Vraag

Fout geluid bij uitgesteld TV-kijken

  • 23 January 2018
  • 8 reacties
  • 201 Bekeken

Het Eén-journaal via PC met proximus-app bekijken maar verstoord door foutief geluid!

Het is niet de eerste maal dat het voorkomt. Vandaag, tijdens het uitgesteld bekijken van het Eén-journaal via de Proximus-app op PC, krijgt een ander audio-fragment de voorrang op het geluid van het journaal zelf.
Komisch misschien maar wel vervelend. De herkomst van dit vreemd aan het 13 u-journaal geluidsfragment kan ik niet met zekerheid achterhalen maar vermoed toch dat dit uit het ‘iedereen beroemd’ programma komt dat live op antenne was op het ogenblik dat het journaal uitgesteld bekeken werd.
Ik heb dit gebeuren opgenomen, misschien voor de pientere IT-er die dit euvel zou kunnen oplossen. (video nog niet ge-upload)

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heb je dit met andere opnames ook en als je het bekijkt via de decoder of alleen wanneer je via de app kijkt?
Robrecht, alleen bij het gebruik van de proximus-app op mijn PC en het gebruik van de replay functie is dit voorgekomen, niet met een live uitzending of opgenomen programma.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het nieuws van gisteren zelf eens opgeroepen via replay en heb geen probleem. Kan je ook eens proberen via tablet of smartphone of je het dan ook krijgt?
Zoals gevraagd het 1-uur journaal nu 24/01 iets voor 19u herstart op smartphone (Android 7.0) met Proximus TV-app versie 3.1.6. En nadien ook nog eens opnieuw met de proximus-TV app op PC (O.S. Win10 (app-versie 1.6.3.0 Micro-Star Int.) Beide vertoonden nu geen bijgeluiden meer.
De fragmenten met minister Geens ivm en Van droogenbroeck, gisteren mét problemen gefilmd, nu foutloos weergegeven.
Ik moet daarbij wel verduidelijken dat ik gisteren, om die 'aangetaste' fragmenten te filmen, ze opnieuw heb laten afspelen met gebruik van de tijdlijn onderaan het beeld. Zo ging er dus duidelijk twee maal iets mis.
Leuk akkefietje: vandaag , via Proximus TV op mijn PC, Ruben Van Gucht tijdens het één-uur journaal kunnen zien én beluisteren met een fragment van de lotto-trekking van zaterdag.
t' Ging vandaag weer mis: zo ook het vreugde dansje van de bokser Yves Ngabo begeleid met muziek.
Mijn PC is een voorbeeld van multi-tasking!
Reputatie 7
Badge +4
DrewVan, was dit opnieuw via replay of was je live aan het kijken ? Als je het opnieuw opvraagt nu , krijg je dan nog steeds het zelfde resultaat?
goedemiddag SamuelD
Idd, terug via replay. Maar nu +- 24 uur later is er met die fragmenten niks meer mis.
Maar vandaag, tijdens het één-uur journaal ( terug in replay +- om 13:15 u begonnen ) fouten ontdekt tijdens het commentaar van gouverneur Decaluwé.
Opmerkelijk, 2 uur later, werd datzelfde fragment foutloos weergegeven nadat het 13:00 journaal herstart werd met replay.
Het doet mij veronderstellen dat het uitgesteld bekijken van een programma via problemen geeft als datzelfde programma live nog gaande is of is dit slechts een indruk?
Nog eens beklemtonen dat het alleen over het geluid gaat en niet het beeldmateriaal zelf.
Reputatie 7
Badge +4
DrewVan
ik heb dit doorgegeven aan onze engineers zodat ze dit kunnen nakijken
allesinds een vreemd fenomeen

Reageer