Skip to main content
recent stelde ik op dit forum een vraag over de connectiviteit van glasvezel mlet het google xchromecastsysteem. Ik vond dat inderdaad chrome geen handleiding meer heeft om de laptopcomputer met dit systeem te verbinden - vermits ik geen smartphone bezit geft dit voor mij een probleem... gelukkig ken ik iemand met een smartphon e en die kan dus de app downloaden en contact maken met zijn smartphone met het chromecasttoestel - op die manier lukt het dus wel

om contact te maken tussen de chromecast en de nieuwe glasvezeltoegang.

Ik hoop dat deze mededeling de mensen met dezelfde problemen kan helpen - de "normale" hulpkanalen werden blijkbaar nog niet dikwijls met dit probleem geconfronteerd.
Als het lukt via wifi met een smartphone over glasvezel dan moet het ook lukken om met bv chrome browser te casten naar je TV

> klik hier > voor uitleg om te installeren via laptop Maar deze optie via pc is er niet meer!

je kunt bv proberen door in je chrome browser de http://ProximusTV.be pagina te openen en dan daar in je browser casten kiezen.

NB: Zie ook (tijdelijk) probleem met chrome browser ivm het kiezen van volledig scherm als je ProximusTV openstaan hebt.

👉 https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/volledig-scherm-46289#post618691

Onder Windows 10 > "ProximusTV windows 10-app" kun je tijdelijk ook niet meer casten tot de functie er terug voorzien wordt, er werd beloofd oor Proximus medewerkers dat dit zeker het geval zou zijn tegen het einde van het jaar
Ter bijkomende info: Even met google support contact opgenomen:

===========================================

: Setup from computer is no longer supported

because it lacks some of the features that mobile app setup offers.

We recommend to use Google Home app instead from phone or tablet to setup your Chromecast.

You can also do that by borrowing phone to setup your Chromecast.

Once the setup is completed, you can cast from your computer even if the setup phone is not around.

Ryan

Vertaald:

Setup vanaf de computer wordt niet langer ondersteund

omdat het een aantal van de functies mist die de setup van mobiele apps biedt.

We raden u aan de Google Home-app te gebruiken van uw telefoon of tablet om uw Chromecast in te stellen.

U kunt dat ook doen door een telefoon te lenen om uw Chromecast in te stellen.

Nadat de installatie is voltooid, kunt u vanaf uw computer casten, zelfs als deze telefoon niet meer in de buurt is.

Reageer