Beantwoord

Internetsnelheid

  • 9 January 2018
  • 12 reacties
  • 241 Bekeken

Weet iemand hoe ik te weten kan komen welke snelheid er bij proximus is ingesteld voor het telefoonnummer 056/510516. Uit ervaring weet ik dat dit niet altijd overeenkomt met de snelheid voorzien in het abonnement, waarvoor je betaalt
icon

Beste antwoord door Martin 9 January 2018, 17:17

Bekijk origineel

12 reacties

je kan dit zelf testen op > https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html

als je nog geen proximus klant bent kan je ook testen op je adres.
Dit is het antwoord :
"Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen." Dit is vermoedelijk gewoon een speedtest. Niet te verwarren met wat er bij proximus echt is ingesteld. Ik betaal voor de snelste verbinding en proximus stelde die zonder verwittigen in op het minimum, wegens "technisch defect bij mij thuis" wat er niet bleek te zijn en ik nadien eventjes 67Mbit haalde. Ik had al een tijdje een vermoeden dat mijn internet nogal traag was voor 100Mbits. Het werd pas echt duidelijk, toen mijn snelheid terugviel naar 1Mbit, nat een lokale storing in het Menense. Nu merk ik vanuit het buitenland, dat het weer fout zit. Ze sturen een technieker, dat hoeft echt niet. Maar ik kan zelfs die afspraak niet annuleren, omdat dit systeem schijnbaar ook niet werkt.
best afwachten tot hier iemand van Proximus reageert.
Ik wil gewoon weten op hoeveel Mbits mijn verbinding momenteel bij Proximus ingesteld staat. Ik betaal 12 maand op een jaar voor de snelste internetverbinding en elke keer als ik in België terugkom stel ik vast dat ik nauwelijks 5 - 6 Mbits haal. Is werkbaar, maar dan hoef ik niet voor de duurste mogelijkheid te betalen als Proximus die achter mijn rug elke keer op de laagste stand zet. Ik wil al evenmin elke keer een hoop rompslomp hebben om tijdelijk, voor enkele weken, terug een wat snellere verbinding te hebben. Dus bij deze, graag antwoord van iemand van Proximus. Er hoeft ook niemand langs te komen, want er is geen enkel technisch probleem bij mij thuis.
Martin, nu lukte het wel op de link, daar staat niets over de huidige instelling van mijn lijn bij Proximus, wel de commerciële weergave van wat men mnimaal en maximaal zou kunnen verwachten op dat telefoonnummer, maar zonder enige nadelige erkentenis (dus als ze die snelheid niet leveren) 🙂
heb je een bbox3 modem van sagemcom dan kan je met een tool uitlezen hoeveel je lijnsnelheid is
> Sagem BBox3Tool.0.13 downloaden
Dat kan nu niet, vermits ik niet in België ben. Ik wil gewoon weten welke snelheid er nu ingesteld staat bij Proximus. Ik vermoed dus de laagste snelheid, wegens zogenaamde problemen met mijn installatie. Dat heet dan " 9Mbps repair profiel daar aansluiting niet goed is. "
kan inderdaad zijn dat je op een repair profiel staat, maar dat kan alleen als hier iemand van proximus dit wil nakijken, stuur anders ook mss nog een privébericht met deze vraag.
> Privébericht versturen
je kan eventueel verwijzen naar je post hier
> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internetsnelheid-42478/
Bedankt, ik heb een privébericht gestuurd. Voor alle duidelijkheid: mijn vraag staat volledig los van de huidige problemen bij proximus.
welke snelheid staat er eigenlijk aangeduid op myproximus > http://proximus.be/login onder producten > Internet ...
Dat is niet relevant Martin: daar staan de theoretische waarden 100Mbits download, 15 upload, zoals gebruikelijk bij internet Maxi. Dit neemt niet weg dat Proximus zich het recht toeëigent om die waarde terug te brengen naar 9Mbits upload, los van waarvoor je betaalt en zonder verwittigen. de vorige keer stonden die waarden daar ook en ben ik toevallig te weten gekomen dat ik in realiteit maar 9Mbits kreeg en bij controle zelfs maar 2,5 Mbits had. Prettige avond en bedankt voor de reactie.
Bedankt voor de feedback.
ik wou alleen weten of proximus die waarden eventueel aanpassen aan de werkelijke snelheid dus die rekening houdt met de upload cap die een abonnement oplegt.

Reageer