Fout TV-gids (vanaf 12/12/2017) - Twin Peaks op VIER

  • 11 December 2017
  • 16 reacties
  • 591 Bekeken

Deze ochtend heb ik ontdekt dat Twin Peaks deze week niet meer iedere avond wordt opgenomen. Ik heb de decoder gereset en daarna de opnames terug proberen in te stellen maar dat lukte niet. Alleen deel 13 en deel 17 wordt opgenomen.

Toen zag ik dat voor 12, 13 en 14 december telkens "part 13" in de TV-gids stond terwijl die aflevering vandaag (11/12/2017) wordt uitgezonden.

Dan heb ik naar Proximus gebeld en ik had een heel vriendelijke man aan de lijn die geprobeerd heeft om het op te lossen maar het blijkt een fout in de TV-gids te zijn en die krijgen ze door van de tv-zenders zelf.

Hij ging de melding doorgeven.

Dus al wie Twin Peaks volgt en hetzelfde probleem heeft kan het programma misschien manueel opnemen.

Er is niks zo lullig dan ontdekken dat je 3 afleveringen gemist hebt. 😀

Ik verwijt Proximus niks want ze hebben het proberen op te lossen en ze waren zeer vriendelijk maar bij deze zijn al de fans die dit lezen voorbereid! 👍🏻

16 reacties

Badge
Zelfde probleem hier: serieopname niet gelukt na aflevering 13. Dus aflevering 14 niet opgenomen.
Hallo, ik ben heel blij met deze topic want bij mij net hetzelfde probleem. Twin Peaks ingesteld met serie opname. Alles werkt perfect tot ik merk deze week dat in de tv gids "PART 13" drie dagen na elkaar geprogrammeerd staat. Blijkbaar is aflevering 14 niet opgenomen!!! Echt heel handig als je dichtbij de ontknoping komt van deze reeks...On demand kan je dit ook niet opvragen. Ik heb het kunnen oplossen door de serie opname te wissen. Decoder volledig te resetten en daarna terug serie opname. De resterende geplande opnames lijken nu in orde (15-16-17-18). Echter nummertje 14 ontbreekt...😡 Misschien best even Vier op de hoogte brengen.
Ik had dinsdagavond de optie "deze aflevering opnemen" ipv "alle afleveringen opnemen" aangeklikt omdat ik zag dat het probleem nog steeds niet was opgelost. En dat heeft gewerkt (misschien tip als deze situatie zich nog eens voordoet). Bij mij is Part 14 opgenomen maar ik kan ze in dit geval maar 60 dagen bewaren. Dat is geen probleem want ik heb alles gezien t.e.m. aflevering 12.

Ik weet dat het hier maar om een TV-programma draait maar ik was vroeger al grote fan en ik zou het echt lullig gevonden hebben om 3 afleveringen te missen.

Gisteren zag ik dat het probleem idd. was opgelost want de resterende geplande opnames (15 t.e.m. 18) staan netjes geprogrammeerd.

De klantendienst van Proximus zou VIER op de hoogte brengen maar je weet natuurlijk niet hoe snel het daar gaat (bij VIER bedoel ik). De man van de klantendienst was zeer behulpzaam dus ik kan Proximus niks verwijten. Het probleem lag echt bij VIER.
Ik heb intussen Vier een mailtje gestuurd met deze kwestie. Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Vincent,

Kan je me zeggen op welke datum aflevering 14 werd uitgezonden? Dan voeg ik ze toe aan je opnames

Mvg
Als dat kan: voor mij ook graag ?
Dat was overigens op dinsdag 12 december
Reputatie 7
Badge +4
VSteven Deze zijn teruggeplaatst, groeten, Charlotte.
Worden ze bij iedereen automatisch toegevoegd ? Anders wil ik ze ook graag. Ik heb aflevering 14 ook "gemist" .
Reputatie 7
Badge +4
Bart

Kan je me je lijnnr of klantennr doorgeven via Privebericht

Dan kijken we je programmatie even na en voegen ze voor je toe
Ben nieuw en heb geen idee hoe een pb te versturen 🙂
Reputatie 7
Badge +4
je kan ons via deze link sturen

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dankuwel Proximus om dit op te lossen. Aflevering werd toegevoegd aan mijn opnames!😜
Reputatie 6
Badge +4
Graag gedaan, zou zonde zijn om het meesterwerk van David Lynch te missen 🙂 Groeten Jean-Paul
Hallo,

Ik ben ook momenteel alle afleveringen aan het bekijken en mis eveneens aflev 14. Is het mogelijk om deze alsnog toe te voegen zodat ik niets hoef te missen van het complot?
Bedankt

Ingrid
Reputatie 7
Badge +4
Dag Inge, helaas is dit ondertussen te lang geleden en hebben we deze aflevering niet meer staan 😞 MVG, Wim
Alhoewel deze topic voornamelijk over "Twin Peaks" gaat toch ook even andere fouten aanhalen.
Wij hebben in januari 4 zaterdagen lang "Innocent" opgenomen, dat was een serie op de 2e Nederlandse TV zender.
Dat was wel degelijk een serie (4 opeenvolgende afleveringen, 1e jaargang) maar omdat die 3 van de 4 keer als film stond geprogrammeerd, konden we de serie niet opnemen.
De andere uitzending (aflevering 3 dacht ik) stond ook als film geprogrammeerd, maar in één "pakket" met het volgende programma (Dicte, Deense misdaad serie).
Soit, we hebben alles kunnen opnemen, ook de 4 afleveringen van Dicte (die wij ook volgen) en die wij wel als serie konden opnemen (behalve de derde dus, maar die zat in/aan de opname van de lange (?) Innocent "film").
Ook hier een fout in de TV gids, waar Proximus waarschijnlijk niet verantwoordelijk voor is.

Maar ....

Dit roept bij mij wel herinneringen op aan de mogelijkheden vóór de laatste update(s) van de software. Toen konden we nog manueel programmeren (zender + beginuur + einduur). Misschien niet zo gebruiksvriendelijk, maar wel nuttig. Kan die mogelijkheid niet terug komen bij een volgende update?

Reageer