Beste,
Ik kom terecht op dit forum omdat het mij nu eenmaal zo moeilijk wordt gemaakt om klacht in te dienen.
Deze maand kreeg ik een factuur die ruim 10X hoger lag dan mijn gebruikelijke factuur. Omdat ik weet dat fouten maken menselijk is en omdat het nu eenmaal kan zijn dat ik iets ongebruikelijks zou gedaan hebben waardoor de factuur plots zo hoog komt te liggen, neem ik de telefoon in de hand om Proximus te contacteren. Na verschillende malen in verkeerde keuzemenu's terecht te zijn gekomen en vervolgens opnieuw te hebben moeten bellen, lukt het mij eindelijk om iemand persoonlijk aan de lijn te krijgen. Daar wordt alles rustig nagekeken, men behandelt mij vriendelijk maar ik krijg toch de boodschap dat ik zoveel verbruikt heb waardoor ik dus ook zoveel meer moet betalen. Ik leg de telefoon neer, maar het blijf toch aan mijn knagen. Daarom laat ik vervolgens een vriend opnieuw bellen om na te gaan of we deze opnieuw dezelfde uitleg zullen krijgen en inderdaad opnieuw beantwoord iemand aan de andere kant van lijn, rustig onze vragen. Mijn vriend vraagt echter wat meer door en we krijgen te horen op welke data ik zoveel data verbruikt, of het in het binnenland of het buitenland was enzo... Tja, denk ik, dat zal dan wel moeten kloppen?
Enkel dagen later krijg ik een sms van proximus, daarin staat vermeldt dat er een foutieve factuur werd aangerekend -240,03 euro. Je moet weten dat mijn facturen gemiddeld tussen de 25 euro en 50 euro bedragen. Verder staat er doodleuk bij, indien u de factuur reeds betaald zou hebben dan wordt dit in mindering gebracht van uw volgende factuur. Uiteraard heb ik als plichtbewuste burgen mijn factuur onmiddellijk betaald! Concreet: moet ik nu een jaar wachten op een bedrag dat jullie foutief aangerekend hebben?
Ik kan mij er niet van ontdoen, ik voel mij zelf genoodzaakt dit te nieuws te verspreiden, via dit forum, via Facebook,enz... Men had mij immers echt gedetailleerd uitgelegd hoe ik toch die data verbruikt had (datums ed). Concreet betekent dit dat men dergelijke wanpraktijken bij iedere goedgelovige en plichtbewuste burgen kan lappen. Veel te velen aanrekenen, vervolgens een goed gefundeerde uitleg geven waarom de factuur plots zoveel hoger ligt en daarna incasseren. Voor de assertieve burger komt er een terugbetaling en ja, hier moet ik eerlijk zijn, proximus kwam wel zelf uit de kast, echter wel met een onpersoonlijke sms en als zeker geen contactgegevens voor wie extra vragen heeft. Deze maand ging ik in het rood om jullie foutieve factuur te betalen. De extra kosten die ik hiervoor zal krijgen van mijn bank zullen jullie wellicht ook niet betalen!?
Ik vraag een schadevergoeding, excuses en bovenal dat het bedrag dat jullie mij verschuldigd zijn, zo spoedig mogelijk terug op mijn rekening komt!
Het spijt mij als dit niet het kanaal is om dit neer te schrijven, maar had het mij dan maar niet zo moeilijk gemaakt!
Selien
Geen reactie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.