale hetzelfde van de MMS centrale?
Zo zou men het nummer ergens kunnen verwijderen of zo .....
Iemand met een tip voor een Huawei GSM ...
Beste dank
Henri III
icon

Beste antwoord door HenriIII 6 July 2018, 19:52

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo,
Er is volgens mij geen instelling in de berichten app van Huawei die het aantal tekens laat bepalen per sms.
Ook niet wanneer meerdere smsjes omgezet worden in een MMS.
Er is echter wel een instelling in de standaard berichten app die het verzenden en ontvangen van MMS verhindert volgens mij.
In de standaard berichten app naar meer/instellingen/geavanceerd/MMS altijd downloaden en verzenden op uit zetten.
Ik denk dat je hier mee effe moet experimenteren en hoop dat je hiermee aan de slag kunt.
Als dit niet helpt, kan je altijd nog een andere sms app downloaden waar meer instellingen zijn, of Huawei natuurlijk zelf de vraag stellen.
Vriendelijke groeten,
Artie
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
http://innov8tiv.com/fix-sms-converting-to-mms-in-galaxy-and-other-android-phones-guide/
Reputatie 1
Badge
Zal het eens proberen als het toestel thuis is.
Toestel is van ons dochter en wij krijgen de rekening tot nu toe.....
bedankt voor de info.
Welke App is dan te verkiezen, zonder te veel reclame tijdens het gebruik.
Thx
Zelf gebruik ik nu Textra. Maar er zijn er meerdere in de app store van Google . Als je echter niet graag verandert dan kan je eventueel met de gegeven instellingen reeds proberen.
Vriendelijke groeten
Artie
VWHWI: google search geeft ook nog mss wat oplossingen > bvb hier
Reputatie 6
Badge +3
Daq Henrill,

( Zie link; https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/sms-berichten-39990 )

Standaard wordt een sms verstuurd via 7 bits-encodering, waarbij je per sms 160 karakters kunt gebruiken. De meeste tekens bestaan in deze 7 bits-encodering.
Wanneer je echter 1 karakter gebruikt dat niet voorkomt in deze 7 bits-encodering zal je toestel dit opvangen door het gehele bericht om te zetten in een 16 bits-encodering (of UCS-2). Bij een 16 bits-encodering wordt het aantal karakters automatisch beperkt tot 70. Denk aan het Franse à als voorbeeld van zo’n karakter, of bijvoorbeeld smileys.
Het is steeds de gsm die bepaalt welke encodering gebruikt wordt. Bij de oudere besturingssystemen Symbian (Nokia) en Blackberry was er vaak de keuze om die omzetting niet te laten gebeuren. De speciale karakters werden dan niet gebruikt en vervangen door een gelijkaardig teken dat wel bestaat in de 7 bits-encodering (bv. à wordt vervangen door a, ç door c…). Helaas is deze functie niet meer aanwezig in de recentere besturingssystemen zoals Android, iOS... Dit wordt dan opgevangen door een teller in de sms-applicatie die aangeeft hoeveel tekens je nog kunt gebruiken en/of hoeveel sms'en je zult sturen.
Het blijft dus het toestel dat beslist welke codering gebruikt wordt.
Wat als ik langere berichtjes wil sturen?
Wil je een bericht sturen van meer dan 160 tekens (of meer dan 70 bij 16 bits UCS-2), dan is er nog data nodig om de berichten aan elkaar te kunnen linken. Hierdoor daalt het aantal karakters tot respectievelijk 153 of 67.



Mvg, Wilfried
Reputatie 1
Badge
Zelf gebruik ik nu Textra. Maar er zijn er meerdere in de app store van Google . Als je echter niet graag verandert dan kan je eventueel met de gegeven instellingen reeds proberen.
Vriendelijke groeten
Artie

Dag Artie
Kan men met Textra dan wel lange berichten sturen met "7 bits en 16 bits door elkaar zie WilfriedJ ...tot hoeveel karakters dan wel .?) en met van die gezichtjes zonder dat het MMS wordt ? Moet men al de bestaande nummers opnieuw invoeren in die App "Textra".
De prijs zou rond de 3.5€ zijn of 7 MMS die dan niet meer zullen voorkomen ...
groetjes
HenriIII
hey HenriIII,
ikzelf heb deze app ook heel erg lang gebruikt om dezelfde problemen, je hoeft de contacten niet opnieuw in te voeren en het is heel erg handig en SMS berichten veranderen niet meer inMMS.
ik zou het zeker aanraden, bespaart veel kosten :)
MVG
Een en ander is te vinden in de instellingen van de app zelf. Hierbij twee screenshots van instellingen (pro versie)
Vergeet zeker niet bulk in te stellen want anders worden berichten naar meerdere ontvangers als MMS verstuurd .
Ik verplicht je echter tot niets en hopelijk kan je je hiermee behelpen . Ik denk ook dat er een free en een pro versie is.
Voor mij heeft het geholpen omdat de app zo goed aanpasbaar is.
grtjs
Artie
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de info.
De in en uit MMS zijn nu geblokkeerd bij Proximus voor mijn nummer.
Groetjes
Henri.

Reageer