Skip to main content
donderdag 2 augustus 2018 dochter haar iPhone werkt niet meer kan niet bellen en smsen heeft wel wifi. gebeld naar proximus kunnen niets vinden naar winkel gegaan zien ze dat er om veiligheids reden gsm is geblokkeerd . kunnen niet zeggen hoe dit komt. aankoop factuur met id naar email adres moeten sturen om te deblokken ganse dag gewacht niet gemaakt lig aan uw gsm krijgen we dan als antwoord gsm werkt nochtans met telenet sim kaart kunnen bellen en smsen .simkaart van dochter werkt ook in mijn gsm . nu een week later en vele technieker aan de telefoon en winkel die het probleem zagen en opgelost hadden nog steeds geen werkende gsm . nu mail gekregen van proximus dat het geblokkeerd is door een provider in de UK VERENIGD KONINKRIJK nml.02 proximus kan hier niets aan doen moeten maar zelf contact opnemen met de provider 02 !!!!!! wat een service denk dat we met ons hele packt maar naar een andere provider moeten gaan
Indien u deze gsm bij Proximus zou gekocht hebben, klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecommunicatie (en dient Px het probleem op te lossen en desgevallend de gsm te vervangen).

Indien u deze elders zou gekocht hebben (tweedehands?) dan dient u zich of naar de betrokken partij te richten (desgevallend via consumentenbescherming /rechtbank aankoop laten ontbinden) of inderdaad naar O2 (UK)



Ter info:

https://www.o2.co.uk/help/phones-sims-and-devices/unlocking-an-o2-mobile-to-use-on-a-different-network

Eventueel kan de live chat (help & support) duidelijkheid brengen



Indien het toestel SIM-locked is zal het (normaal) ook met een Telenet-sim niet werken; indien het als gestolen/verloren in een IMEI-database (blacklist) zou opgenomen zijn, kan het op sommige netwerken -al dan niet tijdelijk- nog werken

Reageer