Beantwoord

Factuur Roaming

  • 6 March 2018
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

Op 5/11/2017 werden mij roamingkosten ten belope van 49,59 Euro aangetekend.
Het was op een zondagmorgen en ik weet met 100 % zekerheid dat ik toen bij vrienden in het Franse dorp Sergy was en niet in Zwitserland.
Hoe kan dit en wat kan Proximus doen om dit op te lossen voor mij ?
Factuurnummer 6707140136
Klantnummer 611359648

Eddy Verhelst
icon

Beste antwoord door FreyaVR 9 March 2018, 09:49

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Eddy, zou het kunnen dat dit dorp ligt in de buurt van de Zwitserse grens en dat deze mogelijk met een mast van daar connectie heeft gemaakt? Groetjes Freya
Ja, Freya, dat klopt, maar toch op 10 km. Is dat niet voldoende ?
Eddy
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/5635/Hoe-bereken-je-het-bereik-straal-van-een-Gsm-mast
Ref.: K.U.Leuven Prof Vanlil
Theoretische reikwijdte 900 Mhz +/- 32 km (zal ongeveer hetzelfde zijn voor 4G LTE 800 Mhz)
Theoretisch maar zoals je weet kunnen er gaten in het stralingsdiagram zitten door ......
Ik had indertijd voor mijn deur slechte ontvangst en en enekel huizen verder was het OK !
Reputatie 7
Badge +4
Martin de bedoeling is en was te helpen/verduidelijken....
(dus het kan dat de Franse mast enkele huizen verder een betere dekking had dan de Zwitserse = spijtig at de EU roaming niet geldig is over de gehele de Europese Economische Ruimte)
&
In principe ziet men normaal op een GSM met welke operator men verbonden is ....
eigenlijk bedoelde ik ook het zelfde dat je werkelijk op een korte afstand bereik kunt hebben van de ene operator of van de andere door bv een obstakel en je beter zelf je provider kiest om altijd zeker te zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Zendmasten hebben soms een groter bereik dan 10KM. Er wordt vaak verbinding gemaakt met de mast die het sterkste netwerk levert. Het is aangewezen wanneer je nogmaals in de buurt van de Zwitserse grens bent om je netwerk niet automatisch maar manueel te kiezen. Ik zal éénmalig een tegemoetkoming doen en de bijkomende kosten hievan crediteren. Groetjes Freya

Reageer