Skip to main content
Antwoord

Internet Start 100 GB, maar toch niet...

  • February 1, 2018
  • 5 reacties
  • 271 Bekeken

Wat me opvalt is dat elke dag, zonder dat ik ook maar iets doe met internet, ik toch gemiddeld al 400MB verbruik. Waarschijnlijk doordat er "overhead" aan data over de lijn gaat om de verbinding in stand te houden en meer van dat soort zaken. Het lijkt me onderdeel van de dienst die geleverd wordt en niet bij mij van mijn 100GB af zou mogen gaan. Eigenlijk heb ik dus "maar" 87GB op maandbasis. Zie ik dit verkeerd, het lijkt me oneerlijk. Proximus zou deze overhead niet mee mogen laten tellen bij mijn verbruik

Beste antwoord door Wim VL

Dag Patrick, dit klopt niet, het verbruik dat van je abonnement gaat is wel degelijk verbruikt door externe toestellen, en niet communicatie tussen de bbox en onze servers. MVG, Wim
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • Antwoord
  • February 1, 2018
Dag Patrick, dit klopt niet, het verbruik dat van je abonnement gaat is wel degelijk verbruikt door externe toestellen, en niet communicatie tussen de bbox en onze servers. MVG, Wim

  • Auteur
  • Apprentice
  • February 1, 2018
Goedemorgen Wim, bedankt voor de verduidelijking, dus als ik géén wifi apparaten en LAN verbindingen heb achter de bbox dan zou mijn verbruik 0 MB per dag dienen te zijn?

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • February 1, 2018
Dat zou inderdaad het geval moeten zijn.

  • Auteur
  • Apprentice
  • February 1, 2018
Dank hiervoor, ik ga het binnenkort eens bekijken als ik een paar dagen niet aanwezig ben. Ik ben benieuwd!

  • Auteur
  • Apprentice
  • February 2, 2018
Hallo Wim, Je hebt gelijk. Na analyse van het dataverkeer zie ik dat er een dagelijkse backup van WhatsApp vanaf een mobiel loopt van een dikke 300MB. Opgelost!