Beantwoord

Internet snelheid



Toon eerste bericht

105 reacties



Afgelopen nacht is de upload verhoogd naar 20 Mbps.
Daardoor is de noise marging van de download verhoogd naar 14,6 dB.
Iemand een idee of de downloadsnelheid nog kan verhogen van nu 85 naar 100???
volgens die uitslag van het sagem tool zit er zeker nog verhoging in.
Dat je upload verhoogd is is te weiten aan recente veranderingen waarmee Proximus bezig is in verschillende fases namelijk:
- verbeterde upload in zone 1/2/3 .
- introductie van 1.1 MHz vectoring.
- activeren vectoring in zone 4/5.
Sorry voor het verkeerd interpreteren ik zie nu dat ik je max lijnsnelheid verkeerd afgelezen heb als 120.247 ipv
110.247, wat ongeveer 10% betekend en wat te laag is om een stabiele lijn te verzekeren.
Ik denk niet dat er nog tussenliggende lijnprofielen liggen tussen 85 en 100, voor alle zekerheid zou je dit eens op userbase.be/forum kunnen vragen of er nog een vdsl lijnprofiel bestaat tussen 85 en 100!
Ik heb vandaag eens een speedtest gedaan en dit zijn de resultaten.

ping
15
Mevrouw
jitter
0
Mevrouw
downloaden
48,4
Mbps
uploaden
15,6
Mbps
Beste,
Vanaf februari ben ik overgestapt naar een hogere abonnement van internet start naar de internet maxi.
Dus nu zal ik 100 mb/s hebben in plaats van 50 mb/s (internet start)
Ik heb nagekeken en helaas mijn download snelheid blijft op zelfde niveau - ik heb steeds 47 mb/s.

Ik vind echt niet mooi dat ik bijna twee keer meer betaal voor een service en alles wat ik krijg is 750GB data in plaats van 100GB.
B-Box Sagem tool geeft alleen het slechtste gegevens:


Current bit rate: 50 Mb/s
Max bit rate: 77 Mb/s (dus mijn router is niet geschikt voor zo hoge snelheid als 100mb/s)

Ik wil iets graag laten weten of dit alleen tijdelijk is of ik moet gewoon andere oplossing kunnen vinden.
Mijn klant nr: 616655354

Mvg,
Marius



Ik heb mij bbox3 nog eens uitgelezen met de sagemtool.
Zou de DLM de lijn alsnog kunnen verhogen naar 100 downloadsnelheid???
Afstand tot de centrale 410meter, is zone 2 zeker waar ik inzit?
Dit zou eventueel kunnen maar daar zal uiteraard de DLM over beslissen die gaat analyseren of alles stabiel blijft bij een verhoging en lengte is geen exacte regel meer zoals vroeger dat je van groter dan 400m je niet meer in zone 1 kon vallen.
Eens een TBF uitvoeren mss 0800 22 424 om de DLM te triggeren en een veertien tal dagen afwachten als je direct geen verhoging ziet.



Martin,
Ik had reeds naar 0800/22 424 gebeld om de DLM te activeren zo'n 13 dagen geleden intussen.
Wel nog geen verhoging gekregen???
Kan ik verder iets ondernemen of zal de lijn op 85/35 blijven?
De kans is inderdaad groot want de reserve die je bij 100 Mbps zou hebben tov van de max bit rate is volgens mij op het randje.
Je kunt altijd in een privébericht vragen aan de prox medewerkers of ze eventueel de DLM even willen overrulen, maar het zou dan ook kunnen dat je op de kortste keren terug valt want de DLM zal op het einde altijd het laatste woord hebben!
Beste Sabine,

Eigenaardig dat de downloadsnelheid niet nog kan stijgen met deze mooie waardes?
Er is toch nog ruimschoots overschot wat de noise margin betreft zo'n 15,1dB.
Ter bijkomende info: Niet alleen deze waarde speelt mee.
om maar een reden aan te geven bv: heb ik bv ook noise margin reserve genoeg maar er zit niet genoeg reserve op de aangegeven max mogelijke snelheid, bv als die 105 Mbps aangeeft en 15 noise margin, ga je lijnsnelheid niet op 100 Mbps komen te staan..... ook niet vergeten dat de DLM verschillende zaken analyseert.....
Badge +4
Op 20/02 wordt 552 khz geactiveerd op de downloadt, misschien ietsje verbeteringen.
Zou inderdaad eventueel een beetje kunnen helpen aangezien TS in zone 2 valt
Is dat vandaag dat de 552khz geactiveerd zal worden op de downloadsnelheid???
Allezins nog niets van ondervonden.
Of zit er geen verbetering in voor zone 2?
Verwacht daar niet te veel van want de verbetering in zone 2 van de maximale snelheid is procentueel klein!
Dit blijft gelden dat voor of na de invoer 552kHz, voor zone 2, dat de vectored/dlm snelheid mogelijk 100Mbps kan worden
Moet of kan ik daar iets aan doen?
Misschien eens de modem herstarten?
Badge +4
Dus best de lijn test bellen vandaag 😉
Badge +4
Ik denk dat de ROP waarop ik zit nog geen 552 Khz heeft, ik zie geen verschil in Max attainable data rate, na de lijntest.



Ik heb gebeld naar de 0800/22 424 om een TBF te starten.
Mij lijkt dat mijn waarden verbeterd zijn alhoewel profiel nog steeds 85/35 is.
Of moet men enige tijd geduld hebben dat de lijn nog zal verhogen of blijft deze op 85/35?
Nu heb je inderdaad al iets meer kans, maar wacht toch maar een 14 tal dagen af en hou er rekening mee dat het nog altijd de DLM is die de grote baas is om er over te beslissen of alles stabiel blijft bij een verhoging en ook dan alles stabiel blijft voor anderen die op de zelfde distributiekabel zitten waar jij op afgetakt wordt via je introlijn die in je huis binnenkomt.
NB: al geeft die verhoging nog niet echt duidelijk aan of het van de 552kHz invoering komt, want die waarden kunnen uit hun eigen fluctueren in de loop van de tijd daarom trouwens dat de DLM de lijnen over een voldoende tijd de vdsl lijnen in de gaten moet houden.
Martin,

Zou het niet aan de 552kHz invoering kunnen komen?
Op 20/02 heb ik een TBF gestart en toen zijn de waardes iets omhoog gegaan.
maar de stijging van MBR is maar ongeveer 1Mbps ! dus vermoed ik van niet !
Reputatie 6
Badge +3
De invoering van die nieuwe frequenties zal ook niet overal tegelijk ingevoerd worden.
Dat zou niet erg verstandig zijn want bij problemen zijn er dan teveel mensen tegelijk getroffen... Wat dan weer gevolgen heeft voor de ganse keten aan technische ondersteuning.
Het kan alleen maar verbeteren maar de snelheidswinst is ook maar klein (3 Mb/s voor zone 4 en 2 Mb/s voor zone 5) en eventueel voor zone 2 een kans om in zone 1 te vallen, maar als je er invalt kun je bv van 85 mbps naar 100 mbps, of van 70 mbps naar 85 mbps gaan en ook voor een aantal die nu nog in zone 3 zitten die eventueel in zone 2 kunnen terecht komen net het zelfde voor zone4 eventueel naar zone 3 !. Maar velen zullen er mss te veel van verwachten 😉
En als men in zone 2 zit zoals ik kan men dan ook in zone 1 geraken nog?

Reageer