Skip to main content
Beste,

200m verder zitten ze op vdsl maar mijn deel van de straat (10-tal huizen) zit op adsl2.

Resultaat is dat we 12mbs hebben voor tv, internet, ... ipv de maximale 100mbs (afhankelijk van locatie en infrastructuur).

Dus geen tweede tv of online streamen.

Als er enkele apparaten bezig zijn, lukt het niet om voor het werk een skype meeting te doen.

Op dit moment haal ik op mijn PC slechts:

Ping 146 ms

Download 0.92 Mbps

Upload 0.16 Mbps

.

Ik heb hierover reeds meermaals met de consumentendienst gebeld en een ticket geopend. Ook via de ombudsman van testaankoop maar er wordt weinig aan gedaan.

wat zijn de alternatieven :

- kast vervangen, zodat vdsl mogelijk is

- capaciteit van eerste deel straat wat reduceren zodat iedereen toch een aanvaardbare capaciteit heeft

- mobiele installatie van 4,5 of 5G

- financiele compensatie (worst case maar toch een minimum) totdat er een aanvaardbare verandering oplossing is.



Wat kan Proximus voor ons doen? Wie kan zeggen wanneer de oude kast te vervangen wordt ?



Alvast bedankt voor een hulpzame reactie.
Dag Mieke, wij vragen het na of er plannen zijn om vdsl2 te voorzien op jouw adres.

Reageer