Sinds een korte tijd heb ik te maken met hoge latency/ping tijdens het spelen van Guild Wars 2. Op verschillende fora zijn er nog mensen van België met Proximus als ISP die dezelfde problemen hebben.
Wanneer ik iets anders opstart, andere game, surfen, Netflix, youtube, dan heb ik hier geen last van. Het probleem doet zich enkel voor bij dit ene spel.
Als ik in het spel aan andere mensen vraag of zij last hebben van gelijkaardige problemen dan blijkt dat dit niet het geval is.
Bladzijde 1 / 2
Ik heb hetzelfde probleem... Ik heb een BBOX3 Technicolor.
Ik ben de auteur van de post (https://en-forum.guildwars2.com/discussion/20809/the-reason-behind-the-lag-spikes-were-experiencing-belgium/p1) op het internationale forum.
Zoals je op de post kunt zien, is het op het niveau van de eerste hop of routing dat er een probleem is, de rest van de sprongen lijken correct te zijn. Merk ook op dat de Arena Net-servers recentelijk zijn veranderd in Amazon Web Service, wat toevallig de problematische server is.
Mijn pingplotter:
Ik ben de auteur van de post (https://en-forum.guildwars2.com/discussion/20809/the-reason-behind-the-lag-spikes-were-experiencing-belgium/p1) op het internationale forum.
Zoals je op de post kunt zien, is het op het niveau van de eerste hop of routing dat er een probleem is, de rest van de sprongen lijken correct te zijn. Merk ook op dat de Arena Net-servers recentelijk zijn veranderd in Amazon Web Service, wat toevallig de problematische server is.
Mijn pingplotter:
Ook ik heb dit probleem.
Zelfde probleem. Al Proximus support gebeld en het enige wat ze kunnen doen is modem resetten.
Probleem niet opgelost. Elke keer toen ik zei dat er een heleboel mensen dit probleem hebben en allemaal klant bij Proximus zijn het gewoon genegeerd. Als zoveel mensen een probleem hebben dan gaat een modem reset niet helpen. Ook had ik zelf al verschillende keren dit geprobeerd. Fix het probleem anders stap ik over. Het heeft geen zin klant te blijven bij jullie als ik niet eens kan gamen op het internet waarvoor ik betaal.
Probleem niet opgelost. Elke keer toen ik zei dat er een heleboel mensen dit probleem hebben en allemaal klant bij Proximus zijn het gewoon genegeerd. Als zoveel mensen een probleem hebben dan gaat een modem reset niet helpen. Ook had ik zelf al verschillende keren dit geprobeerd. Fix het probleem anders stap ik over. Het heeft geen zin klant te blijven bij jullie als ik niet eens kan gamen op het internet waarvoor ik betaal.
Precies hetzelfde probleem hier. De hops over het belgacom netwerk vertonen veel vertraging. Het spelen wordt onmogelijk. Als ik een programma als Pingzapper gebruik om de verbinding om te leiden is er geen enkel probleem, het ligt dus bij Proximus/Belgacom. Dit probleem loopt nu al 4 dagen. Ik heb ook support gebeld en zij stelden net als bij gunnar nutteloze dingen voor als het resetten van wi-fi (ik zit helemaal niet via wi-fi verbonden), en zij hadden geen kennis van termen als packet loss of hops/sprongen, dus zij konden er verder natuurlijk ook helemaal niks mee. Graag zouden wij mensen met technische kennis laten kijken naar het probleem en het zo snel mogelijk verhelpen, bedankt.
@Belpair is het mogelijk om je klanten- of telefoonnummer door te sturen via privébericht dan stuur ik de nieuwe firmware door naar je modem. Dit doe je door hier te klikken.
@oro22 De nieuwe firmware is verstuurd naar je modem.
@oro22 De nieuwe firmware is verstuurd naar je modem.
@oro22 De nieuwe firmware is verstuurd naar je modem.
Mogen wij met hetzelfde probleem dit ook proberen? 🙂
@NielsDecoene De nieuwe firmware is verstuurd naar je modem, dit kan maximum 2 uur duren voor dat alles correct staat.
Indien dat je nog geen firmware hebt ontvangen kan je ons best contacteren via privébericht. Dit doe je door hier te klikken.
Indien dat je nog geen firmware hebt ontvangen kan je ons best contacteren via privébericht. Dit doe je door hier te klikken.
AndyR, Kan je deze Firmware ook even sturen naar mijn modem?
Ik heb geen Technicolor, nog een oude (Sagem) BBox3, is het mogelijk om hier ook iets aan te doen?
@AndyR Moet ik iets anders doen om de update op mijn BBOX3 correct te installeren?
Mijn pingplotter na de update:
Helaas, Altijd hetzelfde probleem :(
Een vriend die ook bij Proximus is, heeft geen vertraging. Hij heeft hetzelfde bbox3 als ik.
Zijn tracert:
Mijn tracert is in attachment.
Mijn pingplotter na de update:
Helaas, Altijd hetzelfde probleem :(
Een vriend die ook bij Proximus is, heeft geen vertraging. Hij heeft hetzelfde bbox3 als ik.
Zijn tracert:
Mijn tracert is in attachment.
Ik kamp met hetzelfde probleem.
Voor zover ik zie heeft iedereen met wie ik online ben in guildwars en die bij proximus zit in Belgie problemen met voortdurende en regelmatige lagspikes.
Voor zover ik zie heeft iedereen met wie ik online ben in guildwars en die bij proximus zit in Belgie problemen met voortdurende en regelmatige lagspikes.
Ik zit al vier dagen met hetzelfde probleem.
Ik heb sinds dinsdag hetzelfde probleem, enorme lagspikes in Guild wars 2. Terwijl ik tijdens het gewone surfen geen problemen heb. Ook downloaden gaat merkbaar trager dan voorheen.
Sam
Sam
Heb bij mijn schoonouders identiek hetzelfde probleem, alles perfect te doen, behalve Guild Wars 2
Zelfde probleem, ook sinds dinsdag 11 december. Al de rest (browsing, andere games, etc..) werken wel nog.
Ik heb hetzelfde probleem sinds dinsdag. Ik zit nog op een bbox 2. Het probleem zit dan ook niet in de modem maar ergens in het Proximus netwerk zelf. Ik heb verschillende loginservers en contentservers geprobeerd via het programma Gw2 launchbuddy. Ze worden allemaal gehost op Amazon AWS. Een traceroute wijst uit dat al deze verbindingen 1 gemeenschappelijke hop hebben : ip 80.84 23.1 . Daar beginnen voor mij de lagspikes. Een whois op dit adres zegt dat dit van “Belgacom International Carrier Service SA” is. Laat aub iemand met technische kennis eens kijken naar de verbinding van het Proximus netwerk met Amazon AWS.
Hier ook problemen. Ping sprint opeens naar 2000-4000 voor een paar seconden.
Proximus servers trekken weer op niets. Nee, het ligt niet aan de modem. Fix jullie servers en geef de klanten hetgene waarvoor ze betalen: een stabiele connectie. Net neutrality is 1 dag dood en dit gebeurt.
Hetzelfde geval, hoge ping/hoge packet loss in Battlefield 1. Video's laden is normaal. afbeeldingen en GIFs op alle sites is heel traag.
Hier hetzelfde probleem zoals de meesten, bij mijn broer hetzelfde. Ook proximus klant.
Zelfde probleem hier. Sinds dinsdag 11 december en enkel Guild Wars gerelateerd. Ervoor nooit problemen gehad.
Ik heb hetzelfde probleem, ook sinds dinsdag en enkel Guild Wars 2 gerelateerd. Ik heb een b-box sagemcom V2.
We hebben dit momenteel doorgegeven voor onderzoek. Als wij meer informatie verkrijgen hierover, laten we dit hier onmiddellijk weten. Groeten, Het Proximus Team.
Zelfde probleem, letterlijk onmogelijk te spelen met zo'n hoge ping/loss.
Hoop op een snelle en goeie oplossing.
Hoop op een snelle en goeie oplossing.
Het probleem lijkt verdwenen te zijn. Ik weet niet wat jullie gedaan hebben maar het lijkt opgelost!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.