Skip to main content
Decoder geeft melding error 40, ook na 3 x reset decoder en b-box blijft dit probleem. Bovendien is het wifi netwerk erg instabiel geworden na de reset van de b-box. Wat kunnen we nog doen om dit probleem te verhelpen?
Ter info: zie naar een gelijkaardige topic van gisteren > https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/error-40-43869



zie ook >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/geen-internet-of-tv-onze-tips.html
wat je wifi probleem betreft hier nog wat links met info:

Wat wifi betreft:

Heb je al geprobeerd om op je bbox3 een ander wifi kanaal in te stellen,

want de naburige wifi signalen kunnen juist zorgen dat je eigen wifi signaal verstoord wordt .

Als je toestellen het ondersteunen probeer om de wifi-5.0 te gebruiken ipv wifi-2.0.



Als je een bbox3 hebt kun je ook deze Proximus Home Optimizer app eens proberen om het beste wifi kanaal in te stellen:

>

Proximus Home Optimizer (Android)



> wifi kanaal wijzigen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html



> Tips om wifi te verbeteren:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html



> Installatie Modem en configuratie van wifi:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_global_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/installatie-van-de-modem-en-configuratie-van-de-wifi.html



test en optimaliseer je internetsnelheid:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_speedtest/particulieren/producten/r-orphans/test-en-optimaliseer-je-internetsnelheid.html
Herijgers zijn er momenteel nog problemen? Heeft u dit probleem op beide decoders? Graag een berichtje via onderstaande link. Groeten Els



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Els, het probleem stelt zich enkel op de decoder beneden. Deze geeft na een reset daarnet nog steeds error40.
Martin, we hebben een b-box 2 en het lijkt erop dat de wifi terug normaal werkt. Enkel de decoder beneden blijft de foutmelding error40 geven (ook na reset en refacting).
Dag Patrick, in dat geval zal de decoder moeten omgeruild worden. Dit kan via een ups punt. Kan ik via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 je gsm nummer krijgen alsook de code van een ups punt in je buurt https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL ? MVG, Wim

Reageer