Beantwoord

Internet snelheid



Toon eerste bericht

105 reacties

Je ziet dat je nooit de hoop moogt opgeven ;-)
DLM afgelopen nacht langsgeweest verhoogd naar profiel 70/10.
Meer is ook welkom???
Reputatie 7
Badge +4
Jan,

Momenteel zie ik nog geen vehoging gepland voor je lijn. Maar zou in principe nog naar 100mb kunnen gaan.

Mvg,

Kim
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jan, in de toekomst kan dit misschien nog wel gebeuren. MVG, Wim
Alleen als je al eens op een hoger snelheidsniveau gestaan hebt en om één of andere reden terug lager gezet wordt kan de stijging heel vlug gebeuren. Als het echter al een heel lange tijd is dat de verhoging niet komt zal er wel een reden voor zijn dat de DLM je niet kan verhogen, de kwaliteit kan veranderen wegen beschadeging tijdens werken bv of meer vocht penetratie in de kabel enz...
hangt er allemaal van af wat je wilt ermee doen de doorsnee gebruiker zal daar geen verschil van opmerken.
De fritz heeft veel meer mogelijkheden / instelmogelijkheden maar is uiteraard ook duurder.
Als je uitvoerig wil meer te weten kopen dan kan je best eens gaan kijken op het userbase.be/forum waar leden zitten die de Fritzbox tot op den draad kennen en alles uitpluizen omtrent de Fritzbox.
Reputatie 7
Badge +3
Dag nuka_quantum

U betaalt niet voor de snelheid in het abonnement maar voor het volume. Dus veranderen van abonnement heeft geen invloed op de snelheid. Uw lijn zelf ziet er in orde uit. Groeten Els
Beste,
Vanaf februari ben ik overgestapt naar een hogere abonnement van internet start naar de internet maxi.
Dus nu zal ik 100 mb/s hebben in plaats van 50 mb/s (internet start)
Ik heb nagekeken en helaas mijn download snelheid blijft op zelfde niveau - ik heb steeds 47 mb/s.

Ik vind echt niet mooi dat ik bijna twee keer meer betaal voor een service en alles wat ik krijg is 750GB data in plaats van 100GB.
B-Box Sagem tool geeft alleen het slechtste gegevens:


Current bit rate: 50 Mb/s
Max bit rate: 77 Mb/s (dus mijn router is niet geschikt voor zo hoge snelheid als 100mb/s)

Ik wil iets graag laten weten of dit alleen tijdelijk is of ik moet gewoon andere oplossing kunnen vinden.
Mijn klant nr: 616655354

Mvg,
Marius
De snelheid die je abonnement aangeeft is de snelheid die hij max. zal toelaten indien je lijnsnelheid zou hogere snelheden aankunnen en die is grosso modo afhankelijk van de lengte/kwaliteit van de lijn waarop je bbox/modem/router aangesloten is.

Nu kan de DLM je wel nog eventueel op een hoger snelheid zetten en je kan dit ook zelf proberen door de lijntest zelf uit te voeren door naar het nummer 0800 22 424 te bellen en de instructies tot op het einde te volgen (dit van je decoder ontkoppelen en de resultaten te zien mag je vergeten). Dan best geen lijntest meer uitvoeren om zeker een veertien tal dagen de DLM de tijd te geven om je lijn te analyseren om te zien of het mogelijk is van je lijnsnelheid wat hoger te zetten.
Badge +4
Momenteel is vectoring nog niet actief op zijn lijn, als dit later geactiveerd wordt zit de 100 er wel dik in gezien zijn 239m afstand.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Jan,

Je provisoned profile is 50MB

momenteel is dit Actual Net data Rate85000.0 downstream en Actual Net data 35000.0 Upstream ( DLM)

Dat is ongeveer max haalbaar op deze lijn , in zeergunstige omstandigheden kan je ev nog zien down gaat tot 100MB maar de upstream zal niet hoger dan 40Mb synchronisatie snelheid gaan

https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten-opties/internetabonnementen.html

Mvg sabine
Ja door de TBF op de lijn te laten uitvoeren en dan afwachten.
door te bellen naan 0800 22 424 en de instructies op te volgen (de uitleg daar van het resultaat te zien op je decoder mag je vergeten)
Reputatie 6
Badge +4
zie topic:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=52013

mvg sabine
Ik zie ook geen verschil in ruismarge
Badge +4
Blijkbaar niet alle Rops tegelijkertijd.
@Martin,

Ok bedankt ik ben nog vol verwachting of de lijn alsnog zal verhogen naar 100 kbps downloadsnelheid.
Is intussen al de 552 kHz ingevoerd?

zoals Redsfan al aangegeven heeft gebeurt dit niet voor alle Rops tegelijk net zoals dit het geval is voor alle upgrades die op een ROP al uitgevoerd werden.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jan,

je lijn wordt automatisch verhoogd wanneer ons systeem deze voldoende stabiel acht.

MVG,

Wim
Ik heb de bbox3 eens uitgelezen met de tool:
Volgens mij is de vectoring NIET meer actief waardoor ik van 85Mbps naar 50Mbps gevallen ben.

Reputatie 2
Badge
Onlangs zijn de lijnwaarden ook bij mij plots gezakt naar het provisieprofiel van 50 Mbps in zone 2. Alleen vraag ik me af of de DLM wel effectief nog actief is ? Zo ja, hoe lang duurt het normaal om terug op mijn vroegere snelheid geplaatst te worden ? (Stond vroeger zelf op 100/20 wat uitzonderlijk is voor zone 2)
Jan
je kan mss eens deze versie proberen van het sagem tool: hier

Reputatie 2
Badge
Zonet ook even gebruik gemaakt van het Saegemtool.
In hoeverre deze gegevens correct zijn weet ik niet ?

Maar als ik de lijnwaarden mag geloven zit ik eerder in zone 1 dan 2 ?
In elk geval zijn ze heel goed en ik ga er dan ook vanuit dat een verhoging in snelheid niet lang op zich zal laten wachten ?

Downstream current bit rate: 50 171 kbps
Upstream current bit rate: 9 998 kbps

Downstream max bit rate: 119 808 kbps
Upstream max bit rate: 26 136 kbps

Downstream attenuation: 15,3 dB

Downstream noise margin: 29,9 dB
Upstream noise margin: 17,5 dB

Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes

DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 356 m

Proximus profile name: 50/10
Proximus DLM profile: unknown
Proximus repair profile: no
Martin ik heb jou sagemtool eens gebruikt.
Hieronder de meting.

Jan,

je hebt blijkbaar een bbox met firmw. versie 8c 82A
en volgens de ontwerper van het sagem tool 0.12.4 :
Volgende problemen blijven dus:
- downstream noise margin kan niet opgehaald worden van de bbox
- max downstream bitrate kan niet opgehaald worden van de bbox, indien de eigen berekening faalt

De tool zal voor de nieuwe firmware bij max downstream bitrate gewoon de current downstream bitrate geven, als tijdelijke oplossing.
Van zodra ik de nieuwe firmware heb, kan ik deze problemen verder onderzoeken.

PS: ook de noise margin down wordt hierbij op 0.0 gezet
Hey Martin,

Ja klopt sinds 3 tal dagen is mijn bbox3 geupdate met de nieuwe firmwware versie 8c 82A.
Het is op dat moment dat mijn profiel 85/20 naar beneden gedoken is naar 50/10.
Dan zou ik gewoon nog een tijd afwachten en kan de DLM je in dit geval terug op een hogere waarde zetten.
Alleen heeft het tool blijkbaar met deze software update ook een kleine update nodig !-)
Reputatie 2
Badge
Het lijkt er inderdaad op dat een firmware update van de bbox 3 een reset veroorzaakt naar het basisprofiel. Ik ben op het userbase forum een gelijkaardig geval tegengekomen. Natuurlijk we mogen niet voorbarig conclusies hieruit trekken !
Ik heb vernomen dat bij de update van de firmware van de bbox3 heel wat profielen naar beneden gedoken zijn.
Hopelijk komt er vlug een oplossing voor dit probleem.
@Martin: Is er al een nieuwe sagemtool in de maak om de bbox3 uit te lezen?

Reageer