Skip to main content
In mijn recentste factuur stond het volgende vermeld:

- Wij hebben vastgesteld dat Happy Time XL voor u momenteel het voordeligst is...

- Wij hebben vastgesteld dat Telefoonlijn Classic - Abonnement voor u momenteel het voordeligst is...



Waar kan ik de tarieven/voorwaarden/productfiches/om het even wat over deze producten terugvinden op de Proximus-website? Ik verwacht daarbij dat het betreffende product exact dezelfde benaming heeft als op mijn factuur.
TUI: kijk eens of je hier vindt wat je zoekt

>

https://www.proximus.be/nl/id_cr_infofich/particulieren/producten/r-orphans/product-informatie-fiches.html



NB: die melding stond ook op mijn factuur.
Helaas, die pagina had ik ook al gevonden, maar ook daar vind ik nergens 'Happy Time XL' of 'Telefoonlijn Classic - Abonnement'.



Ik ben NIET op zoek naar 'Vaste lijn + Free Calls National' of zoiets. Neen, er zouden echt producten moeten zijn met de naam 'Happy Time XL' of 'Telefoonlijn Classic - Abonnement'. Anders zou men die specifieke producten toch niet vermelden op mijn factuur als goedkoopste optie, toch?
Dat wil meteen ook zeggen dat mijn vraag nog niet beantwoord is, ook al vermeldt het topic van wel...👎
je kunt mss best je vraag ook sturen via een > privébericht

of je kan ook altijd meer uitleg vragen aan de klantendienst via 080022800
Hierbij het antwoord dat ik via een privébericht kreeg:



Beste,



Nu is het happy time Xl niet meer gecommercialiseerd. Deze is vervangen door de free calls national.

Via de onderstaande link kan je alvast meer info vinden.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnland/particulieren/producten/r-orphans/wettelijke-informatie.html?v1=shorturl&v6=tarieven#/8abc90e6-9e53-450b-9f3d-99c2aa1729c9



Met vriendelijke groeten

Koen
En mijn reactie:



Bedankt voor de link. Ik kan de voor mij voordeligste formule 'Happy Time XL' nog steeds niet terugvinden. Wat ik wel kan vinden zijn de volgende formules:

- I-Talk Happy Time XL + @ Comfort

- I-Talk Happy Time XL + @ Maxi & Multi

- I-Talk Happy Time XL + @ Comfort + TV Comfort

- I-Talk Happy Time XL + @ Maxi & Multi + TV Comfort

- I-Talk Happy Time XL + @ Intense + TV Comfort

- I-Talk Happy Time XL + Mobile Smile Together 20 + @ Maxi + TV Comfort

- I-Talk Happy Time XL + Mobile Smile Together 20 + @ Intense + TV Comfort

- I-Talk Happy Time XL + Mobile Smile Together 35 + @ Maxi + TV Comfort

- I-Talk Happy Time XL + Mobile Smile Together 35 + @ Intense + TV Comfort

Maar dus niet de voordeligste formule 'Happy Time XL'.



Op dezelfde manier kan ik ook de formule 'Telefoonlijn Classic - Abonnement' niet terugvinden.



Zou u mij dus de precieze locatie op de website kunnen doorgeven waar ik de formules met exact dezelfde benamingen kan terugvinden? Op mijn factuur verwacht ik de correcte benaming van de meest voordelige formule, geen vage omschrijving ervan die nergens terug te vinden is.
Nog geen nieuwe reactie van het Proximus team...
In mijn recentste factuur stond het volgende vermeld:

- Wij hebben vastgesteld dat Happy Time XL voor u momenteel het voordeligst is...

- Wij hebben vastgesteld dat Telefoonlijn Classic - Abonnement voor u momenteel het voordeligst is...



Waar kan ik de tarieven/voorwaarden/productfiches/om het even wat over deze producten terugvinden op de Proximus-website? Ik verwacht daarbij dat het betreffende product exact dezelfde benaming heeft als op mijn factuur.


Dankzij de optie Happy Time XL belt u met uw vaste lijn niet alleen gratis naar andere vaste

lijnen (elke weekdag na 17 u en de klok rond in het weekend en tijdens feestdagen), maar

ook naar gsm-nummers.

gratis abonnement


Maar als ik het goed voor heb, dan bestaat Happy Time XL niet meer in het aanbod, maar heet het nu "Free Calls National".

Hier een link: https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub/particulieren/producten/andere-producten-opties/abonnementen-voor-vaste-lijn.html#/subscriptions

Classic line = een gewone vaste telefoonlijn zonder meer. Je kan er internet en Proximus TV op nemen. Doe je dat, dan val je best terug op de packs, zoals Tuttimus en Familys.
Ter info

https://www.aanbieders.be/merken/proximus/archief

Op basis van bovenstaande vermoed ik dat u misschien nog geniet van oude - mogelijk goedkopere/betere - niet meer gecommercialiseerde producten/tariefplannen/voorwaarden

https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnland/particulieren/producten/r-orphans/wettelijke-informatie.html#/610d674e-6b09-42cf-bec7-ef09eb5aad19

oud Classic = nieuw Phone Line standard (Classic) maar misschien nog aan oud/vroeger tarief?

oud Happy Time XL = avond & weekend gratis nationaal naar vast&gsm bellen

nieuw Free Calls National = avond & weekend gratis nationaal naar vast bellen & voor max 1000 min. naar gsm bellen; dus niet 100% identiek



-> Akkoord Px zou info m.b.t. zaken die nog op factuur terug te vinden zijn duidelijk in een "archief" op zijn website moeten vermelden (consumentenbescherming), maar misschien bent u - althans voorlopig beter/goedkoper af met deze oude formeel niet meer gecommercialiseerde plannen

Sommige andere producten/plannen werden reeds geschrapt en vervangen door andere met een verplichte migratie en de wettelijke optie voor de klant om het contract stop te zetten vanaf ingangsdatum
Ik ben even op onze factuur gaan kijken omdat ik ook Happy Time XL had. Ik zie dat dit al gewijzigd is sinds februari 2017. Werd dit automatisch gedaan??? Ik heb in ieder geval niks gevraagd. Happy Time XL en Free Calls National lijken mij hetzelfde te zijn, alleen een andere benaming, of ben ik verkeerd?
Je hebt gelijk Happy Time XL = Free Calls national

Ik heb op het web nog een engelestalige sservice description teruggevonden

https://www.proximus.be/dam/jcr:f876e887-6ef3-4d28-89bf-06ee351ae94e/PXM-27775-140807Service-description-Happy-Time-XL_FR.pdf

mobiel nationaal was ook beperkt tot 1000 minuten
In mijn recentste factuur stond het volgende vermeld:

- Wij hebben vastgesteld dat Happy Time XL voor u momenteel het voordeligst is...

- Wij hebben vastgesteld dat Telefoonlijn Classic - Abonnement voor u momenteel het voordeligst is...



Waar kan ik de tarieven/voorwaarden/productfiches/om het even wat over deze producten terugvinden op de Proximus-website? Ik verwacht daarbij dat het betreffende product exact dezelfde benaming heeft als op mijn factuur.


Happy Time XL werd vervangen door Free Calls national Hier de info daarvan:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_freeos/particulieren/producten/andere-producten-opties/abonnementen-voor-vaste-lijn/gratis-diensten.html

Telefoonlijn classic is een gewone netlijn. Hier alle info daarover, met zijn eventuele opties zoals Free Calls national en andere/

https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub/particulieren/producten/andere-producten-opties/abonnementen-voor-vaste-lijn.html

Ik hoop dat je vraag beantwoord werd. Klik dan op "beste antwoord" onder mijn post.
En voor wie het soms zou interesseren wat info omtrent :

"Unlimited Calls National" "Unlimited Calls National/International" "Free Calls International" "Andere opties " > klik hier
Nog geen nieuwe reactie van het Proximus team...

Ik verwacht ook geen antwoord meer van Proximus. Je hebt toch alle info al in dit topic.

Reageer