Vraag

IMEI Nummer deblokkeren

  • 28 February 2018
  • 12 reacties
  • 3107 Bekeken

Mijn zoon krijgt bij een pakket een Iphone 6 inbegrepen waarvoor hij 50 Euro per maand moet betalen gedurende twee jaar anders volgt de restwaarde. Na twee maand wordt zijn toestel gestolen en belt hij naar de klantendienst van proximus om zijn sim en Imei nummer te laten blokkeren, dit gebeurt direkt. Na twee dagen wordt zijn toestel teruggevonden, wederom belt hij naar de klantendienst om het toestel te laten deblokkeren, wat blijkt hij moet langs komen met de factuur en zijn paspoort in een proximus winkel. Hij gaat langs in de winkel te boom en daar werd hem verteld dat het in orde komt, na drie maand is zijn toestel nog altijd geblokkeerd, wederom proximus gebeld met hetzelfde antwoord, "langsgaan in een winkel", hij zegt dat dit al is gebeurd, maar toch gaan we langs in de winkel te Schelle (Boom is ondertussen gesloten), weeral dezelfde papiermolen en ook moesten we opeens een document hebben van de politie dat het toestel aangegeven was voor diefstal (waarom?)en het antwoord, (het komt in orde). Ondertussen zijn we 6 maand verder en nog steeds is het toestel geblokkeerd bij proximus want met een Telenet sim werkt het toestel wel, hij betaald al gans de periode voor een toestel dat hij niet kan gebruiken en bij proximus sturen ze hun klanten keer op keer met een kluitje in het riet, Van service gesproken zou ik zeggen, hierbij hoop ik dat proximus hun bedrijfswagens ook geblokkeerd worden en ze ook meer dan 6 maand moeten wachten voor ze er kunnen mee rijden, en blijven betalen hé. Hoe gaat proximus dit nu oplossen?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Celle, het spijt me dit alles te vernemen. Aangezien de kaart ondertussen wel werkt met een Telenetsimkaart, lijkt me het probleem niet bij je toestel te liggen, maar wel bij je simkaart. Kan je alvast het betrokken gsmnummer geven via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679voor verder nazicht? Groetjes Freya
Verwijderd
Conversatie met proximus in prive bericht

Ze hebben er al twee maal een nieuwe simkaart ingestoken en het werkt nog niet, dit is gebeurd in de proximus winkel te Boom en Schelle.
Maar hier is het nummer: 0472......., simkaart nummer:2100........
Groeten

Hallo Celle,

Het simkaartnummer dat je ons doorgeeft is niet het simkaart dat gelinkt is aan dat nummer. Wij hebben als simkaart 2100....... Heb je dat simkaart ook toevallig, want dan zal het moeten werken. Er staat wel 0 euro op de kaart. Deze moet nog herladen worden. Gsmtoestel kan niet meer geblokkeerd zijn, want met een Telenet simkaart werkt het wel gaf je ons eerder door. Groetjes, Aziz

De simkaart die er nu inzit is de volgende: 2100........ , maar deze is al drie keer vervangen in de winkel en met geen enkele kaart van proximus werkt het toestel

Hallo Celle!

Het simkaartnummer dat jij me doorgaf is gekoppeld aan een ander oproepnummer, dus niet aan die van jouw. Zoals mijn collega Aziz reeds zei is jouw oproepnummer gekoppeld aan simkaart 21 00................ Best dat je hiervoor langsgaat naar een verkooppunt. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Wouter

Het simkaartnummer dat ik doorgaf is nu gekoppeld aan dit nummer:0472........., dit komt omdat ze al drie maal een andere sim in het toestel hebben gestoken en niet werkt op de telefoon

Dag Celle606,
Het enige wat we kunnen voorstellen is om de simkaart in een ander toestel te proberen hopelijk helpt dit anders duidt het erop dat de simkaart inderdaad stuk is.
Mvg. Wilfried

Beste, 3 weken geleden hebben ze in de winkel te Schelle ook geprobeerd met een nieuwe simkaart en het WERKT NIET, dus is er niets mis met de SIMKAART, een of andere idioot van proximus heeft dit toestel geblokkeerd op IMEI nummer en onvakkundig gedaan, jullie zever horen we nu al 6 Maand, ik zal het toestel tot bij jullie brengen en steek er dan 1000 simkaarten in, wees volwassen en geef een nieuw toestel, proximus heeft er voor gezorgd dat dit geblokkeerd is en niemand anders, of betaal jijzelf dan voor een toestel dat je niet kan gebruiken

Dag Celle,
◾️Om het toestel te deblokkeren kan je het een aankoopbewijs (IMEI zichtbaar) en een kopij van de identiteitskaart naar Justice doorfaxen op het nummer 022054004.
Onze shops hebben in regel een faxapparaat.
Mvg. Wilfried

Beste, dit is 4 weken geleden ook al gebeurd in de winkel te Schelle, of wordt dit allemaal niet bijgehouden in het dossier? Fax gestuurd, nieuwe sim geprobeerd etc. etc., zoals gebruikelijk met proximus veel gelul ,van niets op de hoogte en geen oplossingen bieden. Wat denken jullie nu, van al de voorstellen die je al via dit forum hebt gedaan is er niets nieuw voor ons, deze voorstellen zijn allemaal al tweemaal uitgevoerd, trouwens de simkaart zit al 6 maand in een Iphone 4S zonder problemen, denken jullie nu echt dat wij dit zelf nog niet geprobeerd hebben, al jullie voorstellen, ook in beide winkels(Boom en Schelle) heeft jullie eigen personeel dit ook al gedaan. Het LIGT AAN HET TOESTEL en als je ballen hebt dan stuur je een deskundige ofwel een nieuw toestel of je betaald het bedrag terug met schadevergoeding ,wegens betalen voor iets dat je niet kan gebruiken en gebonden zijn aan een contract van twee jaar voor niets te krijgen. Wat een idote bende bij proximus.

Weeral een week later en nog steeds geen oplossing??????????????
En plots werd het stil..................
Typisch proximus , klant laten betalen en geen oplossing bieden
Reputatie 7
Badge +4
Beste
Indien er op korte termijn geen antwoord met oplossing komt van Px, misschien toch eens overwegen om de ombudsman in te schakelen (om dit probleem uit de wereld te helpen)
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Reputatie 6
Badge +3
Dag Celle,

Voor de zekerheid kan je;

◾️Om het toestel te deblokkeren kan je het een aankoopbewijs (IMEI zichtbaar) en een kopij van de identiteitskaart naar Justice doorfaxen op het nummer 022054004.
Onze shops hebben in regel een faxapparaat.
Mvg. Wilfried
Beste Wilfried,
Ik heb geen idee of jullie kunnen lezen, maar hier nog eens het antwoord,
Het IMEI nummer en aankoop bewijs is door jullie personeel in de proximus winkel te Schelle al door gefaxt naar het desbetreffende nummer eind januari, of moet je dit 27 x maal door faxen???????????????,
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Celle,

Dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantendienst op het nummer 080022800, een medewerker kan dan voor jou contact opnemen met de Justice afdeling en hen vragen of ze een deblokkeringsaanvraag hebben ontvangen.

Groetjes,

Aziz
Beste Aziz,
Als je alle gegevens op een rijtje zet, en ik ga het voor jou doen,
Simkaart proximus werkt in een ander toestel zonder problemen.
Toestel werkt met een simkaart van telenet.
Toestel werkt niet met een simkaart van Proximus.
Dwz,
Dat het IMEI nummer van het toestel geblokkeerd is op het Proximus netwerk en niet in het algemeen, anders zou het toestel ook niet werken met een simkaart van telenet.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Celle,

Heb je de simkaart van Proximus reeds getest in een ander toestel?
Misschien is de simkaart wel defect.
Anders blijft het voorstel hetzelfde, ofwel fax je zelf de gegevens door naar 022054004 of anders maken wij een dossier aan voor deblokkering van de IMEI.

Mvg.Wilfried
Beste Wilfried,
Maken jullie maar een dossier aan voor deblokkering, DIT IS DAN AL DE DERDE MAAL, TWEEMAAL IN DE WINKEL TE (BOOM EN SCHELLE) EN NU NOG EENS, wat gaat dit veranderen? nog eens 2 maand tijdswinst zonder oplossing? Ik zal je het IMEI nummer door sturen in privé bericht.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Celle,

Correctie op wat ik voordien beweerd heb.

Wij kunnen helaas aangezien er een kopie van de identiteitskaart en aankoopbewijs vereist is geen dossier aanmaken.
Anders blijft het voorstel hetzelfde,je stuurt een fax met de gegevens door naar 022054004.
(Sommige printers hebben ook een faxfunctie)
Ze moeten je in de winkel ook voor de bovengenoemde gegevens vragen (aankoopbewijs en identiteitskaart)

Mvg. Wilfried
Beste Wilfried,
Het aankoopbewijs en identiteitskaart zijn al TWEE MAAL doorgestuurd naar justice zonder resultaat, lees jij mijn berichten WEL of raaskal jij maar een beetje????????????????????????
Veel blabla , maar geen oplossing nu al drie weken op dit forum en altijd hetzelfde gelul, wat een sukkelaars zijn jullie.
Ga bij deze een klacht indienen bij de ombudsdienst, ben jullie zever meer dan beu.
Je bent niet een klant kwijt maar verschillende, want ben ook zaakvoerder van een bedrijf, bedankt voor jullie nietszeggende oplossingen.
Zielig bedrijf, spijtig dat de bakker voor jullie ook brood bakt,.

Reageer